2009-01-20, 12:50
Medlem
TasteThatWeeds avatar
som rubriken lyder så vill jag veta om några här känner igen sig i min situation.!

har brukar cannabis i ca 2 år. har väl rökt lite mer vissa perioder och lite mindre vissa. men hur som helst till det negativa. jag känner att jag har mindre koll på mitt liv och är inte lika motiverad till att verkligen utföra något längre.
t.ex ska jag ut och resa så känner ja jämt att ja kan kolla resor nästa dag o känner" nee orkar ja verkligen åka?" fast innan ja började röka gjorde jag det bara direkt.. kollade liksom efter flyg samma dag som ja kom på idén. och fick allt fixat ganska snabbt.. det är några av dom riktigt jobbiga effekterna ja fått.

någon som känner igen sig i det här.. ? eller något liknande. beskriv gärna hur ni känner av negativa effekter på erat cannabisbruk.
Citera
2009-01-20, 13:11
Medlem
SvampStorms avatar
Jag har skjutit allting framför mig i fem år. Konstigt nog blir det inte mer och mer? . Det ÄR en störig effekt av cannabis. Men that's life - stoners är väl inte direkt kända för att få saker gjorda?
Citera
2009-01-20, 13:14
Medlem
HemligeHanss avatar
Det blir bara dåliga effekter när du vill att dem ska bli dåliga!
Är det du eller ditt cb bruk som styr ditt liv? Om det är det senare så kan ett uppehåll ligga runt hörnet.
läs denna::
Citat:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=589334

Finns för övrigt en hel del såna här trådar, och dem blir fler och fler nu på sistonde! How come?
Citera
2009-01-20, 13:20
Medlem
father Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TasteThatWeed
som rubriken lyder så vill jag veta om några här känner igen sig i min situation.!

har brukar cannabis i ca 2 år. har väl rökt lite mer vissa perioder och lite mindre vissa. men hur som helst till det negativa. jag känner att jag har mindre koll på mitt liv och är inte lika motiverad till att verkligen utföra något längre.
t.ex ska jag ut och resa så känner ja jämt att ja kan kolla resor nästa dag o känner" nee orkar ja verkligen åka?" fast innan ja började röka gjorde jag det bara direkt.. kollade liksom efter flyg samma dag som ja kom på idén. och fick allt fixat ganska snabbt.. det är några av dom riktigt jobbiga effekterna ja fått.

någon som känner igen sig i det här.. ? eller något liknande. beskriv gärna hur ni känner av negativa effekter på erat cannabisbruk.

Det händer de flesta någon gång ni sitt liv att man kommer på sig med att ha en nallebjörn, vad denna består av är väldigt individuellt och egentligen ointressant. Skyll på dig själv och dina val, sätt dig vid ratten i stället för i passagerarsätet för att sedan när det passar skylla på nallebjörnen.

/L
Citera
2009-01-20, 13:27
Medlem
Är det så jobbigt för dig får du väl sluta röka.

Det går att utföra saker även om man e rökt ofta.
Krävs bara att du BESTÄMMER dig för att faktiskt göra det.
Citera
2009-01-20, 13:36
Medlem
dknerks avatar
känner igen mig lite i att skjuta upp allting och det att jag kan ändra mig i sista sekund med tanken nej orkar inte kan göra det nån annangång.. men vet inte om det är pga cannabis. Har aldrig riktigt tänkt på om jag vart så hela livet
Citera
2009-01-20, 13:43
Medlem
cannaBes avatar
Eftersom du skriver att du inte betedde dig på det här sättet innan du började röka så
är väl det enda rätta att ta ett uppehåll och kolla hur du sköter livet efter att du slutat med CB?

Satt i samma sits själv en period i livet, ville mycket men det hände ingenting.
Slutade sen med CB och märkte skitstor skillnad med en gång, har polare som röker varje dag
som klarar av livet och får saker gjorda ändå men jag funkar inte på samma sätt.

Kanske inte du heller
Citera
2009-01-20, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Eftersom du skriver att du inte betedde dig på det här sättet innan du började röka så
är väl det enda rätta att ta ett uppehåll och kolla hur du sköter livet efter att du slutat med CB?

Satt i samma sits själv en period i livet, ville mycket men det hände ingenting.
Slutade sen med CB och märkte skitstor skillnad med en gång, har polare som röker varje dag
som klarar av livet och får saker gjorda ändå men jag funkar inte på samma sätt.

Kanske inte du heller

Hur snabbt är med en gång? För här händer det fan inget utan viljestyrka.
Precis som innan.

Fast var väl sån innan jag börja röka med.
Citera
2009-01-20, 13:59
Medlem
Va fan, hur handlingsförlamade är ni ? Har också rökt i ungefär 2 år. nästintill dagligen på senare tid ( 7-8mån ) och visst tar det lite längre tid att verkligen utföra de grejer man bestämt sig för men det är ju absolut inte så att jag låter det vara ogjort.

Tanken finns ju där "Ääh, kan ta det senare" . Men lite har man ju lärt sig under de 2 år som man rökt. DET FUNKAR INTE ATT TA DET SENARE !
Citera
2009-01-20, 14:20
Medlem
Incivists avatar
Har hört det kallas "livets pausknapp".
Citera
2009-01-20, 14:38
Medlem
shizzles avatar
Hur ofta röker du? Är det så att motivationen är borta även när du inte är bäng? Varför slutar du inte röka ett tag och styr upp din situation? Det är ju bara att bestämma sig för att inte köpa mer röka nästa gång det är slut, inte svårare än så.
Citera
2009-01-20, 14:41
Medlem
Her0ins avatar
Man kanske inte ska röka när man har saker att ta tag i.
Bruka med ansvar eller låt bli att röka helt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in