Citat:
Ursprungligen postat av Mr Statistics
Ja... tänk om. Dags att lägga på ett lager aluminiumfolie till på hatten. Det är kanske en stor konspiration från Mars?

Så du tycker inte alls att det är lite konstigt att Hartman som arbetar som politisk sekreterare för socialdemokraterna i Landstinget i Västerbotten sitter och ljuger om att han läst en artikel som publicerats i en liten landsortstidning i norra Norrbotten?
Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Hm, visst är det betänksamt att hon inte gör det.
Och ändå sitter du och gnäller om vad jag skriver? Du kanske borde omprioritera det här lite?
När det gäller House of Pain så kan vi lämna det där hän. Men personer med koppling till Hells Angels har ju bedrivit olaglig verksamhet i Övertorneå (vill du ha "bevis" på detta så får du vänta på att domen om dieselsmugglingen kommer om ett par månader). Varför skulle de då inte ha kunnat bedriva en laglig verksamhet i kommunen?
Hade jag till varje pris velat svärta ner Linda Ylivainio så hade jag ju kommit med vilda anklagelser om att hon varit delaktig i smugglingen, inte nöjt mig med att antyda att hon gett kommunens telefonnummer till sin brors vänner så att de kan boka ett marknadsstånd åt sin tatueringsstudio.
Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Men hallå nu är du där igen och spekulerar fritt......

Men du får gärna utveckla ditt påstående så vi andra förstår vilket allvarligt hot vissa av kommunalpolitiker i Övertorneå står inför.

Nyligen åtalades två män för misshandel, hot och utpressning. De båda männen hade vid ett antal tillfällen gett sig på en annan man. En av gångerna hade mannen blivit så svårt misshandlad att han tvingats operera in ett titanimplantat i ansiktet. Anledningen till just den misshandeln var att offret bett en av de båda männens före detta flickvän att "dra åt helvete".
I samband med att männen misshandlat mannen hade en av dem, en 22-åring från Kalix, burit en tröja med texten "Support 81 Eastside". Linda Ylivainios bror är den ende Eastside-medlemmen som bor i Kalix.
Då frågar jag er: Om man får ett titanimplantat inopererat i ansiktet för att man ber en Hells Angels-anhängares anhängares före detta flickvän dra åt helvete, vad får man då om man ber en en fullvärdig Hells Angels-medlems syster dra åt helvete?
I min bok är det en mänsklig rättighet att be politiker dra åt helvete!
Länk
NSD: "Betala eller få stryk"