2008-06-18, 18:17
Medlem
Jag å en kompis hade laggt ut nät i går å i dag när vi skulle plocka upp dom så var ett nät borta. Hittade ena flötet å där fanns det en lapp från kustbevakningen att vi hade gjort ett brott mot fiskerilagen.

Ringe till dom å fråga vad det handlade om å fick veta att bollarna var inte riktigt märkta med namn å telefonnummer. Finns det någon som har råkat ut för samma sak? Tänkte på vad man har för straff att vänta, för ärendet ska utredas av åklagare....
Citera
2008-06-18, 18:32
Medlem
Vicis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saabpower
Jag å en kompis hade laggt ut nät i går å i dag när vi skulle plocka upp dom så var ett nät borta. Hittade ena flötet å där fanns det en lapp från kustbevakningen att vi hade gjort ett brott mot fiskerilagen.

Ringe till dom å fråga vad det handlade om å fick veta att bollarna var inte riktigt märkta med namn å telefonnummer. Finns det någon som har råkat ut för samma sak? Tänkte på vad man har för straff att vänta, för ärendet ska utredas av åklagare....

Så du gav dom gladeligen dina personuppgifter trots en lapp där det stod att ni hade brytit mot fiskerilagen?
Citera
2008-06-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vici
Så du gav dom gladeligen dina personuppgifter trots en lapp där det stod att ni hade brytit mot fiskerilagen?

Inte jag men polaren som äger näten eller ägde! Han var så smart att han frågade vad det var för straff efter han hade lämnat ut sina personuppgifter..
Citera
2008-06-18, 19:04
Medlem
Shankss avatar
Fan. Man får börja köra med svarta telar och endast dobbsten i framtiden.
Citera
2008-06-18, 19:14
Medlem
Vicis avatar
Citat:
Inte jag men polaren som äger näten eller ägde! Han var så smart att han frågade vad det var för straff efter han hade lämnat ut sina personuppgifter..

Du kanske ska prata lite med din polare om när/var/hur man lämnar sina personuppgifter=)
Citera
2008-06-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vici
Du kanske ska prata lite med din polare om när/var/hur man lämnar sina personuppgifter=)

Jo han kom på det åxå, men det är ju lätt å vara efterklok. Dom hade ringt i dag å dagit lite mera uppgifter av han typ inkomst mm. Så det kan bli dagsböter, bara å hoppas att det inte blir mer än vad nätetn kostar för dom skulle han få tillbaka när det var klart.

En fördel var ju att det hade varit en jävla massa simpor i nätet som vi slapp att ta bort (kustarn trodde att det var ca: 200st )
Citera
2008-12-02, 17:01
Medlem
Nu så har dommen fallit i ärendet. Dom yrkade på 30 dagsböter, men han blev helt frikänd.....
Citera
2008-12-02, 18:35
Medlem
Josef Fritzls avatar
Citat:
Nu så har dommen fallit i ärendet. Dom yrkade på 30 dagsböter, men han blev helt frikänd.....

Skönt, grattis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in