2008-05-26, 11:32
Medlem
mishimas avatar
Bimbo & Klimax? Var håller de hus?

Hela gänget: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tre_Kronor_%28TV-serie%29
Citera
2008-05-27, 20:49
Medlem
Minusmirakels avatar
"Taggen" var med i en pjäs dom spelade på min skola för några år sedan. Skitbra var den.
Citera
2008-05-27, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Bimbo & Klimax? Var håller de hus?

Hela gänget: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tre_Kronor_%28TV-serie%29

Hon som spelade "Bimbo", Oyana Lugn-Rodriguez (24 år, bor i Skarpnäck) är halvsyster till han som spelade "taggen" (Juan Rodriguez). Deras farsa var förresten också med i Tre Kronor och spelade konstnär. Dessutom var han med i Varuhuset också och spelade utlänningen på lagret som chefen "Bengt" alltid misstänkte så fort det var något fuffens i görningen. Oyana Lugn-Rodriguez var uppe i västerbotten och spelade teater i slutet av april, så hon håller på med det fortfarande.
Senast redigerad av Klevis 2008-05-27 kl. 21:07.
Citera
2008-05-28, 15:54
Medlem
schabo-labos avatar
Ulf Brunnberg är väl också mer inriktad på Teater nuförtiden.
Citera
2009-01-06, 23:56
Medlem
Santadunks avatar
Spelade Ulf Brunnberg i Tre kronor??

Hur gick det för Reine? Han var ju nästan huvudperson i serien men jag har inte sett honom efter tre kronor, hans fru i serien dyker ju då och då (hette Mimmi i serien och Ing-Marie Carlsson på riktigt).

Rätt många av ungdomarna som det gått dåligt för. En är död och en fick en karriär som knarkades bort. Tur att det gick bra för Zara Zetterkvist minns att jag tyckte hon va väldigt het när serien gick

Hon som spelade Pamela har jag heller inte sett, hur gick de för henne?
Citera
2009-01-07, 00:01
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Spelade Ulf Brunnberg i Tre kronor??

Hur gick det för Reine? Han var ju nästan huvudperson i serien men jag har inte sett honom efter tre kronor, hans fru i serien dyker ju då och då (hette Mimmi i serien och Ing-Marie Carlsson på riktigt).

Rätt många av ungdomarna som det gått dåligt för. En är död och en fick en karriär som knarkades bort. Tur att det gick bra för Zara Zetterkvist minns att jag tyckte hon va väldigt het när serien gick

Hon som spelade Pamela har jag heller inte sett, hur gick de för henne?
Reine (Bertram Brynolfsson?) och Mimmi spelade ju in kvalitetsfilmen "Reine och Mimmi i fjällen.
Citera
2009-01-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Hon som spelade "Bimbo", Oyana Lugn-Rodriguez (24 år, bor i Skarpnäck) är halvsyster till han som spelade "taggen" (Juan Rodriguez). Deras farsa var förresten också med i Tre Kronor och spelade konstnär. Dessutom var han med i Varuhuset också och spelade utlänningen på lagret som chefen "Bengt" alltid misstänkte så fort det var något fuffens i görningen. Oyana Lugn-Rodriguez var uppe i västerbotten och spelade teater i slutet av april, så hon håller på med det fortfarande.

Gick pappan under öknamnet "Mallorca" i varuhuset?
Likheten med "Taggen" är slående...
Citera
2009-01-07, 00:15
Medlem
FarbrorFesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Sten Frisk spelades av Per Ragnar, han har spelat enmansteater om Hitler i flera år. Han är även författare och dessutom medverkat i många filmer, senast "Mirakel" år 2006.

För övrigt så är väl dom flesta äldre fortfarande skådespelare på olika teatrar runt om i landet.

Per Ragnar syns ju nu även i filmen "Låt den rätte komma in"
Citera
2009-01-07, 00:23
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossk
Vad hände med "Sten Frisk"-gubben?

Hur lite koll har du? Man kanske skulle starta en tråd om "Jönssonligans största kupp" och fråga vad som hände med "Ficktjuvsgubben", eller om "Skärgårdsdoktorn" och fråga vad som hände med "Den gamla doktors-gubben"? Det är dags att läsa på lite.
Citera
2009-01-07, 00:49
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Reine (Bertram Brynolfsson?) och Mimmi spelade ju in kvalitetsfilmen "Reine och Mimmi i fjällen.
Hehehe jo men de va ju typ avslutet på tre kronor. Vad hände med han efteråt när serien tog slut? nu borde han vara ganska gammal?
Citera
2009-01-07, 00:54
Medlem
wonderlands avatar
Polly Kirsh som spelade Alma, prettot som blev befruktad av aliens, gick Teaterhögskolan, och jobbar på stadsteatern.
Citera
2009-01-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk

För en hel del år sen såg jag Reine och Janet vara med i en uppsättning med MOOMS-teatern (teater med mentalt retarderade) i Malmö. Var faktiskt ganska bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in