2009-01-11, 11:08
Medlem
Bluebeast72s avatar
Året har enligt mig inletts bedrövligt med en kraftig kvalitetssänkning av inläggen o framförallt trådstarter.

Trådstarterna är numera otydliga o man får snarare gissa än förstå inrikningen.

Numera är de flesta avd rena vilda western o ser man som exempel Cb, Ue, samt MGB så har ju söklusten försvunnit helt o dubbeltrådarna haglar tätt som regn en januarimorgon.

De långvariga disk med genomtänka kvalitetsinlägg är ett minne blott o onelinern ser ut att vinna mark. Om detta beror på slapphet av moddsen eller att regelverket urvattnats vill jag ha osagt men åtgärder behövs.

Efterlyser att du Admin leder dina trupper rätt för att höja kvaliten åter.
Kan det finnas samband med nya laidbackregler eller ligger problemet i att forumet växt så enormt på sista tiden att moddsen ej mäktar med riktigt?

Ser gärna mer användande av KFK regeln samt hårdare moddning när det gäller sök samt inläggs kvalite.
Citera
2009-01-11, 11:19
Medlem
LågOchLångsams avatar
Du är inte ensam om att ha upptäckt detta. Efter att ha gått igenom lite trådstarter i UE delen och hittat guldkorn som "Vilka skor springer fortast vid knas" så överväger jag att helt lämna FB-UE åt sitt öde.

Jag läser inte speciellt mycket (eller snarare inte alls) i CB och MGB så där kan jag inte uttala mig hur det är, men jag upplever en grov kvalitetssänkning på hela FB
Citera
2009-01-11, 11:19
Medlem
Squalos avatar
Jullov på högstadiet!

Med lite tur så börjar dom väl skolan snart, småglinen.
Citera
2009-01-11, 11:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Laidbackare försöker öka antalet poster ute på forumet för att inte bli avstängda?
Citera
2009-01-11, 11:38
Medlem
miklons avatar
Om det är någon skillnad så är det nog säsongen snarare än året som är problemet, som Squalo påpekar har ju ungdomarna jullov nu (eller har haft i alla fall) och många vuxna har ju varit lediga, med mer tid att producera skräp.
Citera
2009-01-11, 12:04
Medlem
SafleBouges avatar
Att kvaliteten är låg beror också på postcounthetsen. Skulle det inte vara prestige i att få många posts skulle inte folk skriva korkade inlägg som "+1" eller såna wannabemodereringar.

Sedan håller inte jag med TS om januariregn, det regnar väldigt sällan i januari. Skulle du ha sagt oktober eller november hade jag hållit med.
Citera
2009-01-11, 12:26
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Jullov på högstadiet!

Med lite tur så börjar dom väl skolan snart, småglinen.

Precis.

Dessutom känns det lite felaktigt att i TS:en basunera ut en kvalitetssänkning för år 2009, vi är enbart 11 dagar in på det nya året och det går således inte att dra några specifika slutsater för hur just det här året kommer se ut. Jag tycker det har varit rätt tramsigt redan från början på 08...
Citera
2009-01-11, 12:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Nu var januariregn en metafor men dåligt valt kanske.

Vill inte hålla med om att kvalitetssänkningen beror endast på jullovslediga ungdomar, problemet är djupare än så denna gång.

Slappheten har brett ut sig o när äldre medlemmar märker detta är det fara o färde. Upplever allt som oftast att det endast är kanske ett 10 tal drivande i trådarna, resten oberoende av medlemstid hakar sig fram med slappa oneliners eller helt enkelt " ja, håller med, me too, lätt..osv".

Extremt irreterande när sakliga disk förs. Nu ropar säkerligen många RP knappen o visst den finns, men att i sakfrågor gång på gång behöva rapportera samma användare utan kraftigare åtgärder gör snart att hoppet om striktare regeltolkningar går om intet.

Där skulle jag redan vid tex 2:a rapporten vilja se åtminstonde en varning om KFK.
Som det ser ut nu skiter folk i om deras trådar, inlägg mm blir borttagna, vinken går ej fram.

Ser man till bristen på att vilja söka är detta ett dilemma som eskalerat till kontrasabotage enligt mig. Vissa, om än ofta nya, skiter fullständigt i inlägg såsom.."finns redan tråd", utan fortsätter just som ingenting är fel.

Helt obegripligt är oxå det att finner man ej avd så posta hej vilt, skapa gärna flera trådar i olika avd om samma ämne verkar vissa leva efter.

Vill se ett mkt striktare kvalitetspostande som gör att FB höjer nivån betydligt. Knivskärpa i regeltolkning samt snabba åtgärder behövs mer av.

Att jag valde kvalitetssänkning 2009 beror på nytt år o nya tag, 2008 är redan pase. Gäller att se framåt.
Senast redigerad av Bluebeast72 2009-01-11 kl. 12:34.
Citera
2009-01-11, 12:37
Medlem
moondawns avatar
Detta beror på att dagens skit (ungdomar även kallade) blir dummare och dummare.
Tyvärr har jag med sådana att göra stundtals i mitt yrkesutövning och konstatera att det blir inte bättre med åren.
Några av dem registrerar sig på Flashback och då blir det inte bättre än så här.
Senast redigerad av moondawn 2009-01-11 kl. 13:08.
Citera
2009-01-11, 13:01
Medlem
Andelen aktiva användare har väl ökat med ungefär 1000% senaste två åren, samtidigt som andelen moderatorer ökat med kanske 100% under samma tid. Dessutom verkar det som många av de gamla erfarna modsen har slutat och ersatts med färskare varianter.

Tror lösningen är att tillsätta fler moderatorer samt att dela upp de större forumen i mindre delforum för att på så vis minska belastningen på dessa moderatorer.
Citera
2009-01-11, 13:07
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Låg ålder sänker i allmänhet kvaliten på vilken forum som helst, det är min personliga åsikt.

Tyvärr är det så att när någon av högstadiepuckona väl försäger sig så kommer genast ett uppbåd av etablerade forumiter och ropar "Ej arton, du blir banad, hej hej!".

Men sen skiter de i att skicka RP på inlägget, så beviset sparas. För nu sitter ju den underårige och hamrar på F5 och får snabbt insikten att det börjar brännas; och h*n editerar sitt inlägg. Alltså, vid bevis om underårighet så skicka först RP.

Sedan skulle jag vilja att RP funktionen får ett större genomslag här på FB. Att det används mer frekvent på alla regelbrott och trams. Om fler användare skulle klicka på triangeln så skulle det snart ge effekt på helheten.

Hmmm...kanske skulle peta på de styrande om detta...

/WG2
Citera
2009-01-11, 13:45
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Sedan skulle jag vilja att RP funktionen får ett större genomslag här på FB.

En större blinkande ikon föreslås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in