• 1
  • 2
2009-08-20, 23:37
Medlem
Disembowlers avatar
Det har ju knappast undgått någon att Hells Angels har varit rätt aktiva i Malmö de senaste två decennierna. Heller inte att "juggemaffian" tagit del av kakan. Det talas även mycket om K-falangen och M-falangen pga gängkrigandet och nya BC. Å andra sidan ser man mycket gambianer (speciellt i folkets park) som resultat av en misslyckad flyktningvåg till USA vad jag hört enligt rykten. Många av dessa är aktiva i chosen ones.

Någon som har lust att reda ut hur situationen ser ut?
Citera
2009-08-21, 17:47
Medlem
Gambianerna, är det de som brukar hänga i hörnet av Parkmöllan Friisgatan, ner vid skolan slutar?
Ser ju inte alls misstänkt ut vad där pågår. Känns som de blir fler för varje vecka man passerar där. Först ett par stycken, nu är de alltid mellan 10-20 i gruppen. Jättebra precis intill skolan.
Nära o bra till unga kunder?
Citera
2009-08-28, 05:44
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pierre_rex
Gambianerna, är det de som brukar hänga i hörnet av Parkmöllan Friisgatan, ner vid skolan slutar?
Ser ju inte alls misstänkt ut vad där pågår. Känns som de blir fler för varje vecka man passerar där. Först ett par stycken, nu är de alltid mellan 10-20 i gruppen. Jättebra precis intill skolan.
Nära o bra till unga kunder?

Tycker också att de blivit många.

Hahaha, ja det omsätts nog mycket cannabis där.
Citera
2009-08-28, 06:13
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Tycker också att de blivit många.

Hahaha, ja det omsätts nog mycket cannabis där.
De säljer nog en hel del heroin också. De jävla asen kommer hit för att sedan börja sprida droger i samhället. Arkebusering på plats är det enda rätta för dessa parasiter.
Citera
2009-10-01, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
De säljer nog en hel del heroin också. De jävla asen kommer hit för att sedan börja sprida droger i samhället. Arkebusering på plats är det enda rätta för dessa parasiter.

fjant, vi kommer att ta över sverige med våra gäng. o hoppas du står i vägen
Citera
2009-10-01, 11:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PITBULL7
fjant, vi kommer att ta över sverige med våra gäng. o hoppas du står i vägen
Lycka till,huding!

Om man fortfarande år 2009 bor i lerhyddor med vasstak tätade med koskit, så är nog risken för "att ni tar över" obefintlig.

Citera
2009-10-02, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delije
Alltså du skämmer ut dig själv.
Schhhhhhhh!

hahaha denna kulturberikade person gör succé i tråden om Syndicate legion eller $.L som han kallar de toch på FB!!!

Han är i sitt esse i tråden om Syndicat Legion
Citera
2010-03-17, 22:05
Medlem
Troians avatar
Hur många är K-falangen respektive M-falangen?
Citera
2010-03-18, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Den frågan är nog omöjlig att svara på då det inte handlar om medlemmar som i sk vanliga klubbar. I detta fallet ska man inte räkna familjemedlemmar utan det finns mycket folk utöver det. Hur mycket på respektive sida vet bara de själva. Det man kan säga med säkerhet är att de är stora och starka båda två.
Citera
2010-03-18, 01:15
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Sydsvenskan hade en artikel över Malmö gängen där de nämnde lite siffror, som jag antar att de fått ifrån polisen.

M Falangen ska vara det minsta nätverket med ungefär 23 personer i den inre kärnan, men med ett större nätverk + kontakter i Serbien.

K Falangen ska ha cirka 25 personer i den inre kärnan och ett kontaktnät på över hundra personer.

Black Cobra ska ha 85 medlemmar i Malmö och drygt 50 till i resten av Skåne. I artikeln så nämdes Black Cobra och Lion Family individuellt, men Lion Family har ju blivit BC nu så jag antar att man kan räkna till de medlemmarna till BC.

http://sydsvenskan.se/malmo/article6...on-Family.html

Jag tycker att det verkar vara rätt trovärdiga siffror, men det är ju svårt att veta då tidningen inte nämner några direkta källor.
Citera
2010-03-18, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Sydsvenskan hade en artikel över Malmö gängen där de nämnde lite siffror, som jag antar att de fått ifrån polisen.

M Falangen ska vara det minsta nätverket med ungefär 23 personer i den inre kärnan, men med ett större nätverk + kontakter i Serbien.

K Falangen ska ha cirka 25 personer i den inre kärnan och ett kontaktnät på över hundra personer.

Black Cobra ska ha 85 medlemmar i Malmö och drygt 50 till i resten av Skåne. I artikeln så nämdes Black Cobra och Lion Family individuellt, men Lion Family har ju blivit BC nu så jag antar att man kan räkna till de medlemmarna till BC.

http://sydsvenskan.se/malmo/article6...on-Family.html

Jag tycker att det verkar vara rätt trovärdiga siffror, men det är ju svårt att veta då tidningen inte nämner några direkta källor.

Jag kan inte säga att det är fel rakt av, men jag vet hur det funkar. Och det finns så många som finns nära folk, som skulle kliva i om det behövdes, men som aldrig snuten eller sydsvenskan får nys om. Och som det stod, de kan inte ge en siffra på själva nätverket som helhet. Jag tror faktiskt inte ens toppgubbarna kan det. Skulle man fråga M-pappan hur många han har runt sig till förfogande, så kan jag garantera att han inte kan ge en exakt siffra. Detsamma gäller Kupa.
Senast redigerad av LuckyPeopleCenter 2010-03-18 kl. 02:14.
Citera
2010-03-18, 13:34
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Jag kan inte säga att det är fel rakt av, men jag vet hur det funkar. Och det finns så många som finns nära folk, som skulle kliva i om det behövdes, men som aldrig snuten eller sydsvenskan får nys om. Och som det stod, de kan inte ge en siffra på själva nätverket som helhet. Jag tror faktiskt inte ens toppgubbarna kan det. Skulle man fråga M-pappan hur många han har runt sig till förfogande, så kan jag garantera att han inte kan ge en exakt siffra. Detsamma gäller Kupa.

Jo, jag antar det. Så är det ju alltid. Polisen brukar ju mest fokusera på den inre kärnan och där verkade det ju vara rätt exakta siffror, även om det alltid blir lite fel. När det gäller kontaktnätet runt så stod det ju bara väldigt luddigt "över hundra personer" på K Falangen tex. Så det stämmer ju det du säger, det är nästan omöjligt att säga hur många de är där. Det är ju dock den inre kretsen som håller samman gänget ofta så det är väl de som polisen försöker få mest information på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in