Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Sök på Google efter inurl:"c99.txt" (OBS: falsk virusvarning!) ladda ner det och spara det som c99.php.jpg
Ladda sen upp det som en bild på sidan och sen går du in på länken (högerklicka på "bilden" > egenskaper) och nu kan du leka runt med det mesta

Jag lyckades* att installera c999shell men jag kan fortfarande inte lista ut hur jag ska göra för att få root access och mysql root pw till ubuntu server.
Jag har testa med att försöka läsa etc/shadow filen men jag har inte tillåtelse, dock så kan jag uppladda filer nästan överallt och logga in på phpmyadmin på ett random acc. har försökt i
etc/apache2/conf.d/phpmyadmin.conf för att lägga till
Kod:
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'root';
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'secret';
Men ikke tillåtelse att spara. Finns det shellcodes som kan bruteforca root eller få ut lösenord? Med C999Shell så har jag fixat några ftp's accounts också. Men vet inte hur jag ska få root dock,
--
*edit för dom som inte 'lyckas' installera c99.shell,
I mitt fall så hade jag inte tillåtelse att köra php filer direkt, så jag döpte om den till c99.php.jpg för att ladda upp den som en bild. Dock så fungerade det heller inte. Men hur jag fick ordning på det var helt enkelt att jag skapade en .htaccess fil som skriver om html filer till php, för att sedan skapa en index.html som inkluderade min pwnd.php fil