2009-01-24, 06:54
Medlem
Silentchokes avatar
Idag har jag varit p premiren av Lukas Moodyssons nya film; Mammut, Mammoth. Moodysson r en av mina favoritregissrer s jag hade relativt stora frvntningar p filmen, och vad kan jag sga jag blev inte missnjd. Moodyssons oerhrda frmga att visa verkligheten s precis frbryllar mig varje gng Moodysson slpper ngot nytt. Klockren moral och just hans frmga att framhva barnets srbarhet i alla lgen. Filmmusiken var mktig och underbart synkad med filmen och dess handling, jag fick en liknande knsla som nr jag sg Lilja 4-ever p bio frsta gngen, ststats-electro med ett melankolisk sound. Filmen fr betyget 4 av 5

Ngon mer som stt den idag? Och vad tyckte ni?

Jag har inte lyckats f fram ngon information kring artisterna och ltnamnen i filmen, vet ngon vad lten heter i trailern 1.12 brjar den
Citera
2009-01-24, 07:06
Medlem
Tycker att han r en vldigt bra manusfrfattare iallafall s det r alltid intressant att se hans filmer terkommer med omdme efter att jag sett filmen i frga
Citera
2009-01-24, 13:44
Medlem
Guybrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentchoke
Jag har inte lyckats f fram ngon information kring artisterna och ltnamnen i filmen, vet ngon vad lten heter i trailern 1.12 brjar den

Vet inte om det r flera ltar i trailern, men jag tyckte det lt som en lt av ladytron. Kan dock inte namnet p lten.
Citera
2009-01-24, 13:52
Medlem
wernblom88s avatar
Vill verligen se den och tror att jag tycker om den. Men den kommer inte sl i USA har jag en knsla av, eller har jag fel?
Citera
2009-01-25, 01:02
Medlem
Silentchokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Vet inte om det r flera ltar i trailern, men jag tyckte det lt som en lt av ladytron. Kan dock inte namnet p lten.

Ja nr du sger det s pminner det om Ladytron
Citera
2009-01-29, 03:43
Medlem
MoccaMasters avatar
Bra film! Fick samma knsla i kroppen efter att jag sett Crash frsta gngen, samhlls- och familjeproblematik samt frihetsdilemma i modern tappning.
Citera
2009-01-29, 05:49
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:

Ladytron stmmer mycket bra som ovanstende redan sagt, lten heter destroy everything you touch
Citera
2009-02-01, 00:03
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Jag blev nstan verraskad av hur dlig Mammut var. Trots att Moodysson senaste filmer sugit s har ju Moodysson gjort bra film tidigare och denna hade ftt bra betyg i recensioner och frhandssnacket sa att det var det bsta svenska filmmanuset p lnge. Tvrtom visade det sig att manuset var riktigt uselt. Pekoralt var bara frnamnet. Det hr var ngonting som en idealistisk tonring hade kunnat fantisera ihop instngd p sitt pojkrum. Vad Moodysson har gjort r att frska beskriva en omvrld han inte knner och det blir bara fnigt och pinsamt. Dialogen var stundtals skrattretande korkad och skildrandet av filipinerna var s taffligt att det skert hade anklagats fr att vara rasistiskt om det hade gllt en annan folkgrupp.

Hjdpunkterna i filmen var det vuxna skdespeleriet, barnskdisarna sg, och fotot. ven om jag r ett stort fan av Ladytron s hade jag svrt fr musiken d det kndes som om den hade tvingats in i filmen.
Citera
2009-07-24, 02:35
Medlem
Miss-Lyckads avatar
Knns som filmen kunde gras bttre men den var ju inte dlig.
Tyckte om stmningen i filmen.
Skulle nog ge den 4 av 5.
Citera
2009-08-27, 20:43
Medlem
ZtaHs avatar
Rtt bra film nda till slutet nr Moodys vnsterpatos ska frstra allt :

Citera
2009-08-27, 22:29
Medlem
Blev bara ledsen nr jag sg den hr, kndes som slseri med lysande regi p ett s fjantigt manus. Skulle vara intressant att se Moodysson filmatisera nn bra bok till exempel, eller kanske att han skriver kontrakt fr 2-3 filmer p en gng s han slipper prestationsngest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in