• 1
  • 2
2003-09-28, 18:00
Medlem
haha jo
uppehåll är inte lätt inte!!

jo... jag vet, det finns vissa låtar som ä väldans uppiggande...
en låt som gör mig glad... i stort sett närsomhelst o jämt...
det är Savage Garden - Affirmation...
har iofs trevliga glada minnen från den... men den gör mig alltid glad...

men vet att jag har techno/trance låtar som gör mig glad o så också...
men kan inte direkt komma på någon

men berätta gärna ifall du klarar ditt experiment
Citera
2004-10-14, 10:48
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubizek
det finns ett gäng konstnärer, från new york tror jag, som kallar sig In Soma, dom exprimneterar med låga bastoner och frekvenser osv. Tydligen skall det finnas bastoner som stimulerar nåt centrum hjärnan och detta skall tydligen resulterara i välmående vid långvarigt lyssnande, jag vet inte mycket om det hela.

http://www.1ie-bands.com/in_soma.htm

http://insoma.tripod.com/

ni kan ju kolla lite där
kjam
Det är ett väldokumenterat faktum att man blir illamående av infraljud, alltså ljudvågor med extremt låg frekvens. Användes även det i ett konstverk, dock av en svensk konstnärinna som för en del är känd under elektropoppseudonymen Emmon. Tydligen påverkas tarmhåren av vibrationerna och ger en illamående.

Det här med monotoni som du söker efter vet jag inte om jag kan hjälpa med, var och en blir ju salig på egen fason. Annars finns det en utpräglad genre för just monotoni - dronology eller drones. Bokstavligt talat samma ljud i tio minuter typ. Kommer man in i det blir man säkert rätt tagen.
Citera
2004-10-14, 14:25
Medlem
Sovas avatar
Prova ett program som heter BrainWave Generator.. det enda du behöver är ett par stereohörlurar och en dator!
Citera
2004-10-14, 19:23
Medlem
cbwhores avatar
Lyssna på Bernhard Günter när du är riktigt trött.
Ryoji Ikeda kan ge en djävla headfuck också.

Annars är den ultimata "genren" loopcore. Lyssna på en och samma loop, spelar nästan ingen roll vilken, bara den är kort, i tolv timmar så djävlar börjar det hända saker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in