2009-06-04, 23:42
Medlem
Broskbulles avatar
Någon som har erfarenhet eller vet nåt om Deltagruppen eller mannen bakom företaget, han heter Christer Andersson?

http://www.deltagruppen.se/

Jag har hört ryktas om att han bland annat kör med en hel del svart arbetskraft(regionansvariga, konstruktörer och ingenjörer).
Citera
2009-07-13, 13:06
Medlem
Deltagruppen

Kul ämne, konstigt att det inte hanterats i detta forum tidigare. Christer Andersson är en konkurförvaltarnas absolut största favoriter i södra Sverige. Gå in på bolagsverket, näringslivsregistret och sök på bolag som DeltaGruppen, Emtek, Citymap och Spannet (koncernmoder) så får du upp minst 20-talet konkurser sedan 1990-talet. Senaste konkursen var 2009-06-12. Två nya DG-bolag är startade i mars. Han frontar med släktingar och anställda eftersom han inte själv kunnat stå för bolagen sedan mitten av 90-talet.

Han tömmer de gamla bolagen på tillgångar (personal) och för över dem till de nya bolagen, låter lönegaratin och leverantörer ta smällen gång efter gång.

Det är mer regel än undantag att han inte följer de mest fundamentala reglerna på arbetsmarknaden och erbjuder sina anställda de mest fantasifulla lösningar med bilar o annat för att undvika skatt. Han har haft Ekobrottsmyndighetens fulla uppmärksamhet flera gånger tidigare och förmodligen nu också.

Sammanfattningsvis, han är en drivande entreprenör men en riktigt usel företagsledare.

Mitt råd till dig, håll avståndet. Både som kund och som anställd.
Citera
2009-07-25, 10:54
Medlem
Broskbulles avatar
Jo jag ha viss erfarenhet av den människan sedan ett par år tillbaka. Så jag känner till en del av det du skriver. Men att det skulle vara så systematiskt och utbrett visste jag inte.
Han har en god vän och anställd som heter Torbjörn Devedur, hette Malmberg tidigare vill jag minnas. Han frontar nog en del och precis som du beskriver, så är konkurs inledd i flertalet av företagen han är inblandad i.

Christer Andersson står som styrelseledamot i Bostadsrättsföreningen Tallin med org.nr. 716438-4039.

Säger en hel del
http://allabolag.se/wich/bef%253Aa1ff04ea9eeb36a087e2858cafd27868/wstr/Devedur%252C_Mats_Georg_Torbj%25F6rn/xs/1

FYI, får man fråga hur känner till CA och hans tillvägagångssätt? Du får gärna skicka PM.
Citera
2009-09-07, 10:43
Medlem
Broskbulles avatar
Två nya företag bildades i våras eftersom de har försatt de andra i konkurs.

http://www.ratsit.se/5567784409-Deltagruppen_Teknik_AB

http://www.ratsit.se/5567784391

Nu frontar tydligen två nya personer företaget. Herr Nyberg och Kristensson.
Betyder det att Torbjörn Devedur kan ha fått näringsförbud precis som Christer Andersson?

Nån som vet mer om detta skojarföretag?
Citera
2009-09-09, 13:45
Medlem
Christer syns aldrig

Finns det ingen som av barmhärtighetsskäl mot landets skattebetalare kan sätta stopp för den här hästskojaren. Vi undra alltid varför Christer aldrig syntes på bild på hemsida eller i andra sammanhang, men man förstog bättre när man läser era inlägg här. Jag såg precis att han i sista stund tog bort sitt namn från styrelsen i Deltagruppen Industriteknik AB, det som kursade den 12 juni, istället la han in säljaren som basar i Västerås, alltså ännu en målvakt i christers lag...tittar man på vem som frontar i deltagruppen teknik AB så hittar man andra målvakter som tills nyligen arbetade för det kursade bolaget.... men christer lyser med sin frånvaro... vem äger företagen???
Citera
2009-09-09, 23:49
Medlem
Broskbulles avatar
Christer Andersson är huvudmannen som har slantarna, men använder sig av sin dotter Catinka Andersson och Torbjörn Devedur(tidigare Malmberg) som frontfigurer.

