2009-07-29, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Nej men nu är du väl ute och cyklar..
Du vet ju att det skall ges automatiskt till kvinnorna annars så konkurrera de ju på männens villkor.
Det vet du lika bra som jag och andra ickefemnister att det är såå fuuuult och feeeeeel att göra i radikalfemnismens Sverige.

...

Ah ja just! Det glömde jag juh, pengar växer ju på träd och skördas för att sedan fördelas och det är vi hemska män som genom patriarkala förtryckarstrukturer varvade med strukturell rasism och sexism tar för oss av den gemensamma skörden och därefter osynliggör de som inte tar för sig, det är vårt fel alltihop, precis allt.
Citera
2009-07-29, 09:46
Bannlyst
Citat:
Nej men nu är du väl ute och cyklar..
Du vet ju att det skall ges automatiskt till kvinnorna annars så konkurrera de ju på männens villkor.
Det vet du lika bra som jag och andra ickefemnister att det är såå fuuuult och feeeeeel att göra i radikalfemnismens Sverige.

Ja men det vet ju "alla" att männen tillhör ett ptarikat som konspirera emot oss kvinnor för att förtrycka oss..
Självklart sitter arbetsgivarna och ger männen högre lön bar för att de är män..

Männens vilkor?
Marknadens vilkor?

Varför inte acceptera att marknaden kräver förhandling, prestation och jobbyte för att öka lönen.

Hur vill du att marknadens vilkor skall se ut, så det passar båda könen?
Senast redigerad av swedala 2009-07-29 kl. 10:13.
Citera
2009-07-29, 12:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
... kvinnor får lägre lön från början, även innan de föder barn.

Källa på detta tack! Fast jag kan redan nu säga att du inte kommer att hitta någon eftersom det helt enkelt inte finns någon.
Citera
2009-07-29, 12:56
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedala

Männens vilkor?
Marknadens vilkor?

Men suck. Strunta i att läsa ser jag att du verkligen gör. Skit i att jag svarade tre stycken person i det inlägget du "qoutade".
Och passa på att strunta i vägen att notera hur inlägget var formulerat och vad verkligen står skrivet.

Läs om och läs vad som står i stället för att hitta på eget innhåll i texten och sedan tillskriva mig detta..

Citat:
Varför inte acceptera att marknaden kräver förhandling, prestation och jobbyte för att öka lönen.

Varför inte läsa tråden först innan man tilldelar folk åsikter och putter ord i deras mun?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=17793670&postcount=34 (sidan 3 i denna tråd)
Så tyvärr du kunde inte "koma på mig" över att jag inte skulle acceptera detta du tillskriver mig utan grund.

Citat:
Hur vill du att marknadens vilkor skall se ut, så det passar båda könen?

Svaret på den frågan har du här..
https://www.flashback.org/showpost.php?p=17793670&postcount=34 (sdan 3 i denna tråd)

Ojhh jag har bevisat att du har FEL om mig med ett och samma inlägg från mig, ur denna tråd.

Så ge fan i att göra bort dig själv på min bekostnad i framtiden.
Tack på förhand.

Senast redigerad av Empress 2009-07-29 kl. 13:39.
Citera
2009-07-29, 22:09
Medlem
Citat:
...
Senast redigerad av Einar-Fredrik 2009-07-29 kl. 22:11.
Citera
2009-07-30, 02:09
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik

Attans du har rätt...

Citera
2009-07-30, 10:49
Bannlyst
Citat:
Men suck. Strunta i att läsa ser jag att du verkligen gör. Skit i att jag svarade tre stycken person i det inlägget du "qoutade".
Och passa på att strunta i vägen att notera hur inlägget var formulerat och vad verkligen står skrivet.

Läs om och läs vad som står i stället för att hitta på eget innhåll i texten och sedan tillskriva mig detta..

Varför inte läsa tråden först innan man tilldelar folk åsikter och putter ord i deras mun?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=17793670&postcount=34 (sidan 3 i denna tråd)
Så tyvärr du kunde inte "koma på mig" över att jag inte skulle acceptera detta du tillskriver mig utan grund.

Svaret på den frågan har du här..
https://www.flashback.org/showpost.php?p=17793670&postcount=34 (sdan 3 i denna tråd)

Ojhh jag har bevisat att du har FEL om mig med ett och samma inlägg från mig, ur denna tråd.

Så ge fan i att göra bort dig själv på min bekostnad i framtiden.
Tack på förhand.

Men söta lilla gumman, har du gått en unix-kurs nyligen?
Du imponerar verkligen med dina unix-kunskaper ;-)

Sen vill du att jag ska läsa alla dina inlägg på flashback för att svara på dina frågor.
Är vi inne i månadens besvärliga period eller du kanske inte har det längre?

Om du istället kan eller vill vara trevlig, så blir konversationen trevligare.

Men eftersom du har visat svalt intresse för en vettig konversation, så tycker jag att vi slutar här och jag önskar dig lycka till med dina unixkunskaper.
Citera
2009-07-30, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik

telnit är 1900-talet min vän.
Om du noterar så är det flesta nix* numera med symlink till init med telinit.

Du tycks behöva en nybörjarmanual till nix*
Om du har linuxdist installerad, så får du en ganska enkelt genom att köra....
for i in $(echo $PATH | tr ":" "\n") ; do whatis `ls $i 2>/dev/null` ; done > my_command_tutorial.txt

Vill du städa den lite, så kan du köra....
sed -i '/nothing\ appropriate\./d' my_command_tutorial.txt

Men jag misstänker att du kör Ubuntu med svensk locale, då behöver du inte prova åvanstånde, då jag misstänker att du vet inte skillnad mellan terminal och webbläsare.

Sen förutsätter det att du kör bash, vilket de flesta nybörjare gör.
Citera
2009-07-30, 12:33
Bannlyst
Citat:
Attans du har rätt...

Fick du aldrig Ubuntu + wine fungera med dina spel, så du var tvungen att installera Windows igen?
Citera
2009-07-30, 19:02
Medlem
1. Lögn, dikt och förbannad lögn. Männen drabbas faktiskt hårdast av krisen.
2. Därmed irrelevant.
3. Därmed irrelevant.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här