2009-07-13, 14:02
Medlem
Opioidmannens avatar
Vad ligger priset på Marlboro och Camel i Tjeckien,för ett pkt och en hel limpa?

Kan tänka mig att priserna har gått upp de senaste åren och sen Tjeckien blev medlemmar EU,men det måste vara väsentligt billigare än här i Sverige.
Citera
2009-07-13, 14:05
Medlem
stilltons avatar
har för mig ett paket kostade drygt 40 kronor när jag var där för ett år sedan, men har för mig det är 18 istället för 20 cigg i ett paket där också.
bensinen kostade runt 12 kronor..
ölen var väl runt halva priset.. spriten var billig i affärer, men ungefär samma på krogen.
maten kanske 30% billigare, men var inte så mycket att hurra för..
Citera
2009-07-13, 14:23
Medlem
Opioidmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
har för mig ett paket kostade drygt 40 kronor när jag var där för ett år sedan, men har för mig det är 18 istället för 20 cigg i ett paket där också.
bensinen kostade runt 12 kronor..
ölen var väl runt halva priset.. spriten var billig i affärer, men ungefär samma på krogen.
maten kanske 30% billigare, men var inte så mycket att hurra för..

Är det sant. Du skämtar? Trodde 20-25 kr. Är det så jäkla dyrt alltså.
Citera
2009-07-13, 14:27
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opioidmannen
Är det sant. Du skämtar? Trodde 20-25 kr. Är det så jäkla dyrt alltså.
ja, dom har väl sett att svenska staten tjänar mer på försäljningen än cigarettillverkarna utan att lyfta ett finger.. alternativet hade väl varit ett statligt monopol på denna kassako, men då hade dom ju blivit tvungen att tillverka ciggen också.
Citera
2009-07-13, 15:04
Medlem
Chris26s avatar
Citat:
ja, dom har väl sett att svenska staten tjänar mer på försäljningen än cigarettillverkarna utan att lyfta ett finger.. alternativet hade väl varit ett statligt monopol på denna kassako, men då hade dom ju blivit tvungen att tillverka ciggen också.

Du har ingen koll på vad priserna ligger på i grannlandet Slovakien?
Gissar på i stort sett samma som i Tjeckien.

Dock så är ju inhemska märken (om de har några) och lågprismärken såsom basic,level,L&M och corner billigare.
Undrar vad de kan ligga på.
Citera
2009-07-13, 16:46
Medlem
Jag köpte rulltobak "Paramount" när jag var där i höstas. (tjeckien)
Ca. 1/5del av priset mot i Sverige. Ciggaretter tyckte jag var så dyrt att det inte var värt att släpa hem till Sverige.
Citera
2009-07-14, 22:01
Medlem
Elingrindemyrs avatar
jag vet

Jag aer her hoss mina kusiner i tjeckien nu och priset for marabarolo red kostar 90 tjeckiska ungefer trettiofem svenska inge bra
Citera
2009-07-14, 22:24
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elingrindemyr
Jag aer her hoss mina kusiner i tjeckien nu och priset for marabarolo red kostar 90 tjeckiska ungefer trettiofem svenska inge bra
ok, lite lägre än vad jag trodde då.. men är det 18 eller 20 cigg i ett paket där?
Citera
2009-07-14, 23:37
Medlem
Elingrindemyrs avatar
Citat:
ok, lite lägre än vad jag trodde då.. men är det 18 eller 20 cigg i ett paket där?

vet ej kan kolla imorgon och skriva exakta priser pa olika cigg och hur manga som finns i ett packet
Citera
2009-07-15, 00:16
Medlem
Opioidmannens avatar
Citat:

Lite billigare än 40 i alla fall men som sagt inget att hurra för.

Var i Lettland förra sensommaren och då kostade ett pkt marlboro knappt 20 kr,året innan ca 14 kr. Stor prishöjning om man säger. En del av lågkonjukturen i Lettland.
Nu har de garanterat stigit en del till.
Och då i nov 2007 så kostade L&M ca 7 -8 kr
West 6 kr,samt Wall street för 6-7 kr.
Löjligt billigt eller kanske snarare normalt vad cigg ska kosta.
Citera
2009-07-15, 00:19
Medlem
Opioidmannens avatar
Citat:

Förresten tycker Elin Grindemyr är riktigt het. Så snygg och söt!
Men du är ju inte originalet,eller hur?
Citera
2009-07-18, 21:54
Medlem
Elingrindemyrs avatar
haha na ar inte orginalet haha. Nu har jag kollat upp det internatinella cigg typ prince kostar sjuttio tjeckiska kr det blir ungefer tjugofem kr men inhemska cigg typ steels och sant kostar femtio tjeckiska ungefer femton kr

pobavit v češtině .-- ha sa kul i tjeckien pa tjeckiska
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in