Denna film är ju verkligen underbar, en riktig klassiker! Driver med charterturister på ett genialiskt sätt. Sven Melander och Ted Åström är ju exceptionella! Man kan ju se den om och om igen, utan att tröttna.
Skulle vara kul med lite reflektioner om denna pärla. Vad tycker ni?
Självklart är Sällskapsresan bra! Få svenska filmer har fått mig att garva så mycket. Mest klassiska scenen måste ju vara "beställningen av juicen på planet"!
Har första filmen i 2 st original ex. med olika omslag.
Den absolut skönaste repliken är när dom är på väg hem. "Ska du inte ha en till??,, nej för fan jag har bilen på Arlanda"!!!
Otrolig skön film.
En mycket rolig film som tål att ses om och om igen. Utan tvekan en av de bästa komedier som gjorts helt i stil med Vi hade iallafall tur med vädret. Filmen har så många minnesvärda scener och repliker att det är omöjligt att nämna alla men "Måtte jävulen ta alla fruntimmer", "Gamla kläder", "Jag hitta Pepes bodega", "Invalidos!","juicescenen på planet" och "Får jag be Herr och Fru Storch komma fram?" är några av mina favoriter.
de första james bond filmerna är oxo klassiker
men inte fan skulle ja gå se en kass gammal film på bio va allting har förändrats så ingen fattar ens skämten i filmen va
James Bond är överskattad jävla skit.
Produktplacering.... vem betalar för att gå och se en reklamfilm med en mansgris till huvudkaraktär?
Ok, har gjort det en gång.
Då körde de upp en "truck" på bakhjulen.... föga trovärt.
Töntigt med James Bond.
Genom att se gamla klassiker kan man lära sig mycket.
Sällskapsresan summerar mycket av sannningarna och fördomarna kring svenskar. Lasse Åberg är bra på att plocka ut russinen ur kakan och göra något utav det.
De tillhör inte mina favoritfilmer, men de är träffsäkra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!