2009-04-20, 10:43
Medlem
Zalgos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securerescue
Såg just att Linda Ylivainio, till råga på allt, kandiderar till Europaparlamentet för Centerpartiet. Hon är 7:e namn och lär inte komma in om hon inte får väldigt många personröster. Men hon har ju varit duktig på att samla kryss tidigare så man vet aldrig.

Länk
Centerpartiets valsedel

Om bara hon kan engagerar sin bror i kampanjen så törs folk inte göra annat än att kryssa henne!
Så sällsynt dåligt omdöme av (c) att ha en sådan med. Hade det varti (sd) så hade det varit förstasidor och krigsrubriker.
Citera
2009-04-20, 10:45
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Vad tycker ni om Linda Ylivainios inställning? Är det inte lite oroande att ett kommunalråd och en kandidat till Europaparlamentet inte klart och tydligt klarar av att ta avstånd från Hells Angels som klubb och sin brors eventuella medlemskap i klubben?
Hm, visst är det betänksamt att hon inte gör det.
Citat:
Som det ser ut nu finns en reell risk att oppositionen i Övertorneå blir hotad och misshandlad om de uttrycker sig otrevligt om kommunalrådet. Denna risk skulle minska avsevärt om Ylivainio tar avstånd från klubben som klubb.
Men hallå nu är du där igen och spekulerar fritt...... Men du får gärna utveckla ditt påstående så vi andra förstår vilket allvarligt hot vissa av kommunalpolitiker i Övertorneå står inför.
Citera
2009-04-20, 10:52
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalgo
Om bara hon kan engagerar sin bror i kampanjen så törs folk inte göra annat än att kryssa henne!
Nä, precis. Linda Ls bror och dom andra i HA har ju full kontroll över rösträkningsproceduren på Valmyndigheten så dom vet ju vilka människor som inte röstar på Linda......

Nog för att kopplingarna mellan Linda L och HA är olämpliga och ett underlag för en kritisk diskussion men nog måste det finnas en gräns för vilka stolligheter som skrivs här.......
Citera
2009-04-20, 11:18
Bannlyst
Jag tycker att hela den här tråden verkar ha ett syfte, nämnligen att så där helt "oskyldigt", liksom i förbigående, göra reklam för den fifflande sosse-politruken Thomas Hartmans blogg. Han sitter på sitt kontor på landstinget i Västerbotten, mer än rikligt avlönad av skattepengar, hans arbetsuppgift är att vara "politisk sekreterare", vilket innebär att han inte har några arbetsuppgifter alls, bara en ursäkt för att uppbära en fett tilltagen lön som en undersköterska som verkligen arbetar bara kan drömma om. Så han fördriver dagarna med att skriva sin obegåvade blogg, som inga andra än klättrande SSU:are intresserar sig för att läsa.
Så ett litet trevande reklamförsök skrivet av någon av dessa SSU:are kanske kan göra hans dag. Tänk vad många nya besökare han måste ha fått igår! Och vad glad han måste ha blivit idag när han såg det!!
Citera
2009-04-20, 13:07
Medlem
Megaforces avatar
Linda är ingen kändis och hela tråden handlar om politik så därför flyttas tråden till Politik - Inrikes istället.

/Mod
Citera
2009-04-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Statistics
Ja... tänk om. Dags att lägga på ett lager aluminiumfolie till på hatten. Det är kanske en stor konspiration från Mars?
Så du tycker inte alls att det är lite konstigt att Hartman som arbetar som politisk sekreterare för socialdemokraterna i Landstinget i Västerbotten sitter och ljuger om att han läst en artikel som publicerats i en liten landsortstidning i norra Norrbotten?

Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Hm, visst är det betänksamt att hon inte gör det.
Och ändå sitter du och gnäller om vad jag skriver? Du kanske borde omprioritera det här lite?

