2009-05-31, 22:45
Medlem
Är lite sugen på att fly hemorten, men frågan är om man ska välja bostadsrätt eller hyres om man vill bo i ett tryggt område. kollade på blocket lite efter bostadsrätter och dom är ju helt klart överkomliga i östra göteborg, men östra centrum och östra göteborg ligger inte sammankopplade med varandra eller? För det är ju en stor skillnad på priserna! Har mest bara besökt innerstaden och lite utanför men då har jag inte haft någon aning om var jag varit, Hursomhelst så tycker jag staden är riktigt härlig.
Hur lång tid tror ni det tar att spana igenom stadsdelarna,räcker det med en dag? Man vill ju inte köpa eller hyra en lägenhet i ett område man inte vet någonting om.
Citera
2009-05-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *MAX*
Är lite sugen på att fly hemorten, men frågan är om man ska välja bostadsrätt eller hyres om man vill bo i ett tryggt område. kollade på blocket lite efter bostadsrätter och dom är ju helt klart överkomliga i östra göteborg, men östra centrum och östra göteborg ligger inte sammankopplade med varandra eller? För det är ju en stor skillnad på priserna! Har mest bara besökt innerstaden och lite utanför men då har jag inte haft någon aning om var jag varit, Hursomhelst så tycker jag staden är riktigt härlig.
Hur lång tid tror ni det tar att spana igenom stadsdelarna,räcker det med en dag? Man vill ju inte köpa eller hyra en lägenhet i ett område man inte vet någonting om.

Ett tips är att verkligen skapa en lista över vad du prioriterar med stadsdelen du ska bo i. Grönområden, närhet till pub /större livsmedelsbutik / gym, avstånd samt pendelmöjligheter till centrum o.s.v. Göteborg är en relativt liten stad, med spårvagn så når du centrum från de flesta områden på ungefär 15minuter.

Hyresrätter i Göteborg är som i de flesta andra städer oerhört svårt, kan och vill du köpa så öppnas en helt annan marknad upp för dig. Annars får du helt enkelt inte vara kräsen.
Citera
2009-06-08, 11:53
Medlem
macknus avatar
Hur illa är biskopsgården? Såväl norra som södra. Är ju rätt lockande med låg hyra samt lätt att få lägenhet.
Citera
2009-06-08, 14:57
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macknu
Hur illa är biskopsgården? Såväl norra som södra. Är ju rätt lockande med låg hyra samt lätt att få lägenhet.

Inte så illa som folk här i tråden får det att låta. Men det är inte det roligaste stället att bo på. Är ett bra sätt att få in en fot i bostadsmarknaden men inget mer.
Citera
2009-06-09, 12:41
Medlem
hooliganns avatar
Majorna helt klart!
eller Linné, vill du inte bo mitt i smeten så kan vasastan vara ett problem. Bodde där ett tag och det är ju en jävla fart med bilar, vagnar och fyllon. Guldheden e nice också. en liten central oas där 99% av hyresgästerna är 98+
Citera
2009-10-26, 10:19
Medlem
John-ottos avatar
Hur är det i västra frölunda nu?

Bodde i backa tidigare och det är inget jag vill igen.
Nu har jag fått ett erbjudande i västra frölunda.
Vad tycker ni?
Citera
2009-10-26, 10:40
Medlem
platyzmas avatar
Frölunda är största enskilda stadsdelen efter centrum och har många olika subenheter. Tynnered eller runt torget/vid stjärnhusen ska du glömma om du ogillade backa. Resten är rätt ok, ut mot havet är det rent av överklassområden. Högsbo/Flatås/Kaverös ser kanske lite tråkigt ut men är ok kvarter.
Citera
2009-10-26, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aero88
Hammarkullen.

HAHAHAHAHAHA...
Citera
2009-10-26, 10:45
Bannlyst
Annedal... Linné, masthugget, haga, johanneberg, majorna, ut mot munkebäck, olskroken... gamla ettan och trean linjen mot torp. Resten är skit. Så vida du inte vill flytta ut mot saltholmen och det där... Frölunda, glöm det, då måste du dela vagn med dräggen. Och så gott som hela hisingen är skit, förutom Eriksberg.
Citera
2009-10-26, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John-otto
Hur är det i västra frölunda nu?

Bodde i backa tidigare och det är inget jag vill igen.
Nu har jag fått ett erbjudande i västra frölunda.
Vad tycker ni?

Haha, du bodde i backa, och vill inte dit igen, då måste du ha bott i lilla pakistan... blendas gata och det där... eller hur?

Vart i frölunda?

Men, nej, det är ett nej, kolla områdena från olskroken och mot munkebäck/torp med omnejd. Där är det enklare att hitta bostad, och det är relativt lugnt. Tar 9 min in till stan från redbergsplatsen typ...
Senast redigerad av DanielNinoa 2009-10-26 kl. 10:48.
Citera
2009-10-26, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Inte så illa som folk här i tråden får det att låta. Men det är inte det roligaste stället att bo på. Är ett bra sätt att få in en fot i bostadsmarknaden men inget mer.

Om det inte är "så illa" vart har du då bott innan kan man undra? jag menar, man måste ju ta hänsyn till dina referensramar. Du bodde kanske i 70-talets Bronx innan?
Citera
2009-10-26, 11:11
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielNinoa
Om det inte är "så illa" vart har du då bott innan kan man undra? jag menar, man måste ju ta hänsyn till dina referensramar. Du bodde kanske i 70-talets Bronx innan?

Men sluta spela Allan och göra dig dummare än vad du är. Finns ställen på hisingen som inte är som bronx. Fast lite läskigt är det att du vet att jag har bott där...
Kan du inte förstå det så är det ingen mening med det här.... har du varit på hisingen? eller har du suttit hemma och läst tidningen bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in