2009-11-16, 08:49
Medlem
Broskbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYI
Torbjörn Devedur har fått sparken från Deltagruppen, sannolikt förra veckan.

Noterbart är att det inte var Christer Andersson, hans arbetsgivare och vän sedan nästan 20år tillbaka, som gav honom beskedet utan en relativt nyanställd VD, Gustav Nyberg. Av den fina koncernen med 55 anställda och stora visioner återstår numera bara knappt 10 anställda och sannolikt en helt havererad ekonomi.

Historien upprepar sig.

Är väl väldigt tveksamt att han fått sparken. Tror mer på att han valt att kliva av då han fått fronta väldigt mycket och på så sätt fått ögonen på sig.
Eller vet du med säkerthet att han fått sparken?
Citera
2009-11-16, 18:58
Medlem
Torbjörn sparkad?

Man vet aldrig hur det är med Torbjörn han kanske kommer tillbaka till Christer som så många gånger förrut, kanske med ett nytt efternamn, det har ju hänt förrut. Han kanske jobbar för DG men med betalning från pappa staten det vore ju inte heller första gången.
Citera
2009-11-16, 20:33
Medlem
Broskbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alagillet
Man vet aldrig hur det är med Torbjörn han kanske kommer tillbaka till Christer som så många gånger förrut, kanske med ett nytt efternamn, det har ju hänt förrut. Han kanske jobbar för DG men med betalning från pappa staten det vore ju inte heller första gången.

Har han bytt namn flera gånger? Malmberg hette han tidigare, det har jag koll på.
Citera
2010-06-27, 20:43
Medlem
Broskbulles avatar
Jag bumpar denna. Någon som har färsk info om Deltagruppen, Christer Andersson eller Torbjörn Malmberg/Devedur?
Citera
2011-03-28, 14:57
Medlem
Jag intervjuades av TDV för DeltaGruppen efter min examen 2007. Mycket skumt var det. De hade inget kontor, utan höll till i en gammal lägenhet på Slottsstaden i Malmö (Regementsgatan - precis vid Netto). Där var skitigt och jävligt med papper och pärmar överallt. En annan man, som jag nu antar är denna CA det talas om, satt vid ett stort skrivbord inklämt bredvid soffgruppen i vardagsrummet. TDV hade sin arbetsplats i köket, där han också intervjuade mig. Det var inte så mycket intervju som att TDV talade om de guld och gröna skogar som väntade om man jobbade som teknisk konsult. Det lite komiska var att berättade om hur man "om man är duktig och arbetar hårt, efter några år kan komma upp i en lön på 25000", vilket ju är skrattretande dåligt betalt.

Jag blev paff när jag såg att TDV nu är anställd på Scalae där han var angiven som kontaktperson vid jobbannonserna. Detta får mig att undra över Scalae och om de har en lika tvivelaktig bas som deltaGruppen, m.fl.

http://www.scalae.se/se/uppdrag.html
Citera
2011-03-28, 15:05
Medlem
"100929 l Scalae AB anställer en Area sales manager
Scalae AB intensifierar sin marknadsnärvaro genom att anställa Torbjörn DeVedur. Torbjörn har lång och gedigen erfarenhet från konsultbranschen, framförallt med försäljning av mekanikkompetens till industrin i södra och mellersta Sverige. Med sin erfarenhet från poster så som VD, Marknadschef, Platschef m.fl. välkomnas han med öppna armar för att förverkliga Scalaes fortsatta expansion nu när affärsplanen för 2011-2014 är klar."
Citera
2011-03-30, 22:57
Medlem
Broskbulles avatar
Ingen personerna i styrelsen i Scalae och de 3 bolagen som ägs och drivs av samma personer har nåt gemensamt med personerna som driver Deltagruppen.

Scalae verkar dessutom vara ett välmående företag.

