2009-04-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorrMoppen
Jag ifrågasatte ditt påstående om att Linda L bistått bistått House of Pain vid bokning av plats, kontakt med kommunen och så vidare. Inte om HoP funnits på kommunala evenemang i Övertorneå.

Så House of Pain har varit på plats i Övertorneå?

Sedan vill jag påminna om att kommunalråd är offentliga personer vars förehavanden måste kunna diskuteras. Särskilt när det finns kopplingar till systemhotande brottslighet. Det är ju lixom inte Ylivainios utseende eller sexliv det här handlar om.
Citera
2009-04-17, 18:45
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securerescue

Sedan vill jag påminna om att kommunalråd är offentliga personer vars förehavanden måste kunna diskuteras. Särskilt när det finns kopplingar till systemhotande brottslighet. Det är ju lixom inte Ylivainios utseende eller sexliv det här handlar om.

Men om du själv råkar vara aktiv inom politiken och anonymt smutskastar Linda så blir det lite fult inte sant?

Får jag fråga dig, är du engagerad i något politiskt arbete eller är du bara en bekymrad medborgare?
Citera
2009-04-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Men om du själv råkar vara aktiv inom politiken och anonymt smutskastar Linda så blir det lite fult inte sant?

Får jag fråga dig, är du engagerad i något politiskt arbete eller är du bara en bekymrad medborgare?

Den här tråden handlar inte om mig så det här är den enda och sista gången jag svarar på frågor om min person.

Nej, jag är inte partipolitiskt engagerad. När det gäller min koppling till Övertorneå så finns den inte. Jag har aldrig ens besökt kommunen.
Senast redigerad av Securerescue 2009-04-17 kl. 19:56.
Citera
2009-04-17, 22:14
Medlem
Mr Statisticss avatar
Citat:
Nej, jag är inte partipolitiskt engagerad. När det gäller min koppling till Övertorneå så finns den inte. Jag har aldrig ens besökt kommunen.

...men ändå utger du dig, genom påståenden och anknytningar, för att kunna den kommunala verkligheten i Övertorneå. Dessutom som en bekymrad samhällsmedborgare.

Det luktar inte bara lite unket kring dina egna syften i detta . Om du nu känner så starkt för att ge dig på ett relativt okänt kommunalråd från en kommun du inte säger dig ha varit i, varför tar du inte en direktkontakt med fröken i fråga. Att du är rädd och helst försöker skada i skydd av anonymitet förstår vi väl alla, men Du kan väl inte vara så ynklig att du inte anonymt försöker få svar på frågorna med att skriva till henne istället?
Citera
2009-04-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Statistics
...men ändå utger du dig, genom påståenden och anknytningar, för att kunna den kommunala verkligheten i Övertorneå. Dessutom som en bekymrad samhällsmedborgare.

Det luktar inte bara lite unket kring dina egna syften i detta . Om du nu känner så starkt för att ge dig på ett relativt okänt kommunalråd från en kommun du inte säger dig ha varit i, varför tar du inte en direktkontakt med fröken i fråga. Att du är rädd och helst försöker skada i skydd av anonymitet förstår vi väl alla, men Du kan väl inte vara så ynklig att du inte anonymt försöker få svar på frågorna med att skriva till henne istället?

Det första jag gjorde efter att ha skrivit det första inlägget var att skicka ett hövligt mail med en länk till Linda Ylivainio. Något svar fick jag inte. Lite märkligt, kan tyckas. Det hade ju varit ett bra tillfälle att dementera att hon låtit en av landets hundra farligaste brottslingar bo hos sig.

Sedan förstår jag mig inte på er som gnäller. En vill att jag inte ska "spekulera" på ett skvallerforum (!), en vill att jag inte ska vara anonym, en vill att jag ska skriva om alla som haft samröre med Hells Angels och en vill att jag ska skicka e-post till folk.

Ni vet väl att trådens rubrik inte är "Skriv massa meningslös skit om saker ni inte förstår ett piss om här"?
Citera
2009-04-18, 01:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Statistics
Nej du har rätt. Tråden borde kallas "Fegis söker sprida skit om okänt kommunalråd, men är tyvärr alltför ensam"

Jag ska försöka sluta mata trollet.

Vederbörande är inte ensam. Tråden intresserar många. Tyvärr är Center-Linda verksam i en glesbygdskommun. Därför är det få som vågar "tjalla": "grannarna lade märke till att NN gick ut i ladan och startade det dieseldrivna elverket för att få växelström precis innan flashbackinlägg XX" (i en tänkt polisrapport efter tjallarens död).

Varför slutade Linda blogga 2008?
Citera
2009-04-18, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Linda är en av de renhårigaste människor jag träffat.
Det är hon ju uppenbarligen inte om hon har kontakter med den organiserade brottsligheten dvs. mördare, hallickar, utpressare osv.

Inte bara medlemskap i kriminella organisationer bör kriminaliseras utan även samröre med sådana organisationer. Bäst av allt vore ju om det fanns en vettig regering så att man fick skjuta bort kräken.
Citera
2009-04-19, 10:55
Medlem
Såg just att Linda Ylivainio, till råga på allt, kandiderar till Europaparlamentet för Centerpartiet. Hon är 7:e namn och lär inte komma in om hon inte får väldigt många personröster. Men hon har ju varit duktig på att samla kryss tidigare så man vet aldrig.

Länk
Centerpartiets valsedel
Citera
2009-04-19, 21:44
Medlem
Nu händer det saker.

Socialdemokraten Thomas Hartman från Umeå har på sin blogg ondgjort sig över hur tidningarna beskriver de kriminella mc-gängens framfart. En av de artiklar han kritiserar är den som Haparandabladet publicerat om Linda Ylivainio.

