2007-08-31, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oricon
Förstår inte hur du kan behöva 29 kartonger..till en etta?! Omöjligt att man kan ha så mycket saker att stoppa i kartonger! Lova att du skriver hur många kartonger det verkligen behövdes när du har stuvat ner allt

Jag skall försöka komma ihåg det, flyttar inte förens i December dock.
Citera
2007-08-31, 20:48
Medlem
Fyllde i ett sånt formulär på en hemsida som räknar ut hur många kartonger man skulle kunna behöva. Den räknade ut 44 st, tycker att det låter lite väl mycket. Vi får väl se helt enkelt.
Citera
2007-08-31, 20:50
Medlem
baazs avatar
Det var väldans vad det skilde i kartonger hos olika folk.

Räkna hur som helst med mer än du tror, det är irriterande att behöva jäkta iväg för att hämta fler på flyttdagen.
Citera
2007-09-01, 00:53
Medlem
soers avatar
Varför köper du kartonger redan nu om du inte flyttar förrän om tre-fyra månader? Anyway, man brukar kunna hyra rejäla flyttkartonger från flyttfirmorna och sen lämna tillbaka dem efteråt.
Citera
2007-09-01, 03:31
Medlem
Allvarligt talat, hur i helvete tror du att någon ska kunna svara på hur många flyttkartonger du behöver?

Okej, jag gissar på någonstans mellan 37 och 41.
Citera
2007-09-01, 09:48
Medlem
För det första så behöver du väl inte svära, det ger ett sånt otrevligt intryck av dig. För det andra så frågade jag hur många andra hade behövt när de flyttade ifrån sina ettor så att jag skulle få ett hum och hur många man brukar behöva.
Citera
2009-01-21, 00:34
Medlem
Strixezs avatar
Hur många gick det åt till slut?
Citera
2009-01-21, 11:51
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Hur många gick det åt till slut?

När man flyttar så brukar alltid alla kartongerna gå åt oavsett hur många man skaffar fram. Har man många kartonger så kanske de inte packas så tungt att de inte går att lyfta..

Min syrra brukar ha ovanan att packa ett antal kartonger proppfulla med böcker, och sen andra med typ kuddar vilket gör att man får en salig blandning med blytungar kartonger som inte går att lyfta samtidigt som en del kartonger inte väger något alls..
Citera
2009-01-21, 12:11
Medlem
Det gick åt 27-28 kartonger.
Citera
2009-01-21, 12:17
Medlem
McQs avatar
Jobbar som datatekniker/utvecklare åt ett flyttföretag i stockholm.. synd att jag inte såg tråden tidigare

Men det är som sagt jävligt varierande, ibland ringer det kunder som vill ha pris att flytta sin lilla etta. Sedan när man kommer dit kan det vara BERG av saker..men ~30-50 borde räcka beroende på hur mycket saker man har
Citera
2009-01-21, 13:22
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Ahlm
Åk till ICA och fråga efter deras banankartonger. Det är gratis och fungerar jättebra att lasta i. Om flyttfirma anlitas vill de kanske ha riktiga flyttkartonger men flyttar du själv går det bra med bananlådor.
NEJ FÖR HELVETE! (Tänk er rösten som den där killen som ligger under bilen i Sunes Sommar har)

Banankartonger till att flytta är ett jävla otyg, de rasar sönder, är jobbiga att packa i och allmänt dryga att hålla på med.
Iväg till ÖB och köp 20st riktiga flyttkartonger, kostar väl 25:- styck eller något, men du kommer att tacka dig själv när du väl håller på senare.
Jag lovar dig, det blir så mycket lättare med riktiga kartonger.

EDIT:
Sådär går det när man inte håller koll på trådens postdatum.
Nåja, kanske kan hindra någon annan ifrån att flytta med just banankartonger i alla fall.
Citera
2009-01-22, 17:37
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielle
Det gick åt 27-28 kartonger.
Kul med svar, var lite rädd att du inte skulle hitta hit till tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in