2008-07-02, 04:16
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus Brage
Uffe har lämnat storstan och flyttat till Vadstena, Östergötland. Där har han satt upp en revy, undrar hur den går?

http://www.corren.se/archive/2008/6/...1ok7ih86hq.xml

Vilken jävla bild... Ser ut som Uffe börjat kröka igen, står där skitpackad i Vadstenas Stadspark och vad fan har han i handen? Rizzlapapper? Ska han mecka en joint? ...och bakom honom dyker Vadstenas narkotikarotel upp och gör kanske sitt första ingripande någonsin, notera kommisariens blick, han är något osäker på hur man hantera sånna här situationer.

Aja, hoppas de går bra för Uffe och hans storhetsvannsinne, han kanske iaf blir känd i Vadstena nu.
Citera
2008-12-14, 18:22
Medlem
Jag och min flickvän blev bjudna på julbord förra helgen på Skänninge Stat, och Uffe Larsson var där och uppträdde, eller vad han nu gjorde.. Skit dåligt var det och det verkade det vara fler som tyckte eftersom de fick be publiken att vara tysta.. Efteråt satt han, hans fru (?) och den andra snubben som var med den och käkade och drack (Uffe drack inget, är han nykterist nu eller?). Den andre snubben, Strandhagen tror jag han hette blev iaf full och började skrika håll käften till Uffe efter ett tag.. Men maten var ju go iaf
Citera
2008-12-14, 20:01
Medlem
Magnus Brages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putt3
Jag och min flickvän blev bjudna på julbord förra helgen på Skänninge Stat, och Uffe Larsson var där och uppträdde, eller vad han nu gjorde.. Skit dåligt var det och det verkade det vara fler som tyckte eftersom de fick be publiken att vara tysta.. Efteråt satt han, hans fru (?) och den andra snubben som var med den och käkade och drack (Uffe drack inget, är han nykterist nu eller?). Den andre snubben, Strandhagen tror jag han hette blev iaf full och började skrika håll käften till Uffe efter ett tag.. Men maten var ju go iaf

Uffe Larssons julbordsrevy Succeshowen som äntligen nått Skänninge Sen har han ju vunnit på travet också, kanske var det det han firade?

Det är trevligt att spela på mindre orter för det är alltid fullt med folk. Den 28 mars har vi även premiär på en ny pjäs som heter Cadillac. Den spelas också i Skänninge och handlar om storyn om Hepstars.

http://www.aftonbladet.se/trav365/article3981477.ab
Citera
2009-01-23, 15:37
Medlem
"Jag köper en teater för pengarna"

Uffe Larsson tror han ska dra hem 46 mille på trav:

http://www.aftonbladet.se/trav365/article4246931.ab

”Köper en teater för miljonerna”

Han har tidigare vunnit storvinst på V75 ihop med skådespelareliten.

Nu jagar Ulf Larsson jackpotten på 46 miljoner kronor.

– Jag drömmer om att köpa en egen teater och en herrgård, säger han.

Uffe Larsson är inte bara en duktig skådespelare och regissör. Han har även spelat in flera vinster på trav. Som mest har han vunnit 60 000 kronor på V75. De pengarna delades mellan kollegorna Lasse Brandeby, Bert-Åke Varg, Carina Lidbom, Thomas Hedengran och Pia Green.

Nu siktar den folkkäre skådespelaren och revykungen ännu högre. Inför lördagens jackpottomgång tipsar Uffe Larsson om vilka han tror vinner på V75.

– Jag har gått igenom omgången och hittat några riktiga stänkare. Går man bara efter experter i tidningarna så blir det inga pengar. De brukar ju bara tippa favoriter, säger Ulf Larsson till Trav365.

– Därför har jag tagit ut ett par hästar som är riktiga högoddsare. De som ska ge oss alla miljonerna, fortsätter han.

Vad skulle du göra om du vann 46 miljoner?

– Först skulle jag betala av alla mina lån och göra mig helt skuldfri. Sedan skulle jag köpa en egen teater och sätta upp en revy. Det har jag drömt om länge.

– Därefter skulle jag köpa en herrgård och en ny bil. Dessutom hade jag skänkt en del pengar till ”Länkarna”. Det hade nog inte varit några problem att sätta sprätt på 46 millar, säger han och skrattar.
Ägt galopphäst med Börje Salming

Uffe Larsson har tidigare varit involverad i galoppsporten och ägt flera galopphästar. Han har bland annat ägt häst ihop med hockeylegenden Börje Salming. Det var Good Vibration som vann flera lopp och sprang in 150 000 kronor.

