2009-03-04, 15:00
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clouds
Precis vad jag tänkte skriva, softairgun är lite mer för de små barnen känns det som. Köp ett kolsyregevär istället om du är skjutsugen
Kolsyregevär kan också vara SoftAir gevär.

Nej, köp ett halvautomatiskt kolsyredrivet luftgevär som gör ~200m/s, det lovar jag att du har roligare med än ett fjuttigt SoftAir gevär som sprutar plastkulor.
Exempelvis Umarex Air Magnum 850: http://shop.oragie.com/images/Walther850AirMagnum.gif
Citera
2009-03-04, 15:12
Medlem
Biggless avatar
Soft Air gun och Air soft. Är två helt olika saker. Kolsyrepistoler gör ungefär 80-90m/s. Men du kan lätt få gevär 100-150 m/s. Airsoftsverige.se är en bra sida
Citera
2009-03-04, 15:16
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Soft Air gun och Air soft. Är två helt olika saker. Kolsyrepistoler gör ungefär 80-90m/s. Men du kan lätt få gevär 100-150 m/s. Airsoftsverige.se är en bra sida

<300m/s är inga problem för en del prickskyttegevär.
Citera
2009-03-04, 15:22
Medlem
Köpte den här http://nordicairsoft.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.f lypage&product_id=31&category_id=1&manufacturer_id =0&option=com_virtuemart&Itemid=10
130 ms, 1400 kr. Min skjuter jävligt rakt iaf.

Med 0,2 g kulor skjuter den lätt sönder ölflaskor och konserburkar (sånna där med ärtsoppa i, rätt hårda med andra ord) på 10 meter.
Jag är helnöjd. Sen är den rätt snygg med enligt mig, skjuter du dig själv i foten blöder du några dagar med vill jag lova.
Citera
2009-03-04, 15:23
Medlem
Biggless avatar
Automat menade jag då förståss. Men visst prikskytt skjuter så inåt helvete. Om du bara vill testa på köp en Kinaklon då. Jing Gong m14 tillexmpel.
Citera
2009-03-04, 15:26
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Soft Air gun och Air soft. Är två helt olika saker.
Då kanske du kan förklara skillnaden? Att komma med ett påstående utan fakta är meningslöst...
Citera
2009-03-04, 15:34
Medlem
Jollns avatar
Chacka en kinaklon av märken tex: Cyma, Jinggog ,dboys ,kalash

Sjukt pris värda och nästan alla i helmetal
Citera
2009-03-04, 15:38
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Automat menade jag då förståss. Men visst prikskytt skjuter så inåt helvete. Om du bara vill testa på köp en Kinaklon då. Jing Gong m14 tillexmpel.

En kompis impulsköpte en kinaklon, M14 och visst, stock och kolv är inte helt 100:a, men växellåda osv är riktigt bra kvalite på.

Undertecknad har däremot en M249, mycket rolig bössa som rekommenderas varmt.
Citera
2009-03-04, 15:57
Medlem
Unnaryds-bos avatar
Jag spelar airsoft med ett par vänner från FM.
Själv tycker jag det är rätt kul och adrealinhöjande.

Har fyra stycken AEGer, två stycken GBB pistoler och två Boltgevär
(ett gasdrivet och en fjäderdriven)

AEG:
Star: FNC
moddad till en AK5 liknande sak (bytt handgrepp och sikteskorn)
121 m/s ur lådan. Nu ca 130 m/s

Jing Gong: G36
Orginal 125 m/s gjorde den ur lådan.

Classic Army: G3 SG1
ca 110 m/s ur lådan. Nu ca 130 m/s

Both Elephant: H&K 33
ca 100-110 m/s ur lådan (gearboxen rasade efter två spel)

GBB Pistoler
KSC: Glock 17
Minns ej utgångshastigheten ligger trolien runt 80-90 m/s

KSC: Glock 19
Samma som ovanstående.

PSG:
ARES: L96A1 AW.338
Hendsoldt sikte, Ur lådan 115 m/s. Nu med trim ca 160-170 m/s

Warrior: L96A1
Tasco sikte, ca 160 ur lådan (dålig träffbild)

Märkesbössorna som Star, Ca, TM, Ares mm är bättre kvalitetsmässigt och det finns en uppsjö av trimdelar till dom. Men dom kostar därefter också.
Vill man bara ha något att leka lite med på småspel eller skjuta på saker med så köp en kinaklon ex. Cyma, Jing gong, och Warrior. Det ända skräpet man aldrig ska köpa är Both Elephant.

Edit: Glömde bort att jag skulle länka till ass med. Där finns många bra länkar till airsoftåterförsäljare inom och utom Sveriges gränser, även lite om utrustning.
http://www.airsoftsverige.com/V6/viewtopic.php?f=11&t=81799
Senast redigerad av Unnaryds-bo 2009-03-04 kl. 16:01.
Citera
2009-03-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolln
Chacka en kinaklon av märken tex: Cyma, Jinggog ,dboys ,kalash

Sjukt pris värda och nästan alla i helmetal
Det där med helmetal förstår jag mig fan inte på, lixom moderna vapen som tex m4'an är väll inte i helmetal i verkligheten? Är väll en massa komposit i dom eller?
Varför skulle man vilja ha en med tex kolv i helmetal? Man vill väll ha dom så verkliga som möjligt eller hur?
Fast det är ju bra att pipan är i metal iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av Unnaryds-bo
Märkesbössorna som Star, Ca, TM, Ares mm är bättre kvalitetsmässigt och det finns en uppsjö av trimdelar till dom. Men dom kostar därefter också.
Vill man bara ha något att leka lite med på småspel eller skjuta på saker med så köp en kinaklon ex. Cyma, Jing gong, och Warrior. Det ända skräpet man aldrig ska köpa är Both Elephant.

Vad jag har hört är kinaklonerna så lika att man kan sätta på märkes trimdelar utan problem. Men då har ju inte kinaklonerna samma kvalitetskontroller som i europa så har man otur får man en riktig kass bössa men sne pipa och allt.
Senast redigerad av Fistor 2009-03-04 kl. 19:06.
Citera
2009-03-04, 20:20
Medlem
Unnaryds-bos avatar
Fistor du har helt rätt.
En del utav kinaklonerna är kompitabla med reserv och trimdelar från märkesbössor och precis som du säger så kan man få ett måndags exemplar som är skit fast man kan även få ett exemplar som är bättre än förväntan.

Det jag menar är om man ska hålla på riktigt ordentligt på storspel som ex. MERCS, Pandion och Berget vilka pågår under flera dygn så bör man använda en märkesbössa eller en kinaklon av bättre kvalitet (helst uppgraderad med interna delar från märkesbössor)

Jag äger själv ett par kinakloner. Men jag förstod efter ett tag att om man vill ha en bössa som duger direkt när man köpt den så är det säkrast att köpa en märkesbössa. Sen finns det märkesbössor som är som kinakloner ex. Classic Armys Sporline edition, viket inte är att rekomendera. Visst kan man överdriva och köpa sig en Systema PTW för 15 000 sek som nybörjare men det finns billiga märkesbössor bara man vet vad man är ute efter.
Citera
2009-03-07, 14:43
Medlem
gasten2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du kan även få kinatillverkade bössor "kinakloner" för ca 1500kr i helmetall och trä om det ska vara trä, som gör ca 120-140m/s rakt ur lådan.

Kolla www.nordicstar.se eller www.airsoftbutiken.se så finns det att välja på en hel del.

Jag har en skapligt påkostad STAR SL-9 (alltså en H&K SL9-wannabe) som cronar 149m/s med 0.20g-kulor, som jag kan göra snygga headshots på 50-60m utan problem när vi "leker" i skogen.
Skjuter lätt av smalare grenar och sånt med den, när vi var i Härnösand i somras så klippte jag en envis ekorre som förde oväsen, den satt kanske 5m upp i en gran, och när den fick en skur på sig så flög den i en vid båge ner i buskaget

mhmm jag kör själv med classic army och har en M15A4 carbin med en M203 samt KJs M9, men har precis upptökt att det finns även dessa med blowback vilket gör det mera trevligt, vad jag vet idag så är det väl bara CA och G&P som har det , eller finns det kina clons med detta med? kanske underskattat dessa,, nu får vi undersöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in