2009-01-08, 00:17
Medlem
edvard_ms avatar
Nu är det förkylningstider och det påverkar ju oss alla på olika sätt - inte minst oss som tränar mycket. Jag själv sitter på en mindre förkylning just nu. Lite bihålor och hosta. Men ni vet hur man hatar att missa pass, ni som ligger i. Förra året var jag lite väl envis gällandes detta och det slutade på akuten.

Nu har jag sjuk-uppehåll, och min fråga till er: Var drar ni gränsen? Vad ska krävas för att ni ska tänka: "Nej fan, idag skiter jag i detta."
Citera
2009-01-08, 00:21
Medlem
hultass avatar
Jag är väldigt försiktig eftersom när man har varit med ett tag vet man att det inte är värt att chansa för att sen få stanna hemma i en dryg vecka.
Citera
2009-01-08, 00:30
Medlem
Håll koll på morgonpulsen.
Citera
2009-01-08, 00:46
Medlem
Jag tränar inte om jag inte känner mig helt frisk.
Citera
2009-01-08, 00:52
Medlem
BePositives avatar
Jag håller på att få ett psykiskt sammanbrott, jävla influensa

Jag tränar om jag har lite snuva men känner mig bra i resten av kroppen. Men har jag de minsta ont i halsen eller hosta så skippar jag träning.
Citera
2009-01-08, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edvard_m
Nu är det förkylningstider och det påverkar ju oss alla på olika sätt - inte minst oss som tränar mycket. Jag själv sitter på en mindre förkylning just nu. Lite bihålor och hosta. Men ni vet hur man hatar att missa pass, ni som ligger i. Förra året var jag lite väl envis gällandes detta och det slutade på akuten.

Nu har jag sjuk-uppehåll, och min fråga till er: Var drar ni gränsen? Vad ska krävas för att ni ska tänka: "Nej fan, idag skiter jag i detta."

En av Sveriges absolut duktigaste innom idrott Jan peter Sangborn sa till mig har man feber eller käne ri halsen så ska man inte träna!
Citera
2009-01-08, 01:01
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
En av Sveriges absolut duktigaste innom idrott Jan peter Sangborn sa till mig har man feber eller käne ri halsen så ska man inte träna!

I vilket sammanhang sa han det?
Citera
2009-01-08, 01:03
Medlem
Aimberts avatar
Minsta halsont; då tränar jag absolut inte. Jag tränar inte heller med feber osv.
Citera
2009-01-08, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
I vilket sammanhang sa han det?

via träning givet vis
Citera
2009-01-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edvard_m

Vid halsen bokstavligt talat. Är man på något sätt dålig i halsen eller under halsen på kroppen är det nix pix. Snuva eller förkylning utan halsont däremot är nemas problemas. Detta är baserat på uttalanden från läkare jag känner.
Citera
2009-01-08, 01:20
Medlem
TheDrifters avatar
förr så tränade jag oavsett hur jag mådde. Var sällan sjuk och tog därför inte små känningar på allvar. Men när jag efter att ha spelat en fotbollsmatch fick jag så ont i halsen. Att det var jobbigt att prata och äta i två veckor så. Har jag sen dess blivit extremt noga med min hyggien och att inte träna vid sjukdom. Därför har jag ännu inte börjat träna i år eftersom jag har haft halsont och en förkylning som släppar efter. När ja fick ont ihalsen så var den en sån svullnad. Att jag bara drack lite måltidsersättare och smoothies under 2dagar. Inget jag vill behöva göra igen.
Citera
2009-01-08, 01:29
Medlem
Eliiens avatar
Jag brukar bestämma på morgon då jag vaknar, är jag inte snorig eller har ont i halsen så tränar jag(ont i halsen på morgonen kan man ha även om man är helt frisk)
Du tjärnar träningspass om du tex väljer att vila två dagar till och bli helt frisk och kunna göra igång direkt, än om du struntar i dom där två extra dagarna fast du fortfarande har lite små ont i halsen och kanske blir liggandes sjuk hela veckan därpå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in