Citat:
Ursprungligen postat av ChrisKennedy
Knappt någon trafik? Så någon bil sådär är okej eller vadå?

Hur ska du ha det egentligen? Du säger emot dig själv i vartannat inlägg. Lite genant att läsa om jag ska vara ärlig.
Nej, jag sa att man hinner komma ner i fart om man ser en annan bil vad är det du inte förstår?
Bara för att du kanske kollar 10 m framför huven betyder det inte att andra förare kollar längre framåt, och gissa vad, en motorväg har inga hårda kurvor som gör att du inte ser andra bilar. Bakljusen har en funktion, är de paj ser man ljuset från framlyktorna och då sänker man oftast hastigheten ännu mer eftersom man vet att man har med en idiot att göra.
Citat:
Men det spelar ingen roll, i och med att vi inte kan förutse situationen! Du tror att alla följer en viss mall och hinner göra X och Y innan en annan bil hinner "ifatt". Tänk att du kommer i 200 km/h i timmen. Räkna ut hur många meter det är på en sekund. Lägg därefter till att din bromsträcka kan hamna någonstans runt 160 (!) meter. Bara bromsträckan, dvs inte hela stoppsträckan.
Vad är det du inte förstår? Meningen med det tredje fältet är att det ska användas vid nödsituationer
Kör 110 och stäng av motorn och se hur långt du rullar, vilken idiot som helst hinner parkera på nödfältet. Du tror väl inte att folk stannar mitt på körfältet?
Det där snacket med bromsträcka har inget att göra med det jag skrev, är du utvecklingsstörd eller är det någon ny argumentationsteknik som går ut på att svara på andra saker?
Du: Tänk om någon får motorstopp på motorvägen.
Jag: Han rullar då ut på det tredje fältet ute till höger där det inte finns någon trafik alls.
Du: Bromssträckan är blablabla
Citat:
Varför skulle jag det? Jag är medveten om att något kan gå fel, dock klättrar jag lugnt upp på stegen för att förhindra att något ska gå fel. Om en jordbävning bryter ut så är det naturens fel, och den visar sällan någon nåd. Vilket en bilförare kan göra om h*n bara vill.
Om ett fyllo springer ut på motorvägen mitt i natten är det hans fel om han råkar illa ut.
Citat:
Du sade själv att det inte är någon risk att du skulle kunna köra ihjäl någon annan då du bara kör vid en speciell tidpunkt så bara ditt liv riskeras. Vilket är humor i sig.
Ja, precis. Lite svårt att köra ihjäl någon annan om man inte har några andra bilar runt omkring sig
Vet du vad en motorväg är?
Citat:
Nu säger du emot dig själv igen! En på miljonen visar att det inte är riskfritt, hur dum är du? Det är ungefär samma odds som att träffas av blixten, och det händer väl aldrig att någon blir?
En på miljonen betyder inte att alla springer runt i Faradays burar bara så där...
Citat:
Nu är det slutdiskuterat. Du är både ointelligent och omogen som få. Jag betvivlar att du ens äger ett körkort. Förövrigt sammanfattade "Bövelen" det hela väldigt bra. Och även "birdsong" skrev ett klokt inlägg.
Rebarsson; Du är här med det mest talanglösa troll jag någonsin stött på.
Du är fan dum på riktigt.
Bövelen: De flesta nya bilar, naturligtvis inte stadsbilar a la Clio, Aygo och liknande, är gjorde för att kunna hanteras riktigt fin i hastigheter upp till 160-170. Kör du tyskt är 200 nästan standard då de verkar ha lite andra krav. Att de knappt går att köpa ett däck till en medelstor bil som inte är gjort för garanterade hastigheter på ca 200-210 säger det mesta om dagens teknik.