2008-06-03, 11:24
Bannlyst
Lägga en kabel, klämma en korv, slå en sjua, skita.
Citera
2008-06-03, 15:28
Medlem
Bronco68s avatar
Lassa
Citera
2009-01-27, 20:28
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logarr
Exkrementera brukar jag använda. Lite mera sofistikerat ord, men ack vilken vacker klang. Vet inte om det finns något verb som heter så, men bajs är det samma som exkrement så därifrån har vi arbetat fram vårat bajsord
Avföringa? Jmf med urinera.
Citera
2009-01-27, 21:35
Medlem
Nedomanskys avatar
Klämma en neger? alt. svart afrikan för de som måste vara PK.
Senast redigerad av Nedomansky 2009-01-27 kl. 21:37.
Citera
2009-01-29, 00:48
Medlem
Sockerpappans avatar
Varför heter det "att slå en sjua"?

Det enda jag själv kommer på är att det skulle kunna vara ngn golfliknelse, att ngn av klubborna är klubba nr 7 och att man (om man är som jag) kan hålla den som en golfklubba. Var tror ni uttrycket kommer ifrån? Ngn som vet säkert?
Citera
2009-01-29, 00:50
Medlem
b0gfettos avatar
Strålen ser ut som en (mjuk) 7a? Först upp och sen en böj och sen ner (i toan)?
Citera
2009-01-29, 00:54
Medlem
tältpinnes avatar
Svar i en gammal FB-tråd:

Citat:
Enligt SAOB är första belägget från Artur Lundkvists roman Vindingevals från från 1956. Jag har inte läst boken, men en googling ger vid handen att i åtminstone filmatiseringen med Kent Andersson i huvudrollen, slogs sjuan från ett halmtak. Eftersom akten endast avser mäns toalettbestyr får man anta att uttrycket syftar på den på form som i profil uppstår om man kombinerar organ och stråle – gärna i lite lätt motvind. Kanske kan man också tänka sig en onomatopoetisk grund, där sjuan återger flödets understundom svischande ton.

https://www.flashback.org/archive/i...37651-p-5.html
Citera
2009-01-29, 01:06
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Strålen ser ut som en (mjuk) 7a? Först upp och sen en böj och sen ner (i toan)?

heheh ja ja just det ja, var så länge sen jag slog en drill utomhus nu att jag glömt hur det går till. Inom hus kör man ju med siktet neråt så man inte missar, men ute där man pinkar uppåt kan det nog påminna en hel del om en sjua om man är öppensinnad, speciellt i lätt motvind.

fast man säger ju slå en sjua, inte skriva en sjua, eller kissa en sjua eller ngt sådant. Utan man slår den... jag jag vet inte, tkr båda teorierna känns jämbördiga just nu

Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Svar i en gammal FB-tråd:

Enligt SAOB är första belägget från Artur Lundkvists roman Vindingevals från från 1956. Jag har inte läst boken, men en googling ger vid handen att i åtminstone filmatiseringen med Kent Andersson i huvudrollen, slogs sjuan från ett halmtak. Eftersom akten endast avser mäns toalettbestyr får man anta att uttrycket syftar på den på form som i profil uppstår om man kombinerar organ och stråle – gärna i lite lätt motvind. Kanske kan man också tänka sig en onomatopoetisk grund, där sjuan återger flödets understundom svischande ton.

https://www.flashback.org/archive/i...37651-p-5.html

haha DET var långsökt
Senast redigerad av Sockerpappan 2009-01-29 kl. 01:36.
Citera
2009-02-07, 09:58
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Måste fortsätta denna förträffliga tråd:

Kakelbombning
Bajja röv
Spruta diarré
Göra en krakatau på dass
Besöka klosetten
Kacka kakel
Dumpa feces
och så klassikern: Bajja knäck
Citera
2009-02-07, 11:33
Medlem
Kirriss avatar
Tömma påsen.
Citera
2009-02-07, 11:55
Medlem
spetznazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirris
Tömma påsen.

Är inte det att runka..?
Citera
2009-02-10, 18:09
Medlem
Kirriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetznaz
Är inte det att runka..?

Judå, men jag kallar tarmen för en påse också. Så det är väl både och, i alla fall enligt mig.

Edit: Vid närmare eftertanke så tror jag att jag har fått det ifrån >Stomipåse<.
Senast redigerad av Kirris 2009-02-10 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in