När det gäller House of Pain så kan vi lämna det där hän. Men personer med koppling till Hells Angels har ju bedrivit olaglig verksamhet i Övertorneå (vill du ha "bevis" på detta så får du vänta på att domen om dieselsmugglingen kommer om ett par månader). Varför skulle de då inte ha kunnat bedriva en laglig verksamhet i kommunen?

Hade jag till varje pris velat svärta ner Linda Ylivainio så hade jag ju kommit med vilda anklagelser om att hon varit delaktig i smugglingen, inte nöjt mig med att antyda att hon gett kommunens telefonnummer till sin brors vänner så att de kan boka ett marknadsstånd åt sin tatueringsstudio.

Citat:
Men hallå nu är du där igen och spekulerar fritt...... Men du får gärna utveckla ditt påstående så vi andra förstår vilket allvarligt hot vissa av kommunalpolitiker i Övertorneå står inför.

Nyligen åtalades två män för misshandel, hot och utpressning. De båda männen hade vid ett antal tillfällen gett sig på en annan man. En av gångerna hade mannen blivit så svårt misshandlad att han tvingats operera in ett titanimplantat i ansiktet. Anledningen till just den misshandeln var att offret bett en av de båda männens före detta flickvän att "dra åt helvete".

I samband med att männen misshandlat mannen hade en av dem, en 22-åring från Kalix, burit en tröja med texten "Support 81 Eastside". Linda Ylivainios bror är den ende Eastside-medlemmen som bor i Kalix.

Då frågar jag er: Om man får ett titanimplantat inopererat i ansiktet för att man ber en Hells Angels-anhängares anhängares före detta flickvän dra åt helvete, vad får man då om man ber en en fullvärdig Hells Angels-medlems syster dra åt helvete?

I min bok är det en mänsklig rättighet att be politiker dra åt helvete!

Länk
NSD: "Betala eller få stryk"
Senast redigerad av Securerescue 2009-04-20 kl. 13:22.
Citera
2009-04-20, 14:06
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Och ändå sitter du och gnäller om vad jag skriver? Du kanske borde omprioritera det här lite?
Även om du skriver saker som är korrekta eller som jag stöder så kommer jag att kritisera dig när du skriver skit. Vi är inte "bröder" i någon HA-anknyten mc-klubb där jag helhjärtat måste stödja dig - vad du än hittar på. Jag förbehåller mig därför den fullständiga rätten att fritt värdera och kommentera dina och andras inlägg - i denna och andra trådar....
Citat:
När det gäller House of Pain så kan vi lämna det där hän. Men personer med koppling till Hells Angels har ju bedrivit olaglig verksamhet i Övertorneå (vill du ha "bevis" på detta så får du vänta på att domen om dieselsmugglingen kommer om ett par månader). Varför skulle de då inte ha kunnat bedriva en laglig verksamhet i kommunen?
Nu är du där igen....: "Varför skulle de inte kunna......." Ren spekulation om något allmängiltigt som i princip skulle kunna vara sant men som inte är det.
Därför skriver jag det igen: Lägg av med sånt skit.
Citat:
Hade jag till varje pris velat svärta ner Linda Ylivainio så hade jag ju kommit med vilda anklagelser om att hon varit delaktig i smugglingen, inte nöjt mig med att antyda att hon gett kommunens telefonnummer till sin brors vänner så att de kan boka ett marknadsstånd åt sin tatueringsstudio.
Ja, jag har faktiskt börjat fråga mig när du skriva något sådant..... Men självklart är du inte så dum. Om du hade gjort det så hade många här omedelbart ifrågasatt den saken och då hade redan i ett tidigt skede tvingas erkänna din lögn. Bättre då med ett lite lagom påhitt som inte så många fördjupar sig i.....
Citat:
Nyligen åtalades två män för misshandel, hot och utpressning. De båda männen hade vid ett antal tillfällen gett sig på en annan man. En av gångerna hade mannen blivit så svårt misshandlad att han tvingats operera in ett titanimplantat i ansiktet. Anledningen till just den misshandeln var att offret bett en av de båda männens före detta flickvän att "dra åt helvete".

