Citat:
Ursprungligen postat av worldcitizen
Hej mina vänner cannabinister.
Hej världsmedborgare!
Citat:
Antipiratbyråns Henrik Pontén har vad jag förstår ett nära samarbete med övervakningssamhället förespråkare.
Mmm.
Citat:
Hur påverkar övervakningen på det fria internet möjligheten för dig som egen individ att beställa cannabis över det fria internet?
Antagligen inte alls. Nu köper jag ju inte knark via nätet längre, men själva principen att det "fria" Internet övervakas känns "lite olustigt".
Citat:
Många cannabisbrukare blir på samma sätt som fildelare kriminella endast genom ovetenskapliga och imperialistiska argument.
Ja, det håller jag med om. Lite osäker på ordet "imperialistiska" men ovetenskapliga - definitivt. Det är ju så en demokrati fungerar rent praktiskt, man tar in rådgivare som påverkas av lobbyister och vetenskap och positiv utveckling åsidosätts till fördel för ekonomiska intressen och bakåtsträvare.
Citat:
Piratpartiet har visat att enfrågepartier har en plats i Sveriges riksdag.
Det har vi inte sett ännu, så det där är en förhastad slutsats. Valet är väl 2012? Det kanske hinner hända lite grejer innan dess inom svensk politik. Själv skulle jag aldrig rösta på ett enfrågeparti, oavsett om det gäller pirater, legaliserare eller något annat. Ska man plocka ut 50 lök i månaden i form av lön från vårt gemensamma skattekonto kräver jag lite mer än
ett ställningstagande.
Citat:
Är Henrik Pontén för eller emot cannabis?
Ingen aning, relevans? Om det är själva kärnfrågan kanske vi ska flytta tråden till skvaller?