– Nu har jag inga galopphästar kvar längre men jag tycker fortfarande det är kul att titta på både galopp och trav. Min sambo Lillemor är väldigt intresserad och kan en hel del om travet. Vi spelar V75 och ibland köper vi en Harry Boy när vi inte själva har tid att ta ut hästarna.

Vilka är då de bästa vinnarna i lördagens jackpotomgång?

– Min favoritkusk är Erik Adielsson. Han kör bra och honom har jag vunnit pengar på tidigare. Så Erik streckar jag i de flesta loppen.

Så här ser Uffe Larssons V75-tips ut. Hästarna som man, enligt honom, bör plocka med på systemen.

V75-1: Bästa spiken är 1 Orso. Men jag vill även ha med Erik Adielsson och streckar även 10 B.W.T.Satelite.

V75-2: Här varnar jag för tre hästar. De är 1 Fiona Southwind, 6 Rouge och 9 Hankypanky Dancing. Den sistnämnda tror jag mest på.

V75-3: 5 Harlans Boogie låter som en låt av Robert Wells. Han är helt bortglömd och det är ett roligt drag. Sedan vill jag även ha med 7 Fama Currit och 8 Olly Lane.

V75-4: Favorit är 7 Carmen Launcher men jag varnar för skrällarna 6 Örehus Zafir och 12 Winner’s Rose.

V75-5: Här har jag hittat tre rysare. Det är 3 Sörgårdens Filippa, 7 Highlight Brizard och 11 Major’s Snapscho. Som gammal alkoholist måste man ju plocka med en häst med ett sådant namn…

V75-6: Bästa spiken i omgången är Bull Trap – med säkra Erik Adielsson i sulkyn.

V75-7: Jag avslutar med två streck och dessa är 9 Lindy Later och 10 Rocket Power.

Till sist; vad gör du just nu?

- Nästa vecka har jag premiär med en egen föreställning. Det är storyn om Hepstars som heter Cadillac. Vi spelar den på en gammal anrik teater i Skänninge som är från 50-talet.

- Dessutom medverkar jag på Sundbybergs Museum varje söndag. Där kör jag en liten talkshow med aktuella gäster. Vi har premiär nu på söndag och då kommer Loa Falkman dit. Vi kommer att prata, sjunga och spela teater tillsammans. Det blir säkert jättetrevligt. Och ännu bättre blir det om vi tar hem jackpotten på V75, säger Ulf Larsson.

EDIT: Fan vad läskig han ser ut på den bilden
Senast redigerad av Edda 2009-01-23 kl. 15:46.
Citera
2009-01-23, 18:54
Medlem
Magnus Brages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edda
Inför lördagens jackpottomgång tipsar Uffe Larsson om vilka han tror vinner på V75.

– Jag har gått igenom omgången och hittat några riktiga stänkare. Går man bara efter experter i tidningarna så blir det inga pengar. De brukar ju bara tippa favoriter, säger Ulf Larsson till Trav365.

– Därför har jag tagit ut ett par hästar som är riktiga högoddsare. De som ska ge oss alla miljonerna, fortsätter han.

Vad skulle du göra om du vann 46 miljoner?

– Först skulle jag betala av alla mina lån och göra mig helt skuldfri. Sedan skulle jag köpa en egen teater och sätta upp en revy. Det har jag drömt om länge.

– Därefter skulle jag köpa en herrgård och en ny bil. Dessutom hade jag skänkt en del pengar till ”Länkarna”. Det hade nog inte varit några problem att sätta sprätt på 46 millar, säger han och skrattar.
Ägt galopphäst med Börje Salming

Uffe Larsson har tidigare varit involverad i galoppsporten och ägt flera galopphästar. Han har bland annat ägt häst ihop med hockeylegenden Börje Salming. Det var Good Vibration som vann flera lopp och sprang in 150 000 kronor.

– Nu har jag inga galopphästar kvar längre men jag tycker fortfarande det är kul att titta på både galopp och trav. Min sambo Lillemor är väldigt intresserad och kan en hel del om travet. Vi spelar V75 och ibland köper vi en Harry Boy när vi inte själva har tid att ta ut hästarna.

Vilka är då de bästa vinnarna i lördagens jackpotomgång?

– Min favoritkusk är Erik Adielsson. Han kör bra och honom har jag vunnit pengar på tidigare. Så Erik streckar jag i de flesta loppen.