I samband med att männen misshandlat mannen hade en av dem, en 22-åring från Kalix, burit en tröja med texten "Support 81 Eastside". Linda Ylivainios bror är den ende Eastside-medlemmen som bor i Kalix.
Tror du eller vet du att Linda Ls bror är 28-åringen?
Citat:
Då frågar jag er: Om man får ett titanimplantat inopererat i ansiktet för att man ber en Hells Angels-anhängares anhängares före detta flickvän dra åt helvete, vad får man då om man ber en en fullvärdig Hells Angels-medlems syster dra åt helvete?
Att vuxna män slåss för att de får höra glåpord om sig själv eller om dom i sin närhet är ju varken någon nyhet eller något anmärkningsvärt. Och läser man enbart artikeln så är kopplingen till Henric Y obefintlig och kopplingen till HA svag.

För att inte tala om risken för att HYs HA-"bröder" ska börja hota kommunfullmäktigeledamöter i Övertorneå om dom inte stöder Linda L....
Men kan du fylla ut luckorna i detta fall så kanske det klarnar för mig och alla andra....
Citat:
I min bok är det en mänsklig rättighet att be politiker dra åt helvete!
Vad är det för bok du menar?
Citera
2009-04-20, 16:04
Medlem
Tar det här i en egen post.

*Plockar fram pekpinnen*

Citat:
Nu är du där igen....: "Varför skulle de inte kunna......." Ren spekulation om något allmängiltigt som i princip skulle kunna vara sant men som inte är det.
Därför skriver jag det igen: Lägg av med sånt skit.

Trams! Det här handlar inte om att spekulera. Jag menar bara att sannolikheten för att B inträffat ökar om man kan visa att A redan inträffat. Det här är simpel logik. Om man inte använder den här metoden så går det i princip inte att föra ett vettigt resonemang om någonting.

Jag exemplifierar:

Citat:
"Pelle har druckit ett helrör. Jag slår vad om att han dricker snaps också!"

"Mc-klubben har bedrivit olaglig verksamhet i Övertorneå. Jag gissar att dom också bedrivit laglig verksamhet i kommunen""

"Linda Ylivainio har låtit HA-sympatisörer bo hos henne. Jag tror därför att hon kan ha gett kommunens telefonnummer åt dom."

Det här är fullt rimliga antaganden. Skulle jag däremot vända på meningarna så vore din kritik fullt giltig:

Citat:
"Pelle har druckit snaps. Jag slår vad om att han dricker helrör också!"

"Mc-klubben har bedrivit laglig verksamhet i Övertorneå. Jag gissar att dom också bedrivit olaglig verksamhet i kommunen."

"Linda Ylivainio har gett kommunens telefonnummer åt HA-sympatisörer. Jag tror därför att hon låtit dom bo hos henne."

Sedan kan man självfallet ifrågasätta sambandet mellan A och B. Det kan lätt bli fel om man inte är försiktig:

Citat:
"Pelle har druckit snapps. Jag slår vad om att han sköt Palme också!"
Citera
2009-04-20, 16:20
Medlem
von Clausewitzs avatar
Citat:
Så du tycker inte alls att det är lite konstigt att Hartman som arbetar som politisk sekreterare för socialdemokraterna i Landstinget i Västerbotten sitter och ljuger om att han läst en artikel som publicerats i en liten landsortstidning i norra Norrbotten?

...

Jag har läst tråden med stort intresse och konstaterar att kvaliteten på argumentationen i bästa fall kan räknas som tveksam. Här ger sig den högt ärade trådskaparen in och försöker skapa en riktigt bra poäng. Den kunde ha gått hem om det inte var så att:

1) TS själv har , i sin iver att dra fram smuts, trumpetat ut att den lilla lokaltidningen Haparandabladet har skrivit om detta fallet.

Haparandabladet är den enda tidningen som sett detta som en nyhet, trots att alla här redan tidigare kände till att Henric Y har en syster.

