2008-12-06, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Han spelar även med i Stefan Sundströms band och skriver arrangemangen till hans låtar. han är helt otrolig på att skriva stråkarr. Ordentligt skolad violinist och arrangör. När han fick förfrågan om att spela i TSOOL så visste han knappt vad rock var. Det var bara klassiskt som gällde.

Nej, ingen tatoo där inte!
Stämmer ej. Nog visste Hederos vad rock var innan han började i TSOOL (se ovan om Nymphet noodlers). Däremot så höll han även på med klassiskt samtidigt.
Citera
2008-12-06, 19:47
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onomatepoeten
Dom gjorde en apbra version av Sister surround hos Letterman.

Håller med, det var nog den bästa jag sett, tyvärr har jag inte hittat något klipp på nätet. Veckan därefter blev det närapå platt fall hos Jay Leno.

Varför kallas han Svålen förresten, gitarristen?
Citera
2008-12-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Håller med, det var nog den bästa jag sett, tyvärr har jag inte hittat något klipp på nätet. Veckan därefter blev det närapå platt fall hos Jay Leno.

Varför kallas han Svålen förresten, gitarristen?

Har sett det klippet på Youtube, men vet inte om det finns kvar.

Svålen har jag inte hört. Låter som det ligger en bisarr historia bakom detta som jag vill höra... Någon??

Om man får gå pyttelite OT... Är det någon som vet var man får tag på inspelningen från sista UCP-spelningen på kåren. Jag vet att dom spelade in den, för jag såg massa kameror.
Citera
2008-12-06, 20:54
Medlem
Ebbot är ju en riktigt trevlig figur som inte på något sätt är dryg eller håller på med översitteri bara för att han är känd eller kör på jesus-looken!
Citera
2008-12-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amethyst
Ebbot är ju en riktigt trevlig figur som inte på något sätt är dryg eller håller på med översitteri bara för att han är känd eller kör på jesus-looken!

Han är förbannat mån om sin integritet. Så till den mån att han blir förbannad om folk klänger på honom när han tex är på en Mustaschkonsert på tex Storan när han dricker tex GT. Jepp Ebbot, det var jag som stod brevid med sprit i handen ock flinade
Citera
2008-12-07, 23:54
Medlem
Citat:
Glöm inte Sure Tråkings orkester där han också var med om inte mitt minne sviker mig...

"Sure Tråkings trio" var Ebbot med i.

Jag blev så lycklig när den absolut viktigaste medlemmen i Sure tråkings trio dök upp och kollade in SOOL´s konsert på Liseberg i höstas.

Den spelningen var annars ett ganska sömnigt spektakel.
Citera
2008-12-08, 00:37
Medlem
Oräklets avatar
Maskrosvinare

Citat:
Ursprungligen postat av StevenEven
Även trummis på Håkan Hellströms första två album.

Grym trummis.

Schysst snubbe som gillar hemgjort maskrosvin av sämsta sort oxå
Citera
2008-12-08, 04:53
Bannlyst
Citat:
Dom gjorde en apbra version av Sister surround hos Letterman. Lite nervöst i början, men sedan var det samma TSOOL.

Kan nästan med säkerhet säga att Fredrik Sandsten är ganska lugn. Familjefar när han bodde på fjällgatan, kanske fortfarande. Säger inte att han inte festar, bara att han verkar ha sina prioriteringar klara för sig.

Var inte Sandsten trummis i Sky High förresten? Tror att Ebbot sa att han ville bygga ett band runt hans trumspel. Konstigt ock kul

Skulle forvana mig mycket om Sandsten spelat med Sky High...
Daremot var han trummis i Whipped Cream med skallige Jorgen Cremonese och skona Elisabeth Punzi. Forsta plattan var riktigt bra, sedan blev det riktigt trakig metal-muzak av det.
Sag forresten bade Ebbot och Ian pa flera tidiga Whipped Cream-spelningar (kanske inte sa konstigt da de delade skivbolag pa den tiden).

Tror overlag inte att det finns speciellt mycket snaskigt skvaller om de har herrarna. Iaf inte under TSOOL-tiden.
De forsta aren med Union Carbide ar daremot en helt annan historia. Ebbot var en javel pa att leva rovare kring '86-88. Fina tider, det dar.
Citera
2008-12-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullig vad
Skulle forvana mig mycket om Sandsten spelat med Sky High...
Daremot var han trummis i Whipped Cream med skallige Jorgen Cremonese och skona Elisabeth Punzi. Forsta plattan var riktigt bra, sedan blev det riktigt trakig metal-muzak av det.
Sag forresten bade Ebbot och Ian pa flera tidiga Whipped Cream-spelningar (kanske inte sa konstigt da de delade skivbolag pa den tiden).

Tror overlag inte att det finns speciellt mycket snaskigt skvaller om de har herrarna. Iaf inte under TSOOL-tiden.
De forsta aren med Union Carbide ar daremot en helt annan historia. Ebbot var en javel pa att leva rovare kring '86-88. Fina tider, det dar.

Whipped Cream var det absolut. Inte Sky High. Vadfan fick jag det ifrån
Citera
2008-12-08, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surson
"Sure Tråkings trio" var Ebbot med i.

Jag blev så lycklig när den absolut viktigaste medlemmen i Sure tråkings trio dök upp och kollade in SOOL´s konsert på Liseberg i höstas.

Den spelningen var annars ett ganska sömnigt spektakel.

Just det... Trio... Jösses vad man kan missta sig ibland. Tur att det finns folk med bättre minne därute i radioland
Citera
2008-12-23, 17:14
Medlem
diemydarlings avatar
Nu är iallafall Ebbot på svt2.
Citera
2008-12-26, 23:58
Medlem
När Ebbot 1980 eller 1981 uppträdde med "Sure tråkings trio" på Sprängkullen i Göteborg, så hade han "Docksides" på fötterna...och matchande klädsel därtill!

http://i3.iofferphoto.com/img/item/254/174/27/351acnb.jpg

Snacka om att oi-punkarna i publiken blev förvirrade...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in