• 4
  • 5
2009-05-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laivuri
Alla behöver inte ha samma färg för det. Finns gott om olika kombinationer man kan ha. Så bara för att man aldrig skulle dra på sig något rosa så behöver betyder det inte att man går klädd som alla andra.

om man kollar på min bild så tkr ja rosa är fränt så töst på dig gubbe ;D
Citera
2009-05-18, 21:37
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av maaggee
om man kollar på min bild så tkr ja rosa är fränt så töst på dig gubbe ;D
vad svamlar du om.
Citera
2009-05-18, 21:51
Medlem
Citat:
vad svamlar du om.

Citat:
jaja rosa är skit snyggt! Går i 3de året på gymnasiet just nu och det är bal om några veckor köpte en snygg kostym och byxor en en ljusrosa skjorta och en skrik rosa slips

http://i39.tinypic.com/16a4dox.jpg här är en bild ;D dock ser kostymen lite kosntig ut helt fula färger och det är pga det är taget med en mobil kamera som suger

refererade till den bilden ;D rosa behöver inte vara fult allt jag menade men alla har ju olika smak och tur är fan det..
Citera
2009-05-18, 23:21
Medlem
Dangerous_mans avatar
Citat:
refererade till den bilden ;D rosa behöver inte vara fult allt jag menade men alla har ju olika smak och tur är fan det..

verkigen, annars skulle alla vara ute med gråa kläder
Citera
2009-05-19, 03:10
Medlem
Skäggleffes avatar
Citat:
jaja rosa är skit snyggt! Går i 3de året på gymnasiet just nu och det är bal om några veckor köpte en snygg kostym och byxor en en ljusrosa skjorta och en skrik rosa slips

http://i39.tinypic.com/16a4dox.jpg här är en bild ;D dock ser kostymen lite kosntig ut helt fula färger och det är pga det är taget med en mobil kamera som suger
Jag avskyr att vara den som tar ner dig på jorden men här är några saker att tänka på:
* Din kostym är för stor, köp en som passar nästa gång.
* Man knäpper aldrig understa knappen på kavajen. ALDRIG.
* Knäpp istället översta skjortknappen om du ska använda slips.
* Lär dig knyta en ordentlig slipsknut.
* Jag trodde du skulle på bal (frågetecken på att använda kostym på en bal för övrigt) och inte begravning. Köp en mörkgrå eller marinblå istället.

För övrigt ser det fantastiskt tråkigt ut med enfärgad slips och enfärgad skjorta som går ton-i-ton. Speciellt när du inte har en spännande bröstnäsduk som ögonen dras till. Ärligt talat ser det i nuläget ut som om du skulle passa perfekt som kontorsråtta hos Länsförsäkringar. Och om det inte är en karriär som känns lockande råder jag dig att tänka om helt.
Citera
2009-05-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggleffe
Jag avskyr att vara den som tar ner dig på jorden men här är några saker att tänka på:
* Din kostym är för stor, köp en som passar nästa gång.
* Man knäpper aldrig understa knappen på kavajen. ALDRIG.
* Knäpp istället översta skjortknappen om du ska använda slips.
* Lär dig knyta en ordentlig slipsknut.
* Jag trodde du skulle på bal (frågetecken på att använda kostym på en bal för övrigt) och inte begravning. Köp en mörkgrå eller marinblå istället.

För övrigt ser det fantastiskt tråkigt ut med enfärgad slips och enfärgad skjorta som går ton-i-ton. Speciellt när du inte har en spännande bröstnäsduk som ögonen dras till. Ärligt talat ser det i nuläget ut som om du skulle passa perfekt som kontorsråtta hos Länsförsäkringar. Och om det inte är en karriär som känns lockande råder jag dig att tänka om helt.

haha visst

* Din kostym är för stor, köp en som passar nästa gång. verkligen inte kan jag säga sitter helt perfekt och det tyckte även dom på MQ.
* Lär dig knyta en ordentlig slipsknut. Den knuten var den första jag gjorde i hela mitt liv så blev ändå helt okej enligt mig, men visst ska göra en snyggare tills bal/student tillfällen.
*Speciellt när du inte har en spännande bröstnäsduk som ögonen dras till. Har en sån nu köpte den i efterhand för den hade inte färgen jag efterfrågade när vi va runt å shoppade.

Som sagt alla har olika smak, dra upp en bild på din perfekta stil då? vill se om den du nu är snyggate modellen
Citera
2009-05-19, 15:51
Medlem
Skäggleffes avatar
Citat:
haha visst

* Din kostym är för stor, köp en som passar nästa gång. verkligen inte kan jag säga sitter helt perfekt och det tyckte även dom på MQ.
* Lär dig knyta en ordentlig slipsknut. Den knuten var den första jag gjorde i hela mitt liv så blev ändå helt okej enligt mig, men visst ska göra en snyggare tills bal/student tillfällen.
*Speciellt när du inte har en spännande bröstnäsduk som ögonen dras till. Har en sån nu köpte den i efterhand för den hade inte färgen jag efterfrågade när vi va runt å shoppade.

Som sagt alla har olika smak, dra upp en bild på din perfekta stil då? vill se om den du nu är snyggate modellen
* Nej, kostymen är för stor. Det är ingen åsikt utan ett fakta. Och vad är det som gör MQ till ett ställe där personalen kan kostymer? Det är en klädkedja där unga människor extrajobbar för att ha råd med mat, hyra och alkohol. Varken mer eller mindre.
* Om det så var din första eller sjuttioandra knut så bör du lära dig att knyta en ordentlig. Samt knäppa översta knappen.
* Hur ser näsduken ut? Snälla, snälla, snälla säg inte att den är rosa också.

Och ärligt talat så säger jag det här bara för din skull (okej, nästan bara för din skull) så att du slipper se ut som ett fån.
Citera
2009-05-19, 16:04
Medlem
Citat:
haha visst

Att köpa felaktiga kläder är inte att ha "olika smak".
Den är garanterat för stor, du ser ju själv hur bylsig den är över axlarna, armarna och bröstet.

För övrigt säger du att du ska på en bal, då har man väl frack eller i värsta fall smoking?
Citera
2009-05-19, 18:21
Medlem
Dangerous_mans avatar
Citat:
haha visst

Inte för att jag vill bråka, men jag tycker också att den ser för stor ut, annars är allt okej.
Citera
2009-05-19, 18:52
Medlem
pebers avatar
Citat:
Om DU tycker det är snyggt så är det väl bra. Män inte fan kan jag
förstå att du tycker det, driver du på nåt sätt
eller har du fallit ner i fel hål och fastnat där
mössan är FUL
rocken eller va de e är FUL
om du ser ut som på bilden så inte förvånar det mig ifall folk tror både
det ena och det andra om dig. Härregud vart e vi påväg

Jag måste få tacka så mycket för att du hjälpt mig att bevisa min teori om att min nya jacka hjälper mig att snabbare identifiera mindre intressanta personer .
Citera
2009-05-19, 22:10
Medlem
ZahriMs avatar
Jag tycker att rosa varken passar på killar eller tjejer men mörk lila kan funka om det är till svarta kläder annars ska man skippa alla glada färger om du frågar mig. de som har för färglada kläder på sig ser oftast ut som bort sprungna clowner.
Citera
2009-05-19, 22:12
Medlem
Idiotpods avatar
Personligen så kommer jag att ha en ljuslila slips till min nya kostym...

Personligen tyckte jag det passa, har en ljusblå skjorta till.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in