2009-04-15, 12:11
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Nej dom finns inte i Arvika heller. Det blev en splittring och ena delen bildade Outbreak MC som finns Arvika och RD finns i Deje.
Men dom heter ARVIKA fortfarande... eller?
Outbreak MC... ? var d allvarlig splittring i klubben som gjorde de?
Har Outbreak-grabbarna sina sympatier nån annan stans, eller vill dom bara vara en dussinklubb?
Senast redigerad av mcmonster 2009-04-15 kl. 12:13.
Citera
2009-04-15, 13:32
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Har Outbreak-grabbarna sina sympatier nån annan stans, eller vill dom bara vara en dussinklubb?
fått för mig att dom gillar omc....men jag gissar bara...
Citera
2009-04-15, 13:48
Medlem
Jag ställer mig frågande om det som många säger: "Nämnda gäng sköter allt mycket snyggare jämfört med andra gäng".

Vad är det dom sköter så mycket snyggare? Anledningen till att det andra mcgäng har fått så mycket uppmärksamhet är ju att polisen har högprioriterat dom den senaste tiden och dom därmed fått sjukt mycket exponering i media.

För rätt många år sedan var det ju lite tvärtom, då syntes nämnda mc klubb mycket oftare i media m.m medan "den andra" klubben var väldigt dold och inte så omtalad. Ska det tolkas som att dom skötte allt "mycket snyggare" då?

Skulle polisen hårdprioritera och media granska nämnda gäng lika mycket som dom gjort mot "det andra" mc gäng så tror jag det hade mer eller mindre sett precis likadant ut som det idag, fasst vice versa då.
Citera
2009-04-15, 13:59
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Jag ställer mig frågande om det som många säger: "Nämnda gäng sköter allt mycket snyggare jämfört med andra gäng".

Vad är det dom sköter så mycket snyggare? Anledningen till att det andra mcgäng har fått så mycket uppmärksamhet är ju att polisen har högprioriterat dom den senaste tiden och dom därmed fått sjukt mycket exponering i media.

För rätt många år sedan var det ju lite tvärtom, då syntes nämnda mc klubb mycket oftare i media m.m medan "den andra" klubben var väldigt dold och inte så omtalad. Ska det tolkas som att dom skötte allt "mycket snyggare" då?

Skulle polisen hårdprioritera och media granska nämnda gäng lika mycket som dom gjort mot "det andra" mc gäng så tror jag det hade mer eller mindre sett precis likadant ut som det idag, fasst vice versa då.
Att HA inte omtalas kring aktiviteter som "skott mot dum dörrvakt", "handgranatsbalansering på bildäck", "borrning i fjättrad hand" mm beror nog mest på de själva och inte på brist av granskning.
Citera
2009-04-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Att HA inte omtalas kring aktiviteter som "skott mot dum dörrvakt", "handgranatsbalansering på bildäck", "borrning i fjättrad hand" mm beror nog mest på de själva och inte på brist av granskning.

Nu syftade jag i och försig inte på dom extrema fall, utan mer generellt.
Citera
2009-04-15, 16:21
Medlem
ettexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Nu syftade jag i och försig inte på dom extrema fall, utan mer generellt.
R&W är nog svaret , dem låter andra utföra aktivteter som riskerar att bli "tidsödande". Finns ju ett antal exempel på detta med utpressning osv.
Citera
2009-04-15, 16:59
Medlem
Questionmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettex
R&W är nog svaret , dem låter andra utföra aktivteter som riskerar att bli "tidsödande". Finns ju ett antal exempel på detta med utpressning osv.

Yeah, det läggs väl ut en hel del på entreprenad för att inte själva bli inblandade i en massa och sedan åka dit på det?

HA vill få något "skitigt" gjort.
R&W får i uppdrag att se till att det blir gjort.
"Frilansare" får göra det själva eller tillsammans med folk ur R&W.

På det sättet blir det ganska svårt att sätta dit högre medlemmar på grövre saker.
En annan femma med eventuella småsaker som trafikbrott och skattebrott.
Citera
2009-04-15, 18:26
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc..barn
Va? Är det en insatt "gissning"? Det skulle skapa en riktig konflikt om så var fallet.
Citera
2009-04-15, 21:33
Medlem
SuperStocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc..barn

Outbreak är så mycket röd vita det går utan att vara RD llr RWC....
Citera
2009-04-15, 23:22
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster

Du är bra lustig. Om jag överhuvudtaget skulle gå in på varför dom splittrades och vilka sympatier den och den har så kan du titta i det blå efter det.

Varför skulle dom heta Arvika. Dom kan ju lika gärna heta Torsby eller Ekshärad. Dom har flyttat runt en del och nu är dom i Deje. Så kanske Deje då?
Citera
2009-04-16, 11:15
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Du är bra lustig. Om jag överhuvudtaget skulle gå in på varför dom splittrades och vilka sympatier den och den har så kan du titta i det blå efter det.

Varför skulle dom heta Arvika. Dom kan ju lika gärna heta Torsby eller Ekshärad. Dom har flyttat runt en del och nu är dom i Deje. Så kanske Deje då?
Kul att jag kan roa dig... Hålla på å mästra folk så där, å sen bara knipa ihop..fucking tease.
Dom hette Torsby innan dom bytte namn till Arvika... å mej veteligt så har dom kvar Arvika på frontpatcharna.
Citera
2009-04-16, 20:53
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperStock
Outbreak är så mycket röd vita det går utan att vara RD llr RWC....
Bra där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in