2008-11-20, 16:05
Medlem
proxylims avatar
Råade trycka på delete så hela min mapp med serier på 58 gig ligger i papperskorgen.
hur gör man för att återställa den till dess ursprungliga plats?
grejen är att när jag försöker dra tillbaka den till disken som den låg på så har jag inte tillräckligt med utrymme...alltså måste ligga "cachad" eller som en temp fil någonstans?
hoppas någon kan hjälpa mig.
Citera
2008-11-20, 16:14
Medlem
djb2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proxylim
Råade trycka på delete så hela min mapp med serier på 58 gig ligger i papperskorgen.
hur gör man för att återställa den till dess ursprungliga plats?
grejen är att när jag försöker dra tillbaka den till disken som den låg på så har jag inte tillräckligt med utrymme...alltså måste ligga "cachad" eller som en temp fil någonstans?
hoppas någon kan hjälpa mig.
mv ~/trash/avsnittmappen ~/ kanske?
Citera
2008-11-20, 16:28
Medlem
proxylims avatar
hittade en dold mapp nu som heter .trash-1000 i den så ligger hela mappen kvar, försökte ta bort den därifrån för att skapa utrymme nog på hårddisken, för attsedan kopiera över filerna från papperskorgen, vad som hände då är att den direkt skapar en ny kopia av mappen i denna cachemapp. har ingen annan disk som jag kan lägga den på undertiden.

djb2: mv ~/trash/avsnittmappen ~/ funkade inte.
Citera
2008-11-20, 21:05
Medlem
djb2s avatar
Citat:
mv [sökväg till]/.trash-1000/avsnittmapp ~/ då?
Citera
2008-11-20, 21:20
Bannlyst
Antar att du kör Gnome, hur som helst så testade jag att radera en fil i Gnome och då hamnade datan i ~/.local/share/Trash
Citera
2008-11-20, 21:28
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
hittade en dold mapp nu som heter .trash-1000 i den så ligger hela mappen kvar, försökte ta bort den därifrån för att skapa utrymme nog på hårddisken, för attsedan kopiera över filerna från papperskorgen, vad som hände då är att den direkt skapar en ny kopia av mappen i denna cachemapp. har ingen annan disk som jag kan lägga den på undertiden.

Funkar det inte att bara klippa ut mappen och klistra in den där du vill ha den då?
Citera
2008-11-21, 02:57
Medlem
proxylims avatar
Det ar så sjukt enkelt att jag skämms över att jag skapade denna tråd.
Flyttade bara mappen från .trash-1000 tillbaka till dit de nvar från början så var problemet löst.
Ber om ursäkt för min onödiga trådstart.
Citera
2008-11-22, 02:36
Medlem
PhantomBlots avatar
Det man normalt sett gör i Gnome är att gå in i Papperskorgen, högerklicka på det som man har slängt av misstag och välja "Återskapa".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in