2005-01-16, 09:43
Medlem
Har grubblat länge på denna fråga, men alltid glömt bort att lägga upp en tråd när jag är på Flashback.

Men här är den iallafall.

I slutet av Late Night Show (David Letterman) när dom kör eftertexterna så är den en rödhårig kärring som står och vinkar till publiken och får blommar av han som är presentatör Al eller vad han heter, och min fråga lyder vem är hon?

Jag tror inte att det är Lettermans fru, inte hans mamma för henne har jag sett i ett avsnitt.
Så jag tror att det är han presentatören Al´s fru kanske....

Någon som vet vem hon är?
Citera
2005-01-16, 10:01
Medlem
scratchys avatar
http://www.cbs.com/latenight/lateshow/show_info/bios/ls_show_info_bios_bgaines.shtml

Är det hon?
Citera
2005-01-16, 12:38
Medlem
hon heter margaret hall, hon är en skådespelerska(småroller), spelade bl a bernie's sekreterare i filmen weekend at bernie's, som går ibland på tv3 & z-tv

varför hon står där å vinkar? för att hon kan, det som gör late show unikt, (och en av anledningarna till varför det är bättre än tonight show i mina ögon) är att det bygger på massa helt knasiga onödiga smådetaljer som man bara kan njuta av, men grubbla inte på dom, då blir du tokig!!
Citera
2005-01-16, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
hon heter margaret hall, hon är en skådespelerska(småroller), spelade bl a bernie's sekreterare i filmen weekend at bernie's, som går ibland på tv3 & z-tv

varför hon står där å vinkar? för att hon kan, det som gör late show unikt, (och en av anledningarna till varför det är bättre än tonight show i mina ögon) är att det bygger på massa helt knasiga onödiga smådetaljer som man bara kan njuta av, men grubbla inte på dom, då blir du tokig!!

Haha det kunde man ju ge sig fan på att hon inte hade någon speciell funktion eller knytning till programmet...

Typisk Letterman grej, visst Jay Leno lär ha börjar innan honom men Letterman slår honom med hästlängder.
Jay Leno är ju inte ens rolig.

Tack för svaren.
Citera
2005-01-16, 18:59
Medlem
Haha, Letterman har alltid en massa sköna grejer för sig. Han nobbar ju en massa storstjärnor för att han vill ha en mix av gäster. Det är skönt när han lämnar över till Alan Kalter som alltid börjar komma in på sex och slita av sig skjortan och sånt
Citera
2005-01-16, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Porris

Typisk Letterman grej, visst Jay Leno lär ha börjar innan honom men Letterman slår honom med hästlängder.
Jay Leno är ju inte ens rolig.

Nåja, Letterman hade talkshow långt innan Jay Leno ens var påtänkt i rollen som talkshowvärd. Leno var t ex gäst hos Letterman vid flera tillfällen, när Letterman körde Late Night på NBC. Det var när Leno fick ta över Tonight Show efter Johnny Carson istället för Letterman som Dave stack över till CBS och startade Late Show.

Lite trivia. Och Dave är klart bättre än Leno.
Citera
2005-01-16, 23:33
Bannlyst
Vad heter den där tjejen som brukar klä ut sig när det är det där inslaget om 'tittarnas frågor' eller vad det heter?
Citera
2005-01-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ängland
Vad heter den där tjejen som brukar klä ut sig när det är det där inslaget om 'tittarnas frågor' eller vad det heter?
stephanie birkitt, dave's smeknamn på henne är många, dom vanligaste är monty & smitty

inslaget heter "cbs mailbag" och återkommer veckovis, varje onsdag i usa
Citera
2005-01-16, 23:52
Bannlyst
Just hon var det
Citera
2005-01-16, 23:57
Medlem
Larry lurings avatar
Den bästa bifuguren alla kategorier i Lettermans historia är den där flintskalliga feta killen. Ett tag kom han inrusandes brinnande och vrålade "I got hit by a train!"

Därefter gick han runt i stan i nån sorts parodi på dolda kameran. Han frågade nån snubbe vad klockan var, och medan han svarade vrålade tjockisen " Din dumme jävel, ser du inte att jag har en egen klocka? Du är med i dolda kameran!"

Vid ett annat tillfälle placerade han ut en plånbok på gatan som han fäste i ett litet rep. När sedan en förbipasserare sökte ta plånboken flög tjockisen ut ur sitt gömställe och skrek att han är med i dolda kameran.
Citera
2005-01-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larry luring
Den bästa bifuguren alla kategorier i Lettermans historia är den där flintskalliga feta killen. Ett tag kom han inrusandes brinnande och vrålade "I got hit by a train!"

Därefter gick han runt i stan i nån sorts parodi på dolda kameran. Han frågade nån snubbe vad klockan var, och medan han svarade vrålade tjockisen " Din dumme jävel, ser du inte att jag har en egen klocka? Du är med i dolda kameran!"

Vid ett annat tillfälle placerade han ut en plånbok på gatan som han fäste i ett litet rep. När sedan en förbipasserare sökte ta plånboken flög tjockisen ut ur sitt gömställe och skrek att han är med i dolda kameran.

Jo Biff Henderson (jag törs gissa att det är honom du menar) är rolig, mina favorit insalg med honom är dock "fun with a bullhorn" och när han åker rumt i småstäder på landsbygden.
Citera
2005-01-17, 01:05
Medlem
Larry lurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Jewelfinger
Jo Biff Henderson (jag törs gissa att det är honom du menar) är rolig, mina favorit insalg med honom är dock "fun with a bullhorn" och när han åker rumt i småstäder på landsbygden.

Nej, Biff Henderson är neger. Denna gubben jag tänker på är vit och ser lite mongolid ut.
Han sprang under en tid även runt i stan med asiatkillen som serverar mackor alldeles bredvid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in