I sig så är det ingen nyhet;Linda har haft en bror i mer än 25 år...

2) Thomas Hartman är själv aktiv på FB, han har skrivit om hur han uppskattar detta forum och hur han följer med vad som händer.

Det leder fram till: ATT alla timmar som TS lagt ned på att smutskasta Linda Y har lett fram till att åtminstone en blogg (thomas hartmans) har följt upp det som TS beskrivit.

Det leder också till: ATT vi kan lägga detta till handlingarna som ÄNNU ett utslag av den fantastiska slutledningsförmåga som TS tycks ha
Citera
2009-04-20, 16:25
Medlem
Citat:
Tror du eller vet du att Linda Ls bror är 28-åringen?

Nej. Den här 28-åringen bor i Piteå.

Citat:
Att vuxna män slåss för att de får höra glåpord om sig själv eller om dom i sin närhet är ju varken någon nyhet eller något anmärkningsvärt. Och läser man enbart artikeln så är kopplingen till Henric Y obefintlig och kopplingen till HA svag.

För att inte tala om risken för att HYs HA-"bröder" ska börja hota kommunfullmäktigeledamöter i Övertorneå om dom inte stöder Linda L....
Men kan du fylla ut luckorna i detta fall så kanske det klarnar för mig och alla andra....

Läs artikeln! Det fanns en koppling till MC-gänget enligt åklagaren. Det här rörde sig inte heller bara om ett vanlig slagsmål utan om ett halvår av återkommande fall av misshandel och hot. Kopplingen till gänget handlade inte heller bara om en supportertröja. Männen hade också fällt uttalanden om att gänget stod bakom dem.

Nu skall väll sägas att jag inte tror att risken är så stor att knäskålarna ryker bara för att man kritiserar valet av gardiner på Övertorneås äldreboende. Men risken för att något händer blir långt mycket större om Linda Ylivainio någon gång i framtiden tvingades avgå under spektakulära förhållanden.

Därför hoppas jag att Linda Ylivainio tar sitt sunda förnuft till fånga och tar avstånd från Hells Angels som klubb och hennes brors medlemskap. Hells Angels tar avstånd från dem som tar avstånd från Hells Angels.

Citat:
Vad är det för bok du menar?
Citera
2009-04-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Clausewitz
Jag har läst tråden med stort intresse och konstaterar att kvaliteten på argumentationen i bästa fall kan räknas som tveksam. Här ger sig den högt ärade trådskaparen in och försöker skapa en riktigt bra poäng. Den kunde ha gått hem om det inte var så att:

1) TS själv har , i sin iver att dra fram smuts, trumpetat ut att den lilla lokaltidningen Haparandabladet har skrivit om detta fallet.

Haparandabladet är den enda tidningen som sett detta som en nyhet, trots att alla här redan tidigare kände till att Henric Y har en syster.

I sig så är det ingen nyhet;Linda har haft en bror i mer än 25 år...

2) Thomas Hartman är själv aktiv på FB, han har skrivit om hur han uppskattar detta forum och hur han följer med vad som händer.

Det leder fram till: ATT alla timmar som TS lagt ned på att smutskasta Linda Y har lett fram till att åtminstone en blogg (thomas hartmans) har följt upp det som TS beskrivit.

Det leder också till: ATT vi kan lägga detta till handlingarna som ÄNNU ett utslag av den fantastiska slutledningsförmåga som TS tycks ha

Många ord. Men inget om varför Hartman ljuger om att ha läst artikeln. Är han och Linda Ylivainio vänner, eller?
Citera
2009-04-20, 16:34
Medlem
Klosss avatar
Svårt att ta ansvar för vilka val ens bror gör oavsett om man är städare eller kommunalråd. Så länge det handlar om vanliga familjeband finns det inget att invända ens om syskonet skulle ha gjort sig skyldig till något brottsligt, vilket blott medlemskap i HA inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in