Lägenheten du var i är Christer Anderssons bostad tillika moderbolagets lägenhet.
DG hade tidigare ett annat kontor men dom "flyttade" det till en annan lokal.
DG hyr en lägenhet på Köpmannagatan i Västerås också.
Citera
2011-03-30, 23:07
Medlem
Broskbulles avatar
Ser nu att Christer Anderssons dotter förekommer i ett nytt bolag, Tango-Lift Sweden AB.
Även Kennet Karlsson är nu med i flera styrelser. Kennet har jobbat som marknadsansvarig på Västeråskontoret.
Citera
2011-05-03, 16:24
Medlem
Christer Andersson..............Ägde inte han Skandinavisk Kartinformation AB (slutet på 80-talet, början på 90-talet) ?
Eller var det frugan/sambo? som stod för det? Kånkade det företaget sen också?
Citera
2011-06-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broskbulle
Jag bumpar denna. Någon som har färsk info om Deltagruppen, Christer Andersson eller Torbjörn Malmberg/Devedur?
Deltgruppen har åter lanserat en ny hemsida, men med gamla bekanta namn som Kenneth Carlsson (säljare i Västerås, som fått låna ut sitt namn i alla styrelser som har med Deltagruppen att göra) dessutom är Christer Andersson (ägaren till deltagruppen) dotter med på hemsidan, fast hon är tydligen mammaledig. Men som alltid figurerar inte ägaren själv till sina bolag. Det sägs att huvudbolaget äger tillgångarna och dotterbolagen är till att hålla anställda i, vill man så kan man enkelt försätta sådana dottetbolag i konkurs, lönsamma konsulter och andra tillgångar kan man ju alltid ha i ett annat bolag, med nästan samma namn, bolagsverket bryr sig inte om namnen är lika och kunderna behöver inte veta med vilket bowlag man gör affärer. Detta är en affärsplan som bevisats av flera konkurser under de senaste 20 åren. Så spring medan tid finns. Vem är Rikard Karlsson, han sitter tydligen både i Malmö på Flaggskeppsgatan och i Helsingborg, är han med på noterna eller ovetande om att han agerar bulvan?
Citera
2011-06-20, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alastryparn

Deltgruppen har åter lanserat en ny hemsida, men med gamla bekanta namn som Kenneth Carlsson (säljare i Västerås, som fått låna ut sitt namn i alla styrelser som har med Deltagruppen att göra) dessutom är Christer Andersson (ägaren till deltagruppen) dotter med på hemsidan, fast hon är tydligen mammaledig. Men som alltid figurerar inte ägaren själv till sina bolag. Det sägs att huvudbolaget äger tillgångarna och dotterbolagen är till att hålla anställda i, vill man så kan man enkelt försätta sådana dottetbolag i konkurs, lönsamma konsulter och andra tillgångar kan man ju alltid ha i ett annat bolag, med nästan samma namn, bolagsverket bryr sig inte om namnen är lika och kunderna behöver inte veta med vilket bowlag man gör affärer. Detta är en affärsplan som bevisats av flera konkurser under de senaste 20 åren. Så spring medan tid finns. Vem är Rikard Karlsson, han sitter tydligen både i Malmö på Flaggskeppsgatan och i Herg, är han med på noterna eller ovetande om att han agerar bulvan?
mer nytt skvaller om Christer Andersson och Deltagruppen efterlyses, fortsä

Citat:
Ursprungligen postat av Broskbulle
Ser nu att Christer Anderssons dotter förekommer i ett nytt bolag, Tango-Lift Sweden AB.Tango-lift verkar mer som en klumpig möbel i någons privata sovrum, varje fall om man ser på bilderna. Att man använt 50 ingenjörer från moderbolaget Deltagruppen att ta fram den här saken, visar på onödig kapitalförstöring eller inkompetenta resurser. Ännu ett misslyckat projekt från senaste högkonjunkturen, vad blir det härnäst? Lite mindre utsvävningar kanske. Det finns inga 50 ingenjörer kvar i Deltagruppen, och det lär väl ta ett tag innan Christer hittar 45 nya att ersätta de gamla med. Såg att gamle VD Nyberg fortfarande har sitt namn kvar på sidan även om han sedan länge lämnat skeppet..
Även Kennet Karlsson är nu med i flera styrelser. Kennet har jobbat som marknadsansvarig på Västeråskontoret.
Citera
2011-06-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaArne
Nu blev jag nyfiken, var bor denna Krister?
Någon som vet nåt om han har vart inblandad i något snurr med skatteverket i sälentrakten?

Om ovan stämmer så har jag gjort lite affärer med han =) Dock klarade jag mig helskinnad då jag var väldigt misstänksam. På den tiden var det som alltid några andra som fronta.
Han är en ful fisk och är en riktig översittare mot folk och nu har han fått äran att bli ordförande i bostadsrättsföreningen där han bor. Det lär ju inte dröja innan han tömmer den på pengar också. Tänk folk kan verkligen bli lurade av honom han är såpass gammal nu så han borde dra sig tillbaka innan allt avslöjas, för sanna mina ord det kommer att avslöjas. Vem vill ha en kriminell ekobrottsling som ordförande i sin bostadsrättsförening. Han bor på Regementsgatan. Skatteverket är ute efter honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in