Så här ser Uffe Larssons V75-tips ut. Hästarna som man, enligt honom, bör plocka med på systemen.

V75-1: Bästa spiken är 1 Orso. Men jag vill även ha med Erik Adielsson och streckar även 10 B.W.T.Satelite.

V75-2: Här varnar jag för tre hästar. De är 1 Fiona Southwind, 6 Rouge och 9 Hankypanky Dancing. Den sistnämnda tror jag mest på.

V75-3: 5 Harlans Boogie låter som en låt av Robert Wells. Han är helt bortglömd och det är ett roligt drag. Sedan vill jag även ha med 7 Fama Currit och 8 Olly Lane.

V75-4: Favorit är 7 Carmen Launcher men jag varnar för skrällarna 6 Örehus Zafir och 12 Winner’s Rose.

V75-5: Här har jag hittat tre rysare. Det är 3 Sörgårdens Filippa, 7 Highlight Brizard och 11 Major’s Snapscho. Som gammal alkoholist måste man ju plocka med en häst med ett sådant namn…

V75-6: Bästa spiken i omgången är Bull Trap – med säkra Erik Adielsson i sulkyn.

V75-7: Jag avslutar med två streck och dessa är 9 Lindy Later och 10 Rocket Power.

Till sist; vad gör du just nu?

(

Just Bingolotto och V75 är typiska wt-intressen, dvs. medan de kulturmedvetna går på teater, bio och opera sitter Svenne rörmokarn och hans kompisar med y-namn hemma vid köksbordet och plockar ut spikarna, bästa skrällarna osv.

Jag säger som Ulf Lundell: Bingolotto (och triss, keno, V75 m.m) står för den låga medvetandenivån i landet.

Uffe Larsson sätter upp en pjäs som heter Cadillac på en gammal anrik (läs sunkig fd. bingohall) i Skänninge, det må göra honom folklig, men han blir aldrig nån kulturpersonlighet á Börje Ahlstedt.
Citera
2009-01-23, 19:42
Medlem
Citat:
Just Bingolotto och V75 är typiska wt-intressen, dvs. medan de kulturmedvetna går på teater, bio och opera sitter Svenne rörmokarn och hans kompisar med y-namn hemma vid köksbordet och plockar ut spikarna, bästa skrällarna osv.

Jag säger som Ulf Lundell: Bingolotto (och triss, keno, V75 m.m) står för den låga medvetandenivån i landet.

Uffe Larsson sätter upp en pjäs som heter Cadillac på en gammal anrik (läs sunkig fd. bingohall) i Skänninge, det må göra honom folklig, men han blir aldrig nån kulturpersonlighet á Börje Ahlstedt.
Jag blottar min okunnighet..Vad är y-namn..??
Jag är icke rörmokare och har ett v mellan för och efternamn..Är det bra..??
Citera
2009-01-23, 19:53
Medlem
Rooters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Jag blottar min okunnighet..Vad är y-namn..??
Jag är icke rörmokare och har ett v mellan för och efternamn..Är det bra..??

http://sv.wikipedia.org/wiki/Y-namn
Citera
2009-01-23, 20:23
Medlem
Och 60 000 är väl rätt småpotatis när man delar det på sex pers också...? Jag menar det är inte fy skam att få 10 000 men att kalla det storskräll vete fan.
Citera
2009-01-24, 01:15
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Han får väl umgås med en annan misslyckad och
detroniserad f d SVT-figur, Carl-Ingemar Perstad,
som fick sparken från Trafikmagasinet, numera vistandes
på Östgötaslätten likaså.

Boende på en 'herrgård' i Skänninge, med ett bolag
som är vilande. Förtidspensionär f ö.
Citera
2009-01-24, 01:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
..l... Svenne rörmokarn och hans kompisar med y-namn...

Börje Ahlstedt har exakt rätt bakgrund för att bära ett y-namn, men det slumpade sig inte så. Jag vill minnas att hans bror är rörmokare eller smidesarbetare.
Citera
2009-01-24, 08:12
Medlem
Nu halkar vi in på lite OT,,,Men lönemässigt sett så är ju rörkrökarna dagens nya överklass.....!
Citera
2009-01-24, 09:29
Medlem
.-.-.s avatar
Tycker han ser ut som fan själv efter viktnedgången.
Ser mycket äldre ut i alla fall. Borde lägga på sig ett par kg. Nu ser han bara ut som en rynkig glasspinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in