Jag vet att Christer byggde upp ett företag(minns inte namnet) på 80 och 90-talet med en hel del anställda maskinkonstruktörer. Företaget blev sedan uppköpt och heter idag Epsilon. Hette något något annat mellan Epsilon och Christers företag.
Senast redigerad av Broskbulle 2009-09-09 kl. 23:52.
Citera
2009-09-09, 23:58
Medlem
Broskbulles avatar
http://www.recruit.se/index.php?annons=6788&annons_admin=1

http://www.riksdelen.se/foretag/146509/deltagruppen-industriteknik-ab/index.aspx

Här figurerar han iaf ihop med Deltagruppen.

Christer erbjuder sina säljare/marknadsansvariga att bli platschef och tillika VD. Sen kör han sitt race och försätter företaget i kk för att tömma bolaget och blåsa leverentörerna.

Tror mig att hans företag har/hade stadiga uppdrag på Tetrapak i Lund.
Senast redigerad av Broskbulle 2009-09-10 kl. 00:03.
Citera
2009-09-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alagillet
Finns det ingen som av barmhärtighetsskäl mot landets skattebetalare kan sätta stopp för den här hästskojaren. Vi undra alltid varför Christer aldrig syntes på bild på hemsida eller i andra sammanhang, men man förstog bättre när man läser era inlägg här. Jag såg precis att han i sista stund tog bort sitt namn från styrelsen i Deltagruppen Industriteknik AB, det som kursade den 12 juni, istället la han in säljaren som basar i Västerås, alltså ännu en målvakt i christers lag...tittar man på vem som frontar i deltagruppen teknik AB så hittar man andra målvakter som tills nyligen arbetade för det kursade bolaget.... men christer lyser med sin frånvaro... vem äger företagen???

Tidigare har han använt en koncernmoder som heter/hette Spannet AB men jag tror inte att han kör det upplägget längre. Det tragiska i sammanhanget är inte bara att han blåser skattebetalare, han har genom åren involverat anställda att ta ledande positioner i bolagen precis som du beskriver. När sedan bolagen kursar så sitter de i kläm...
Citera
2009-10-20, 16:50
Medlem
Det finns en rättvisa

Torbjörn Devedur har fått sparken från Deltagruppen, sannolikt förra veckan.

Noterbart är att det inte var Christer Andersson, hans arbetsgivare och vän sedan nästan 20år tillbaka, som gav honom beskedet utan en relativt nyanställd VD, Gustav Nyberg. Av den fina koncernen med 55 anställda och stora visioner återstår numera bara knappt 10 anställda och sannolikt en helt havererad ekonomi.

Historien upprepar sig.
Citera
2009-11-04, 17:46
Medlem
Deltagruppen

I Göteborg har man packat ihop hela kontoret sedan september och alla nya fina möbler skickats till Västerås, tala om att allt blev till en "skräddares tummetott" av allt sammans. Det blir i varje fall billigare på julfesten i år.
Citera
2009-11-05, 23:49
Medlem
HemligaArnes avatar
Nu blev jag nyfiken, var bor denna Krister?
Någon som vet nåt om han har vart inblandad i något snurr med skatteverket i sälentrakten?

Om ovan stämmer så har jag gjort lite affärer med han =) Dock klarade jag mig helskinnad då jag var väldigt misstänksam. På den tiden var det som alltid några andra som fronta.
Citera
2009-11-11, 18:29
Medlem
Han bor i Malmö och har gjort hela tiden så vitt jag vet. Vet inte om han har varit i Dalarna o snurrat. Snål som han är så hade han den gamla BMWn reggad uppåt landet för att få billigare försäkring. Men det är många år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in