2009-08-07, 14:13
Medlem
Ja i USA och på andra platser är det ju grymt att ha sitt jävla "platinum kort".

Själv tycker jag att den som handlar med kreditkort förtjänar ingen extra respekt fört det, tvärtom. O jag önskar verkligen inte en så totalt skuldsatt nation som den i Amerika.

Vad tycker ni? Är vi där än?
Citera
2009-08-07, 14:18
Medlem
Det är ett betalningsmedel och jag ser inte hur det kan skulle vara "statusladdat" att använda det ena betalningsmedlet framför det andra. Man betalar på det sättet man önskar helt enkelt.
Citera
2009-08-07, 14:22
Medlem
på kvällar och helger sitter jag i kassan på en stormarknad. Ganska ofta kommer kunder som ska betala med sina bankkort, alltså kontokort, men så ibland, speciellt ofta runt den 20e varje månad, är det inte täckning på kortet. Då säger dom något i stil med "jaha, det var ju synd" och så drar dom istället upp sina AMEX kort. Att detta skulle vara status håller jag inte alls med om. Jag ser ner på dom som betalar med amex. Det innebär ju att man inte har pengarna man handlar för, annars skulle man ju använda sitt kontokort.... Tänker bara; lyxfällan nästa!
Citera
2009-08-07, 14:22
Medlem
Bajsfacistens avatar
En tjock bund eller rulle med sedlar är status.
Citera
2009-08-07, 14:23
Medlem
nymans avatar
Status är det väl inte ännu men en sak som är åt helvete är ju årsavgiften och andra avgifter som göder bankerna.
Citera
Bannlyst
Trodde det snarare fanns mindre kreditkort i Sverige numera, känner ingen som äger ett kreditkort.
Citera
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
En tjock bund eller rulle med sedlar är status.

Japp, om du bor i Rinkeby.
Citera
2009-08-07, 14:28
Medlem
No-n-sences avatar
När kreditkortet var nytt i Sveriga var det väl en slags status att ha det. Nu får ju vem som helst korten eftersom bankerna tjänar så bra på räntan som krediterna ger. Vilket man i många fall räknar med.
Citera
2009-08-07, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
När kreditkortet var nytt i Sveriga var det väl en slags status att ha det. Nu får ju vem som helst korten eftersom bankerna tjänar så bra på räntan som krediterna ger. Vilket man i många fall räknar med.
Precis numera är kreditkort en lågstatusmarkör, du har inte råd att betala för saker du köper. Ingen med gott om pengar använder kreditkort, det vore ju idiotiskt och låna pengar man inte behöver.
Citera
2009-08-07, 14:54
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Att öht. handla på kredit visar väl vilken kålsupare man är..
Citera
2009-08-07, 15:08
Medlem
a5thedmcs avatar
Bara märkta lodisar som inte får ut kreditkort som klagar
Citera
2009-08-07, 15:52
Medlem
My name is Earls avatar
Cash is king!
Citera
  • 1