2005-01-28, 03:21
Medlem
Tänker då mest på Thailändare, är detta farligt, jag brukade köra ett ganska hårt gympass samt simma några längder efteråt. Kan jag fortsätta göra detta på Thailändare eller är det farligt för hjärtat?

Man hör så mycket överallt och det skrivs inte speciellt mycket om konditionsträning ihop med steroider. Jag har astma sedan lång tid tillbaka och har läst många gånger att den blir bättre då muskulaturen runt luftrören och dom inre organen förbättras, borde då inte denna muskulatur förbättras snabbare med steroider? (Nu antar jag att det är detta man menar med "Kondition" men jag kan ha fel?) Jag kanske är helt ute och cyklar då jag inte hittar mycket information runt detta ämne, men rent logiskt så borde det ju vara på detta viset?

Jag menar om man kollar på Coleman till ex, detta monster till människa kör ju trappövning för kondition hårt och ofta, nu vet jag ju inte om han tar steroider men jag skulle vara GRYMT förvånad och imponerad om han har nått så långt utan. "Lite konstigt med tanke på att han är eller var Polis, och så vitt jag vet så är steroider lika olagligt där som här?"

Om någon har lust och kan göra mig lite klokare så skulle det uppskattas
Citera
2005-01-28, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spasmodic
Tänker då mest på Thailändare, är detta farligt, jag brukade köra ett ganska hårt gympass samt simma några längder efteråt. Kan jag fortsätta göra detta på Thailändare eller är det farligt för hjärtat?

Man hör så mycket överallt och det skrivs inte speciellt mycket om konditionsträning ihop med steroider. Jag har astma sedan lång tid tillbaka och har läst många gånger att den blir bättre då muskulaturen runt luftrören och dom inre organen förbättras, borde då inte denna muskulatur förbättras snabbare med steroider? (Nu antar jag att det är detta man menar med "Kondition" men jag kan ha fel?) Jag kanske är helt ute och cyklar då jag inte hittar mycket information runt detta ämne, men rent logiskt så borde det ju vara på detta viset?

Jag menar om man kollar på Coleman till ex, detta monster till människa kör ju trappövning för kondition hårt och ofta, nu vet jag ju inte om han tar steroider men jag skulle vara GRYMT förvånad och imponerad om han har nått så långt utan. "Lite konstigt med tanke på att han är eller var Polis, och så vitt jag vet så är steroider lika olagligt där som här?"

Om någon har lust och kan göra mig lite klokare så skulle det uppskattas

Klart du kan köra kondition när du är på kur. Men vet inte hur det är om du har astma, kör försiktigt och prova dig fram. Hur gammal e du egentligen som skriver
"nu vet jag ju inte om han tar steroider men jag skulle vara GRYMT förvånad och imponerad om han har nått så långt utan. "Lite konstigt med tanke på att han är eller var Polis, och så vitt jag vet så är steroider lika olagligt där som här?" "

Du kan inte vara mer än 15?
Citera
2005-01-28, 03:48
Medlem
Jag är 22 men är inte så hemma på det här med steroider. Sorry men man måste ju lära sig någon gång?
Citera
2005-01-28, 03:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spasmodic
Jag är 22 men är inte så hemma på det här med steroider. Sorry men man måste ju lära sig någon gång?

Syfta mer på att du inte vet om coleman har tagit steroider även om du trodde det, det är ju rätt uppenbart att han har det, borde vara olagligt ens tveka på det, att han var tidigare snut har spelar ingen som helst roll, finns snutar i sverige som tar det, det är lika vanligt som droger och annat.

Vilket fall att du är 22år så är det bra ålder att börja kroppen är färdigväxt, brukar vara den ålder andra rekomenderar att börja sin första kur på. Så det är bara köra igång.
Citera
2005-01-28, 11:14
Medlem
Astman blir varken sämre el. bättre av steroider.

Läs på väldigt ordentligt innan du möjligen bestämmer dig för att köra en kur.
Citera
2005-01-28, 11:16
Bannlyst
jag tror inte att hjärtat och lungornas muskulatur påverkas av steroider, tror det var för att de var glatta muskelfibrer eller något. Bara de som var på skelett som påverkades

Du kan köra cardio(kondition) samtidigt som du använder steroider, men det är inte rekommenderat om du tävlar eller vill bli bättre på grenen, de flesta steroider(framförallt dianabol(thai/ryss etc)) försämmrar cellrespirationen(syreupptagningsförmåga lite kortfattat) ganska markant.

Du bör höra med en läkare först hur steroider och astma går ihop!

Jag vet en polis i sverige som 2 kranar påstått ha sålt aas till
Citera
2005-01-28, 12:43
Medlem
Jag skrev ju nyss att astman inte påverkas av steroider. Jag har själv astma så jag bör nog veta.

Däremot om du går upp mkt i vikt så lär du känna dig mer tungandad än en vanlig person som går upp så pass mkt i vikt.

Ett enkelt sätt att underlätta det är just att köra kondition genom hela kuren.
Konditions träningen har mkt fördelar för uppbyggnaden också då tar kroppen tar emot näringsämnen bättre plus att du återhämtar dig snabbare.

Om byggnaden är prioriterad så räcker det gott och väl med 2 pass kondition i veckan. Behöver ej "ta ut dig" på konditions passen. 1 timme på cykel el. en rask promenad räcker gott och väl.
Citera
2005-01-28, 16:54
Medlem
Mr_Carlssons avatar
Att myndighetsutövare inte skulle ta roids sprack ganska hårt för ett gäng år sedan när man hittade tomma amps inne på muggen på ett av Stockholms polisens gym
Citera
2005-01-28, 19:10
Medlem
Linkolns avatar
Hehe varför trycker folk inne på gymet?

Men klart att Coleman är ren
Citera
2005-01-28, 21:32
Medlem
Som sagt kan inget om steroider och vet inte hur bra resultat dom ger därför visste jag inte med 100% säkerhet att han tog steroider. Då kom jag fram till att eftersom han är Polis med så skulle sannolikheten vara "lite mindre" och då kanske jag bara var 99% säker. Så kan ni sluta hacka på rookien nu eller?

Men om någon har några före och efter bilder på ett träningsår eller dylikt med steroider vore det ju kul att se, då kanske jag får en lite bättre uppfattning.
Citera
2005-01-29, 15:43
Medlem
Linkolns avatar
Ingen hackar, vi bara skojar lite
Citera
2010-04-30, 20:54
Medlem
Coleman har inte tagit nåt. Han har faktist sagt det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in