2009-02-21, 19:39
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
depaul: pizzeria charlie ligger nära och bra till... god kebab!

http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=wGi08BfuhgQLI%252fSdksx %252f%252fA%253d%253d&vad=pizzeria+charlie

I växjö går jag knappt på restauranger, min far lagar alltid gott när jag är hemma...

Tidigare fanns ju munken vid teatertorget, men jag har hört att de lagt ner, de hade riktigt bra husman....
OK, tackar ödmjukast för infon!! Skall hållas i minnet nästa gång jag passerar Växjö .

~Paul~
Citera
2009-02-22, 00:38
Medlem
Varför ligger inte den här tråden här https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=257 istället?
Citera
2009-02-22, 12:06
Medlem
Woohoos avatar
När det gäller thai tycker jag att tham nak thai (tror jag de heter) har otroligt god thaimat med relativt billiga priser och stora portioner. Det ligger vid strykjärnet, fortstätt från storgatan förbi stortorget, förbi nordea så hittar du det.
Testa det
Citera
2009-02-22, 12:30
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
piazza theatro

Aldrig ätit där. Gott?
Citera
2009-02-22, 14:20
Moderator
Tystnads avatar
Har vid besök hos polare ett flertal gånger hämtat Asiatisk käk på det här stället som ligger ca 50 meter från La gondola mot järnvägen till .
Va fan heter nu det stället? Ett renodlat hämtställe, ingen servering där.
Tycker dem har väldigt bra mat där ,dessutom får man mycket!

Angående tidigare nämt i tråden: Ali Baba ,ja det stället rekommenderar jag INTE.
Citera
2009-02-22, 14:26
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiq
håller med
för att vara ontopic så tycker jag att Akropolis som ligger på söder precis vid järnvägsbron är Växjös bästa resturang. Akropolis serverar grekiskt som ni kanske hör på namnet. Men de har även inslag av annan europeisk mat.

Skojar du med mig? Akropolis är fruktansvärt äckligt och jag skulle nog vilja påstå att de ha Växjös sämsta lunch buffé.
Citera
2009-02-22, 14:27
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Har vid besök hos polare ett flertal gånger hämtat Asiatisk käk på det här stället som ligger ca 50 meter från La gondola mot järnvägen till .

Angående tidigare nämt i tråden: Ali Baba ,ja det stället rekommenderar jag INTE.

Du måste mena Hot wok? Litet ställe som även säljer pizza?
Citera
2009-02-22, 14:29
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Finns någon av dessa bättre matställen i närheten av Fagrabäcksrondellen? Jag brukar nämligen köra igenom den när jag ibland kör mellan Göteborg och Karlskrona. Efter rondellen kör jag Ronnebyvägen (väg 27).

Jag frågar eftersom jag ibland är rejält hungrig så här dags efter att ha kört i ca 3 h.

~Paul~

Varför inte passa på att äta lite på PM och vänner när du ändå är i Växjö? Årets krog och nummer 8 på WG. Visserligen ligger det i centrala Växjö men det är det lätt värt.
Citera
2009-02-23, 15:48
Medlem
JudgeDredds avatar
Köpte pizzor på Hot Wok några gånger när jag var i Växjö senast. Jag orkade aldrig äta upp hela pizzan på en gång. Inte ens dagen då jag mått dåligt på förmiddagen och därmed inte ätit någonting mellan frukost och pizzan kl 17!
Inget fel på smaken dock
Citera
2009-02-23, 16:13
Medlem
jenny747s avatar
kina: royal thai (om det fortfarande heter så), deras buffe är gudomlig och väldigt prisvärd. sist jag åt där låg det på 60-70 spänn. jag är vegetarian och det finns ändå väldigt mkt att välja på, hör inte till vanligheterna..
ligger mitt emot resecentrum

annars finns bröderna bloms plåt, inriktat på bakpotatis men tror där finns lite mer. bakpotatisarna är rejäla enligt mitt tycke. inte finaste söndagsmiddagen men passande för ett par polare som vill käka ute men inte käka på donken eller liknande fast food
ligger på samma gata som elite stadshotellet. kommer inte ihåg gatans namn, men nära domkyrkan, i stan.

är man beredd att ta sig bort från centrum så rekomenderar jag evedals värdshus. själv har jag bara käkat där en gång och har för mig det var gott (var la 4-5 år sen), men känner till andra som ALLTID åker dit och äter om de vill ha finare middag.
ligger som sagt ute på evedal, nordvästra delen av växjö, utkanten.
vet inte om de har öppet på vintern dock.

mina favoriter för snabbmat är dock pastabaren och all möjlig kina.
pastabaren ligger mitt emot bröderna bloms, gigantiska sallader och baguetter för fina priser. vart ännu billigare för ett par år sen, men inflationen har väl dragit upp priserna kan jag tänka mig. helt omöjligt att käka klart en hel sallad dock, brukar bli två middagar om man inte är vrålhungrig.

folk som kan nåt om mat brukar säga PM.
Citera
2009-02-23, 16:36
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad

Brukar hämta mat ifrån Hot Wok lite då och då. Mycket gott!

Citat:
Ursprungligen postat av isch

Skojar du med mig? Akropolis är fruktansvärt äckligt och jag skulle nog vilja påstå att de ha Växjös sämsta lunch buffé.

+1
Citera
2009-02-23, 19:54
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Du måste mena Hot wok? Litet ställe som även säljer pizza?

Japp du har rätt!
HOT WOK & PIZZA TAKE AWAY heter stället. Har till och med en egen hemsida: http://hotwokpizza.se/start.html

Mycket god mat och rikliga portioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in