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Hartman
Mitt första exempel är Haparandabladet som i dagarna har en nyhetsstory där tidningen målar ut att Linda Ylivanio, Kommunalråd för centerpartiet i Övertorneå, har en släkting som inom kort ska tas upp som medlem i Hells Angels.

Tidningen stannar dock inte där utan försöker också göra kopplingar till det centerpartistiska kommunalrådet och svärta ner henne på grund av vad hennes släkting gör. Detta trots att alla som har någon form av hjärnkapacitet inser att kopplingen är orimlig.

Tänker man efter en smula inser man att en person knappast kan ta ansvar för en släkting. Var och en svarar för sig själv. Uppenbarligen struntar tidningen högaktningsfullt i om Linda Ylivaino mår uselt eller om hon skadas av denna nyhet. Det intressanta för tidningen i fråga är kopplingen mellan henne, släktingen och mc världen.

Kanske inte den mest seriösa journalistik världen har skådat.

Vad Hartman inte riktigt väntat sig är att Örjan Pekka, chefredaktör på Haparandabladet, skulle dyka upp och posta hela artikeln.

Citat:
Ursprungligen postat av Haparandabladet
Rub: Ylivainio tar avstånd från mc-verksamhet
Ingress: Övertorneås kommunalråd Linda Ylivainio vill inte kommentera att hennes bror utpekas vara en av dem som tillhör kärnan i mc-klubben Eastside MC. Hon tar dock klart avstånd från deras verksamhet.

Brödtext: Enligt en kartläggning av länstidningarna och 24 Norrbotten, utpekas kommunalrådet Linda Ylivainios bror, Henric Ylivainio, 28 år, vara en av de män som driver Eastside MC i Luleå - en klubb som uppges att inom några månader bli fullvärdig medlem i mc-klubben Hells Angels.
Enligt nämnda kartläggning är Henric Ylivainio en av mc-klubbens "doldisar" som med jämna mellanrum bor i Eastsides klubblokal i Gammelstad.
Hur Linda Ylivainio ser på anklagelserna mot sin lillebror vill hon inte kommentera. Inte heller om hon kände till hans medlemskap eller om hon besväras av uppgifterna som har framkommit.
- Jag diskuterar lika lite min bror som jag diskuterar min mor eller sambo offentligt, säger Ylivainio som dock tydligt poängterar att hon självklart tar avstånd från den verksamhet som kriminella mc-klubbar bedriver.
Tycker du att det är rätt att tidningarna publicerar namnen på personerna som anses vara ledare i mc-klubbarna?
- Jag har inte reflekterat över det och kan inte kommentera det. Vilka namn som tidningarna väljer att publicera är en diskussion som jag avstår ifrån.

Det är ganska uppenbart att Hartman inte ens läst artikeln. Antagligen har han bara läst mina skriverier här på Flashback och sedan, med "hjärnkapaciteten" på plats, antagit att en seriös tidskrift som Haparandabladet skulle publicera liknande resonemang.

Vad tycker ni om Linda Ylivainios inställning? Är det inte lite oroande att ett kommunalråd och en kandidat till Europaparlamentet inte klart och tydligt klarar av att ta avstånd från Hells Angels som klubb och sin brors eventuella medlemskap i klubben? Som det ser ut nu finns en reell risk att oppositionen i Övertorneå blir hotad och misshandlad om de uttrycker sig otrevligt om kommunalrådet. Denna risk skulle minska avsevärt om Ylivainio tar avstånd från klubben som klubb.

Länk
Hartmans blogg, med Pekkas kommentar
Citera
2009-04-20, 00:56
Medlem
Upptäckte till min förvåning att den nämnde Thomas Hartman är sambo med den rikskända SSU-slagkämpen Anna Sjödin. Antar att det höjer trådens status lite granna, eller hur?

Någon som vet om Linda Ylivainio är bekant med Hartman och Sjödin? Var påhittet med den fejkade Haparandabladet-artikeln ett medvetet trick att mobilisera mot ett medialt angrepp som aldrig var verkligt? Skiter de avdankade påläggskalvarna knäck nu?

Länk
Wikipedia om Anna Sjödin
Citera
2009-04-20, 10:37
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Inte vet jag men när du spekulerade "om att Linda L bistått bistått House of Pain vid bokning av plats, kontakt med kommunen och så vidare" så antog jag att dom varit där. Men när dom uppenbarligen inte ens varit där så kan ju Linda L verkligen inte varit till någon hjälp för "HoP". Vilket då visar hur dåligt ute du är med dina spekulationer/fantasier. Då måste man sedan återigen fråga sig vilket syfte du har med att redovisa falska och komprometterande spekulationer om Linda L?

Skenet om att du är en "vaken och ridderlig samhällsmedborgare" som värnar om sanning och rättvisa blir mer och mer osannolikt...
Citat:
Självklart. Det hon gör och inte gör, eller det hon säger och inte säger kan och ska diskuteras. Men lögner och påhittade saker om vad offentliga personer gjort - inte gjort eller sagt inte sagt - är verkligen inte sådant som man ska diskuteras. Vad skulle det leda till för samhällsklimat om detta otyg fick breda ut sig?
Citera
2009-04-20, 10:42
Medlem
Zalgos avatar
Härligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jaha ja ännu en bekräftelse på mina misstankar om att politiken är korrumperad och genomrutten och att hela det politiska systemet måste förändras från grunden. Det första man måste göra är att sparka alla yrkespolitiker från alla uppdrag inom alla nivåer i samhället och bara låta dem sitta högst två mandatperioder sedan ska de bort och ersättas av nytt folk för att förhindra korruptionen som förstör landet.

Bananrepubliken Sverige!
Politiker och kriminellt patrask i helig allians!
Det kommer mer! Var så säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in