2002-11-22, 00:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Någon som vet varför DM inte kör några av dom gamla låtarna på sina konserter nu för tiden ?
Det vore ju trevligt om man kunde få höra låtar som "Just Can't Get Enough", "Photographic", "Everything Counts", "Leave in Silence", "Master and Servant", m.fl.
Citera
2002-11-22, 02:48
äldre konto (old)
Ej medlem
det har nog med akustiken å göra.
Citera
2002-11-22, 07:26
äldre konto (old)
Ej medlem
du glömde ice machine........... :evil:
Citera
2002-11-22, 09:58
äldre konto (old)
Ej medlem
vet inte riktigt varför, men jag har för mig att de inte spelar en enda låt från 101-turnen och inte har gjort det på jättelänge..
skulle väl tro att de tröttnade på de låtarna då.

.
Citera
2002-11-22, 09:59
äldre konto (old)
Ej medlem
[quote="Cognitive Dissident"]vet inte riktigt varför, men jag har för mig att de inte spelar en enda låt från 101-turnen och inte har gjort det på jättelänge..
skulle väl tro att de tröttnade på de låtarna då.

Never Let me down again brukar dom spela,
Citera
2002-11-23, 20:45
Medlem
diskodiks avatar
Intressant fråga. Har en mycket enkelt svar;

Som band är det enormt frustrerande att spela samma gamla låtar hela tiden - när jag var med i S.P.O.C.K höll jag på att spy varje gång folk började ropa efter "Never trust a Klingon" eller någon annan gammal slagdänga...

Och Eddie B i Page brukade hamna i slagsmål när folk skrek efter "Dansande man" och han vägrade spela den...

Publiken vill höra de gamla hitsen - bandet vill spela nya låtar. Sen beror det bara på hur pass horaktiga bandet är... :-)
Citera
2002-11-23, 21:31
äldre konto (old)
Ej medlem
På Exciter turnen så körde DM Black Celebration och Never Let me Down Again
Citera
2002-11-24, 18:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskodik
Och Eddie B i Page brukade hamna i slagsmål när folk skrek efter "Dansande man" och han vägrade spela den...

- Ja, men skrik den jävla låten då!
Från Pages avskedskonsert SAMA 2000 tror jag det var. *flin*

Såg Soft cell nere i Leipzig i våras. Var riktigt imponerad att Marc Almond sjöng Tainted Love helt utan påtryckningar... Vet att han sagt i någon intervju för länge sedan att han blev fysiskt illamående av att bara höra intrott. Då är man duktigt trött på låten..
Spelade han den i Arvika också?

VNV-nation på Tinnitus 2001 höll ju något slags pinsamt tal där de bad om ursäkt att de inte spelade några av låtarna, eftersom de betydde mycket för dem personligen och inte ville "slita ut dem" eller något.

Jag antar att man får ha lite förståelse för att ett band tröttnar på sina låtar..
Citera
2002-11-26, 11:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Om man säljer sin musik som en hora får man räkna med att bli knullad. Soft Cell nådde dit dom nådde tack vare Tainted Love, så Marc Almond kan ju gråta hela vägen till banken.
Citera
2002-11-26, 12:46
Medlem
diskodiks avatar
Svår fråga egentligen; alla artister går väl någon gång igenom en fas där de faktiskt önskar att de kunde leva på sin musik - det har ju till och med jag gjort...

Men som sagt, tänk på alla plastdockor som uppträder i TV - de måste ju spy av att mima till samma låt om och om och om och om igen!
Citera
2002-11-27, 20:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskodik
Svår fråga egentligen; alla artister går väl någon gång igenom en fas där de faktiskt önskar att de kunde leva på sin musik - det har ju till och med jag gjort...

Men som sagt, tänk på alla plastdockor som uppträder i TV - de måste ju spy av att mima till samma låt om och om och om och om igen!
Jepp, den tanken håller humöret uppe när man zappar förbi ZTV :twisted:
Citera
2005-07-17, 13:30
Medlem
Depeche Mode

Vad betyder det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem