2009-02-11, 17:58
Medlem
Witticisms avatar
Fy fan va pinsamt med killar som kör med raggningsrepliker...

Ärlighet, trevlighet och vanligt hyfs kommer man nog längre med än med vilken raggningsreplik som helst.

Komplimanger kan vara trevligt, i lagom doser, men det blir ganska genant om det blir för mycket. Det finns en fin linje mellan desperation och uppriktighet också, uppriktighet är fint medan desperation är väldigt avtändande.
2009-02-11, 18:20
Medlem
Calle.s avatar
Öhm, finns det över huvud taget några sådana som ens är bra? Om det nu finns, så måste ragget var en komplett idiot för att falla för något sådant.

Jag är mig själv. Det har alltid funkat bäst.
2009-02-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
Listtråd

Vad är det för fel på det egentligen? Alltså de jävla nötet som hittade på att de inte ska få vara listtrådar kan ju gå o ta sig själv i 2:an.
2009-02-11, 18:38
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Fy fan va pinsamt med killar som kör med raggningsrepliker...

Ärlighet, trevlighet och vanligt hyfs kommer man nog längre med än med vilken raggningsreplik som helst.

Komplimanger kan vara trevligt, i lagom doser, men det blir ganska genant om det blir för mycket. Det finns en fin linje mellan desperation och uppriktighet också, uppriktighet är fint medan desperation är väldigt avtändande.

Ääääh, detta är väl ändå en tramstråd.

Ifall ni är utomlands så..
Gå fram till tjejen/sällskapet och säg med ett leende. "Do you mind if I stay here until it's safe where I farted?"

Risk VS Reward!
Senast redigerad av Spinnacer 2009-02-11 kl. 18:40.
2009-02-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle.
Öhm, finns det över huvud taget några sådana som ens är bra? Om det nu finns, så måste ragget var en komplett idiot för att falla för något sådant.

Jag är mig själv. Det har alltid funkat bäst.

Beror ju på om man är en humorlös kille eller inte. Min åsikt är att om man går in för att ragga på någon så är "hej" lika mycket raggningsreplik som något annat och en ironisk raggningsreplik kan ju vara målande för hur man är som person.

När det gäller händer på krogen känns det ganska naturligt att räcka fram handen när man säger sitt eget namn:
-Hej!
-Hej!
-Vad heter du?
-Britta
HÄR
-Stig
SKAKA SKAKA

Om nu inte Britta sträcker fram sin hand redan, då skriker man "Det rimmar ju på fitta"
2009-02-11, 18:53
Medlem
dannywtfs avatar
Gaaaaah! Förlåt, men är man svensklärare så är man: Det heter "DE bästa raggningsreplikerna".

Annars tycker jag mest att det är pinsamt med inövade repliker, men skulle jag köra nån så skulle jag köra den med zigenaren. Den verkar rätt skön.
2009-02-11, 18:57
Medlem
FetFulElaks avatar
Jag körde med "Du är så vacker så jag skulle kunna tänka mig att våldta dig.", vilket fungerade ypperligt.. Stackarna vågade väl fan inget annat, kan jag tro.

Tror för övrigt att man kan se rubriken som en satsförkortning av "Kan du lista DEM bästa ...".. då är "dem" objekt och funkar;-)
2009-02-11, 19:10
Medlem
Bakteriens avatar
"Hej, va fina ögon du har"

Tjena Flashback, mitt första inlägg!
2009-02-11, 19:17
Medlem
välkommen ^^
2009-02-11, 19:56
Medlem
Calle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringla
Beror ju på om man är en humorlös kille eller inte. Min åsikt är att om man går in för att ragga på någon så är "hej" lika mycket raggningsreplik som något annat och en ironisk raggningsreplik kan ju vara målande för hur man är som person.

När det gäller händer på krogen känns det ganska naturligt att räcka fram handen när man säger sitt eget namn:
-Hej!
-Hej!
-Vad heter du?
-Britta
HÄR
-Stig
SKAKA SKAKA

Om nu inte Britta sträcker fram sin hand redan, då skriker man "Det rimmar ju på fitta"

Visst, men jag syftade mer på sånt skit som listades i den här tråden.

Själv är jag svinig och dra ofta oneliners och smågrova kommentarer.
2009-02-11, 20:14
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle.
Visst, men jag syftade mer på sånt skit som listades i den här tråden.

Själv är jag svinig och dra ofta oneliners och smågrova kommentarer.

Inte konstigt du får tjejer då!
2009-02-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
"Hej, va fina ögon du har"

Tjena Flashback, mitt första inlägg!

Stick medans du har chansen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto