• 1
  • 2
2003-06-22, 16:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Visste ni att Milan Sevo, snubben som utpekas som storgangstern i Stocholm är med i den filmen. Någon som vet något annat roligt.

Det går rykten om att det fanns scener som inte visades i den klippta eller oklippta versionen utan endast på filmfestivaler :?:

Daniel Fridell har tydligen lite problem att hålla sig på rätt sida om strecket

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0006/27/regissor.html

kommer det någon sökarna 2 eller är det bara bull

http://www.aftonbladet.se/noje/9909/02/liam.html
Citera
2003-06-22, 18:31
Medlem
Cineastens avatar
Om jag inte minns fel saknas en scen i den oklippta video och tv-versionen. När Jocke hamnar på kåken kommer ju Tony och frågar om Jocke ska vara med och spöa våldtäktsmannen. Våldtäktsmannen som har en huva/örngott..typ.. över ansiktet får sig en omgång och när Jocke drar bort huvan (eller vad det nu är?) ryggar han tillbaka när han ser offrets ansikte. I bioversionen har jag för mig att han först presenterade sig för just den fete misshandlade våldtäktsmannen ovetandes om vilket brott denne var dömd för och att det var därför han ryggade tillbaka under misshandeln. Minns jag fel?

Sökarna 2 har ju varit på g i flera år och ska eventuellt få premiär i höst. Den har ju gått under flera arbetsnamn med flera regissörer. Tror tom att det var fler filmer på g. En som hette Blodsbröder och en som hette Rebelz. Åtminstone en film ska ha varit regisserad av Liam själv men jag har för mig att manuset ansågs så dåligt och att det halvrfärdiga materialet var i princip omöjligt att klippa ihop på ett bra sätt att projektet avslutades. Någon som vet nåt mer?

Vet någon nåt om den film som skulle skrivas och regisseras av han som spelade en av juggarna i Sökarna? Samma kille som spelade Goran i 30:e november? Det var en film om nån kille som släpptes från hispan och den skulle tydligen vara nåt i hästväg. Kom den inte längre än till planeringsstadiet eller?
Citera
2003-06-23, 11:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Min polares morsa var nämligen producent för Sökarna 2.. den blev färdiginspelad för länge sen...Men det blev nå problem så den kom aldrig "ut"... polarn har filmen hemma.. kanske kan rippa den o skicka om så vills...
Citera
2003-06-23, 12:02
äldre konto (old)
Ej medlem
klart som fan du ska rippa den!
Om det nu är sant.
För det första skulle jag jävligt gärna se den.. skulle den dock spridas hej vilt skulle de nog fan bli liv
Citera
2003-06-23, 12:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Hmm får se om polarn går med på att jag får låna VHS:en... Om jag får det så rippar jag den självklart ... lite taskigt mot hans morsa kanske men för fan nån gång måste ju filmen komma ut till allmänheten =)
Citera
2003-06-23, 14:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaCr
polarn har filmen hemma.. kanske kan rippa den o skicka om så vills...

skitsnack.
Citera
2003-06-23, 18:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Filmen heter nu "Blodsbröder" och har premiär till hösten enligt Svenska Filminstitutet
http://www.sfi.se/sfi/smpage.fwx?page=2828&SVENSKA_FILMER=7726
Citera
2003-06-23, 21:37
Medlem
Cineastens avatar
Det vore intressant att se den. Lirar du av den i schysst kvalité på vhs kan vi göra ett byte.
Citera
2003-06-24, 02:42
äldre konto (old)
Ej medlem
http://us.imdb.com/Title?0217836
Citera
2003-06-24, 08:10
äldre konto (old)
Ej medlem
[något offtopic]

Var Liam med i Stockholmsnatt? imdb.com säger så iaf.
Citera
2003-06-24, 09:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Inte vad jag kan minnas.. isf va han jävligt olik sig..
Citera
2003-06-24, 09:29
äldre konto (old)
Ej medlem
[still a bit offtopic]

Citat:
Ursprungligen postat av chaos77
Inte vad jag kan minnas.. isf va han jävligt olik sig..
Hehe vid lite närmare efterforskningar så visar det sig att:
Citat:
Året är 1986 och platsen är Brännkyrka gymnasium. Det luktar Hubba-bubba och en bergsprängare fyller korridoren med Twisted Sisters ”I wanna rock”.
En bit bort står ett par unga kickers och sparkar in ett skåp och ingen av dem är medveten om att bara några meter längre bort skapas svensk filmhistoria.
Där står Mange, mer känd som Liam Norberg, och försöker övertyga Izabella Scorupco om att de träffats i Kungsträdgården tidigare under sommaren.

- Den som söker efter svar bör försöka fråga sig själv ibland!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in