Tror det är ytterst få som skulle få för sig att bryta in hos mig tack vare min hund. Han är en mellanpinscher hane på 8 år och 17kg. (Bild:
Mellanpinscher) Han är inte så stor men han låter som en hel rottweiler om det är en vaktsituation. Hade en idiot till tidningsbud som tyckte det var jätteskoj att gå och krafsa på dörren 4 på morgonen vilket han reagerade väldigt på.. Det är imponerande vilka avgrunds-skall (riktigt djupa och kraftiga) han kan få ur sig. Fångade tillslut tidningsbudet på bar gärning och skällde ut honom, sen blev det bra.
Om någon däremot skulle bryta sig in så har jag ingen aning om hur han skulle reagera. Han skulle nog fortsätta vakta, men han är jäkligt harig så vette tusan om han verkligen skulle angripa - sen är han ju inte så jättestor precis så när man väl ser honom så tror jag många skulle se honom som ett mindre hot..
MEN.. jag hörde om en fyra månaders mastiff (kommer inte ihåg vilken sort) som minsann hade jagat inbrottstjuvar på flykt. Det var i USA har jag för mig, paret som ägde hunden hade varit ute och ätit middag. När de kommer hem så var det tecken på inbrott och så hittar de sin lilla 4 månaders valp blodig - så de rusade till veterinär där man kunde konstatera att det var inte valpen som blödde.