2009-08-19, 02:24
Bannlyst
Info14 avslöjar: http://www.info14.com/2009-08-18-batong-_och_brandbombsjournalisten_martin_fredriksson__fr an_afa_till_strix.html

Vad säger ni om Info14 kartläggning? Ganska bra research enligt mig!

Domar och annat finns längst ner i artiklen, diskutera!
Citera
2009-08-19, 02:36
Medlem
Sten möt glashus!

Citat:
Ursprungligen postat av jahoo
Info14 avslöjar: http://www.info14.com/2009-08-18-batong-_och_brandbombsjournalisten_martin_fredriksson__fr an_afa_till_strix.html

Vad säger ni om Info14 kartläggning? Ganska bra research enligt mig!

Domar och annat finns längst ner i artiklen, diskutera!

Det var en jävligt bra research måste jag säga! Och den kom lägligt oxå.
Eller vad säger Anti_Hero?

Martin Fredriksson, verkar vara en hyfsat svartsjuk person, för att citera:

"Vid väntehallen står ung man och samtalar med Jennifer Schutzberg-Garcia när Fredriksson vacklar fram med svart blick till den unge mannen. ”Jag ska döda dig, din jävel” skriker Fredriksson till den oförstående mannen, och tar ett kraftigt grepp om mannens hals. Den unge mannen blir skrämd från vettet, attacken är helt oprovocerad och han har aldrig sett Fredriksson tidigare, än mindre har han något otalt med honom."

MVH Fredrik Eriksson.
Citera
2009-08-19, 03:27
Medlem
Först och främst måste jag berömma bilden på kromosom-Martin tillsammans med den flitige studenten Våg. Bilderna i artikeln är en orgie i klockren lyteskomik, precis som vanligt när träsket visar upp sig. Är det inte djungel-Joel och hans miniatyrmänniskor så är det den proppmätte Våg med sin ständige sidekick Martin.

Angående artikeln måste jag säga att det är skönt att se att "arbetarklassens spjutspets" bekämpar fascismen var helst den behagar dyka upp, precis som utlovat.

Det måste ändå vara mest pinsamt för den försynte Ekman som lever på att berätta om alla hemska illdåd utförda av nationella. Hur tror ni Expo kommer reagera på det här? Tiga ihjäl det är min gissning.

Men allvarligt talat nu, träsket, är det okej att uppföra sig så här? Det är ju knappast en isolerad händelse det handlar om när ledande antifascister systematiskt begår opolitiska fyllebrott. Kanske är det så att Martin och Mathias hämtar inspiration från sina egna trasiga liv när man kokar ihop lögner och halvsanningar på Svinstian?

När den planerade mordbranden mot barnfamiljer på McDonalds kommer upp så heter det att dådet inte var kopplat till träsket utan snarare var två personers egna projekt som ni alla tar avstånd från, men i själva verket var det ledande personer hos er som ville elda upp barnfamiljer vars enda "brott" var att de besökte McDonalds. Några kommentarer på det?

Kanske kan kromosom-Martin kommentera detta själv? Dåligt ölsinne gäller inte som ursäkt.
Senast redigerad av Tschandala 2009-08-19 kl. 03:29.
Citera
2009-08-19, 07:40
Medlem
Svinstian och RF brukar väl dokumentera nazisternas opolitiska klantbrottslighet (senast Vesterlund som pajade en bil på fyllan), AFA och dess medlemmar är då samma skrot och korn ungefär.

Hur kommer det sig att Fredricsson, Våg m fl har skyddade uppgifter?
Citera
2009-08-19, 09:21
Medlem
Hahaha, wow,vilken research, plocka ut FUP och skriva ihop en artikel, djupt imponerande! Lite damage control för att försöka få bort uppmärksamheten från tjackrobbans fyllebravader?
Citera
2009-08-19, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneikrukan
Hahaha, wow,vilken research, plocka ut FUP och skriva ihop en artikel, djupt imponerande! Lite damage control för att försöka få bort uppmärksamheten från tjackrobbans fyllebravader?

Men kom igen nu, din pajas. Du som brukar klaga på "men ni då"-mentalitet får inte ihop något bättre än det här? Är du kapabel till att knåpa ihop fler än två meningar är du välkommen att försöka besvara mina frågor.

Vesterlunds snedsteg är klantigt men är ändå en isolerad händelse, till skillnad från det artikeln handlar om, och det sänker knappast mitt förtroende för honom. Nu handlar tråden inte heller om Vesterlund utan om ledande antifascister.
Citera
2009-08-19, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arneikrukan
Du är fan inte sann. Det är ju exakt sådant Martin Fredriksson sysslar med själv! Den där artikeln har bättre research och bättre analys än Fredrikssons uppladdade av en förundersökning kring Vesterlund och en text som ska försöka vara lite lustig.

Man behöver knappast vara nasse för att tycka det.

Vad är egentligen värst och mest pinsamt:
att full sparka på en bil (varför gjorde han det, någon som vet?)
eller
full hota random oskyldig snubbe och slänga ifrån sig en batong inför väktare och sedan blåneka?
Senast redigerad av HerrSkumberg 2009-08-19 kl. 10:19.
Citera
2009-08-19, 10:21
Medlem
1915s avatar
Oj, det fanns redan en tråd om mig.

Eventuellt kommer jag öppna upp och skriva i bloggen (nedstängd sedan några veckor pga tidsbrist) senare, men tills vidare får ni lite kort här. Jag förstår att många är nyfikna

Den aktuella natten gick det till ungefär som jag beskrev det i förhöret, jag var packad och glad började prata med några personer i korvkön. De var inte lika muntra och inte blev det bättre av att jag inte tog dem på det allvar som de tyckte att de förtjänade. Därefter uppstod en massa tjaffs, killen skulle vara häftig inför sin kusin och muckade. Jag fortsatte att vara ganska munter tills jag tröttnade på hans beteende och sa åt snubben att dra åt helvete. Det skulle jag ha gjort oavsett om jag varit nykter eller inte. Jag ville inte bråka med honom men jag tänkte inte backa för honom heller. Han fattade i alla fall vinken och lämnade mig ifred.

Jag gick ner för att ta tunnelbanan, men då hade någon ringt polisen så det kom en massa väktare och det var handklovar på. Därefter kom polisen och pratade med mig, jag var inställd på att bli LOB:ad (särskilt efter att jag räknat upp allt jag druckit ) men de tyckte att jag kunde åka hem istället. Samtidigt kom kusinen ner och bad om ursäkt och förklarade varför killen hade sökt bråk. Jag förstår varför han mådde dåligt men det finns är ingen ursäkt för att börja bråka med folk, ändå kan jag ha viss förståelse för honom.

Jag tänker inte rätta info14 på rena sakfel, det tjänar jag ingenting på, förutom det absurda påståendet att målsägande skulle ha tagit tillbaka uppgifterna efter att jag begärt ut FUP:en och sett hans namn. Jag begärde ut FUP:en när jag hade rätt till det, dvs när åtal redan var väckt och av den enda anledningen till att jag ville läsa den. Eftersom åtal redan var väckt var alltså FUP:en klar och killen hade tagit tillbaka anmälan om det s.k. hotet flera veckor tidigare. Hur fick info14 ihop den kullerbyttan? Enligt polisen som förhörde mig hade han bara tyckt att hela grejen var onödig, och det kan jag väl hålla med honom om.

Den kvällen gjorde jag mig skyldig till olovligt innehav av farligt föremål. Det är olagligt och jag betalade böterna. Jag ångrar att jag valde att beväpna mig innan jag gick ut, det är ju bara korkat. Däremot ångrar jag inte att jag inte backade, folk som måste bråka efter krogen är det värsta jag vet.

Slutligen finns det ju en anledning till att detta kommer upp på info14 just nu. Klart det stör mig, men samtidigt får jag väl ta det som ett kvitto på att jag måste störa dem ännu mer. Och värre ska det bli
Citera
2009-08-19, 10:28
Medlem
Du överskattar inte din egen påverkan på den nationella rörelsen nu?

