• 1
  • 2
2005-01-28, 06:37
Medlem
Kalimaars avatar
Jag tänkte sluta med att snusa idag (snusat i över 10 år,1 dosa om dagen), hur gör jag det lättast?
Jag har funderat på plåster, men hört att man kan bli beroende även av dem, stämmer det?
Citera
2005-01-28, 08:21
Bannlyst
Plåster = nikotin så det är klart att man kan bli beroende. Min morsa har käkat nikotin-tuggummi i snart 10 år..

Jag önskar dig lycka till. SJÄLVDISIPLIN! Jag hade nog aldrig klarat det.
Citera
2005-01-29, 22:55
Medlem
dr.7s avatar
Skippa plåster och annat trams. Skär ner lite långsamt, säg en prilla mindre per dag efter varje vecka, sen en dag bestämmer du dig för att prova att skippa helt en dag, när du klarat den dagen bör du rimligtvis känna att en dag till ska du fixa... Hokus pokus är du uppe i två veckor och då har det värsta lagt sig och du kommer känna att dessa två veckor var meningslöst om du trillar tillbaka när du blir sugen på att ta en. Exakt så gjorde jag och nu har det gått ett år, tiden går fort när man har roligt! mycket skönt att slippa morgonångesten att leta efter snus det första man gör eller ge sig ut i vintersverige på jakt efter nattöppen mack när planeringen spruckit. Saknar dock livet som snusare lite, men har inga problem med polare som tar snus efter käk och liknande, allt har sin tid och min tid som snusare är slut brukar jag resonera.
Citera
2005-01-29, 23:04
Medlem
Laments avatar
Sluta bara! Herregud..
Citera
2005-01-30, 13:08
Medlem
Azzars avatar
En sak som hjälpte mig väldigt mycket. Var motion och åter motion.
Jag råder dig till att börja styrketräna om du inte redan gör det. Lycka till !
Citera
2005-01-30, 17:53
Medlem
JeflaPecks avatar
Jag slutade för 2,5 månad sen ungefär efter ca 10 års snusande, och har inte tagit en enda prilla sen dagen jag lade av. Det viktigaste är som sagt självdisciplin, själv tyckte jag dock inte det var så svårt som jag hade väntat mig. Efter 3 dagar var jag inte särskilt sugen på att ta en snus. Helt plötsligt så hade det gått två veckor, och då kändes det som att klarar man 2 veckor så fixar man hur länge som helst. Ett litet fusk körde jag dock de första veckorna, Fishermans Friend lakrits under läppen! Det funkade riktigt bra faktist, lite starkt så att det rev till under läppen. Det enda jag känner av idag är ett ökat socker/mat behov, jag behöver nåt att tugga på hela tiden, så det går åt en del tuggummi. Lycka till!
Citera
2005-01-30, 18:26
Medlem
Spliffmeisters avatar
Är det bara jag som hade det lätt med att sluta? jag bara fimpa och rörde inte det mer...
Citera
2005-01-30, 19:55
Medlem
Laments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Är det bara jag som hade det lätt med att sluta? jag bara fimpa och rörde inte det mer...
Nä, samma för mig.
Citera
2005-01-30, 19:58
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ok - jättebra att en del hade det lätt och kunde sluta direkt, men det hjälper knappast trådskaparen - eller hur?

Så - fram med tips nu - eller låt bli att skriv.
Citera
2005-01-31, 16:04
Medlem
z0ltans avatar
Sluta rakt av och förvana din omgivning om att du kmr vara grinig. Dom kommer nog stötta dig tror jag ifall du vill sluta. Jag försökte i november jag var som ett elvande oskmåln klarade 2 veckor sen gick det inte längre då tog jag en i smyg då flickvännen inte såg sen vart jag fast igen
Citera
2005-01-31, 16:15
Medlem
Mr Caves avatar
Ett tips: Känner du dig sugen så ta ingen. Inse att du är en nolla utan karaktär om du tar en snus, så ska det nog gå bra!
Citera
2024-08-28, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaar
Jag tänkte sluta med att snusa idag (snusat i över 10 år,1 dosa om dagen), hur gör jag det lättast?
Jag har funderat på plåster, men hört att man kan bli beroende även av dem, stämmer det?
Det bästa är att lägga av tvärt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in