2008-09-23, 11:10
Medlem
Hur tar man reda på en persons uppgifter om den personen har skyddad identitet? Kan man begå brott om identiteten är skyddad? (Om man nu inte kan hitta personuppgifterna)
Citera
2008-09-23, 14:00
Medlem
skalman1973s avatar
http://www.e24.se/mankvinna/begar/artikel_349723.e24

Ett exempel på en företagsam kvinna
Citera
2008-09-23, 14:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
http://www.e24.se/mankvinna/begar/artikel_349723.e24

Ett exempel på en företagsam kvinna

Henne har jag hånglat med, med det är berättat i en annan tråd
Citera
2008-09-23, 22:13
Medlem
corpuss avatar
Det beror ju på vilkaq uppgifter du är ute efter.
Men om du är ute efter personnummret, är väl det enklaste sättet att du begär att personen ifråga ska legitimera sig, dvs visa upp sin identitetshandling så att du kan fastställa vem det är som du gör affärer med.
Citera
2008-09-23, 23:14
Medlem
Jo men det måste väl vara någon myndighet som har personens uppgifter (den skyddade personens)? Polisen kan väl ta reda på uppgifterna eller har jag fel?
Citera
2008-09-24, 16:03
Jag testade en gång att ringa skatteverket för att ta reda på en skyddad identitet (obducenten i det uppmärksammade da Costa-styckmordet). Jag har hela hans personnummer, men när jag frågade vem det var, så svarade de att denne hade skyddad identitet.
Citera
2008-10-06, 18:45
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Henne har jag hånglat med, med det är berättat i en annan tråd
är det hon jag tänker på så var hon jävligt snygg...
Citera
2008-12-04, 22:43
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laviona
Hur tar man reda på en persons uppgifter om den personen har skyddad identitet? Kan man begå brott om identiteten är skyddad? (Om man nu inte kan hitta personuppgifterna)

Skyddad identitet funkar precis som en vanlig identitet ända skillnaden är att den inte är publik, men farbror blå har många register att slå i som inte är publika. Du kan ju alltid försöka muta någon på skatteverket eller polisen om du vill ha ta i en skyddad identitet, tips, prova skatteverket före polisen
Citera
2008-12-05, 02:53
Medlem
Hypokondrias avatar
Citat:
Du kan ju alltid försöka muta någon på skatteverket eller polisen om du vill ha ta i en skyddad identitet, tips, prova skatteverket före polisen
Bara 5pers på skatteverket i Sverige har koll på de med skyddad id, så lycka till med att muta rätt person...
Poliserna har det svårare & får inte tag i så mkt uppgifter.
Det sitter en spärr i alla kända register.

Citat:
Hur tar man reda på en persons uppgifter om den personen har skyddad identitet?
Jag tror att de som har skyddad id är i behov av det! Så sluta leta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in