Du har inte lust att besvara mina frågor?
Citera
2009-08-19, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Det var en jävligt bra research måste jag säga! Och den kom lägligt oxå.
Eller vad säger Anti_Hero?

MVH Fredrik Eriksson.

Tycker Martin förklarar det bra i inlägg 8 över mig.
Citera
2009-08-19, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1915
jag var packad och glad började prata med några personer i korvkön. De var inte lika muntra och inte blev det bättre av att jag inte tog dem på det allvar som de tyckte att de förtjänade. Därefter uppstod en massa tjaffs, killen skulle vara häftig inför sin kusin och muckade. Jag fortsatte att vara ganska munter tills jag tröttnade på hans beteende och sa åt snubben att dra åt helvete.

Ärligt låter som att du kört en svinstian på dom och gjort dig lustig på deras bekostnad tills de tröttnade.

På pdf-filen på info14 så står det ju att offret ringde polisen eller minns jag fel nu? orkar inte kolla

Ser du själv några likheter mellan ditt och Västerlunds handlande och att du "kastar sten i glashus"?

Du fattar att det ser oseriöst ut för Mikael Ekman på Expo att hänga med dig?

Varför sa Mikael Ekman att han hette Erik?
Citera
2009-08-19, 10:40
Medlem
DevilMayCrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1915
Oj, det fanns redan en tråd om mig.

Eventuellt kommer jag öppna upp och skriva i bloggen (nedstängd sedan några veckor pga tidsbrist) senare, men tills vidare får ni lite kort här. Jag förstår att många är nyfikna

Den aktuella natten gick det till ungefär som jag beskrev det i förhöret, jag var packad och glad började prata med några personer i korvkön. De var inte lika muntra och inte blev det bättre av att jag inte tog dem på det allvar som de tyckte att de förtjänade. Därefter uppstod en massa tjaffs, killen skulle vara häftig inför sin kusin och muckade. Jag fortsatte att vara ganska munter tills jag tröttnade på hans beteende och sa åt snubben att dra åt helvete. Det skulle jag ha gjort oavsett om jag varit nykter eller inte. Jag ville inte bråka med honom men jag tänkte inte backa för honom heller. Han fattade i alla fall vinken och lämnade mig ifred.

Jag gick ner för att ta tunnelbanan, men då hade någon ringt polisen så det kom en massa väktare och det var handklovar på. Därefter kom polisen och pratade med mig, jag var inställd på att bli LOB:ad (särskilt efter att jag räknat upp allt jag druckit ) men de tyckte att jag kunde åka hem istället. Samtidigt kom kusinen ner och bad om ursäkt och förklarade varför killen hade sökt bråk. Jag förstår varför han mådde dåligt men det finns är ingen ursäkt för att börja bråka med folk, ändå kan jag ha viss förståelse för honom.

Jag tänker inte rätta info14 på rena sakfel, det tjänar jag ingenting på, förutom det absurda påståendet att målsägande skulle ha tagit tillbaka uppgifterna efter att jag begärt ut FUP:en och sett hans namn. Jag begärde ut FUP:en när jag hade rätt till det, dvs när åtal redan var väckt och av den enda anledningen till att jag ville läsa den. Eftersom åtal redan var väckt var alltså FUP:en klar och killen hade tagit tillbaka anmälan om det s.k. hotet flera veckor tidigare. Hur fick info14 ihop den kullerbyttan? Enligt polisen som förhörde mig hade han bara tyckt att hela grejen var onödig, och det kan jag väl hålla med honom om.

Den kvällen gjorde jag mig skyldig till olovligt innehav av farligt föremål. Det är olagligt och jag betalade böterna. Jag ångrar att jag valde att beväpna mig innan jag gick ut, det är ju bara korkat. Däremot ångrar jag inte att jag inte backade, folk som måste bråka efter krogen är det värsta jag vet.

Slutligen finns det ju en anledning till att detta kommer upp på info14 just nu. Klart det stör mig, men samtidigt får jag väl ta det som ett kvitto på att jag måste störa dem ännu mer. Och värre ska det bli

Är du en av dom som artikeln handlar om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in