2009-07-10, 23:43
Medlem
Boten anna. Förklaring är väl knappast nödvändig
Citera
2009-07-11, 00:20
Medlem
Psykofarmakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snate
En slemmig torsk

Om du tycker att det är en konstig hit (för ett punkband!!!) så måste jag ju säga "Åka 50-talsbil" med Onkel. Det enda som vore konstigt vore ju om Onkel eller KSMB körde en låt ala Orup-style och den slog.
Citera
2009-07-11, 14:15
Medlem
diannos avatar
har jag fattat tråden fel?
själv tycker jag att det här är mer konstigt hitmaterial http://en.wikipedia.org/wiki/In-A-Gadda-Da-Vida_(song)
visserligen ingen jättehit, nämnde den mest för att jag tycker att det är mer oväntat när sådana låtar blir stora än när catchig refrängmusik blir det.
Citera
2009-07-12, 10:47
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Queen - Bohemian Rhapsody. Idag är den kanske inte så konstig, men skivbolaget vägrade först släppa låten som singel då man var säkra på att radion skulle vägra spela skivan på grund av att låten var för lång.
http://www.youtube.com/watch?v=irp8CNj9qBI

De kunde ha gjort som "Like a rolling stone" den släpptes till radiostationer med ena halva låten på sida A andra på sida B
Citera
2009-07-12, 10:48
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejnejnej
Oh Superman av Laurie Andersson blev ju nr 2 på englandslistan när den släpptes. En mycket otippad superhit tycker jag, långt ifrån en lättsmält popdänga.

Det finns antagligen fler, ge mig namn! Och alltså inte låtar ni tycker är usla, utan knäppa (jag hatar Sean Paul t.ex, men fattar varför det blir hits).

Är det den som spelas på Smallville/young superman reklamen på TV6 ?
Citera
2009-07-12, 11:04
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundrenched

Varför är det konstigt att den blev en hit?
Citera
2009-07-12, 16:27
Medlem
nejnejnejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

Vet ej, har ingen tv. Men den består i stort sett enbart av vocodersång. Samt ett ah, ah, ah som rhytm.Efter typ 5min kommer det in lite svepande sybthljud. Som sagt, inte direkt enligt popmall 1A.
Citera
2009-07-12, 16:29
Medlem
nejnejnejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
har jag fattat tråden fel?
själv tycker jag att det här är mer konstigt hitmaterial http://en.wikipedia.org/wiki/In-A-Gadda-Da-Vida_(song)
visserligen ingen jättehit, nämnde den mest för att jag tycker att det är mer oväntat när sådana låtar blir stora än när catchig refrängmusik blir det.

Nej, jag tycker nog att du fattat precis vad tråden handlar om. Däremot är din länk död.

OT: hur citerar jag fler än en person i samma inlägg, känns lite b att dubbelposta...
Citera
2009-07-12, 21:25
Medlem
Att Bobby Brown av Frank Zappa blev stor i Sverige är ett mysterium för många, inklusive frank själv. Den må vara bra men med tanke på texten så är det knappast något som nöts på radio. Det kan ha att göra med att gemene man inte förstod den.
Citera
2009-07-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Nej, den som är på reklamen heter Superman och är gjord av The Pinks
Citera
2009-07-13, 00:54
Medlem
ellerhurgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundrenched

Är väl en av de bättre hiten vi haft på senare år?
Citera
2009-07-13, 01:30
Medlem
Sir_Ks avatar
Dylans "Like a rolling stone" var väl rätt så märkvärdig när den kom (bl.a. på grund av låtens längd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in