2008-09-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Kan hålla med om att hon inte är någon vidare krönikör.

Kan rekommendera den här artikeln i förra numret av Arena, om socialdemokratin och urbaniseringen: http://www.tidskriftenarena.se/text/...ng-och-forfall

Kass debattör eller ej, hon är iaf jäkligt fin att vila ögonen på.
Citera
2008-09-15, 13:28
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad Astra
Kan hålla med om att hon inte är någon vidare krönikör.

Kan rekommendera den här artikeln i förra numret av Arena, om socialdemokratin och urbaniseringen: http://www.tidskriftenarena.se/text/...ng-och-forfall

Tack för länk.
tycker att jag känner igen detta från Fokus.
Förutom hennes politik, som jag inte delar, verkar det som hon har en viss sjukdomsinsikt. Något är fel i hennes partis politik men hon vet inte vad - eller vågar inte skriva det.
Resten är vanligt gammaldags kärnsossigt upprepande om hur hemskt det blir när folk får välja själva eller får ha egna pengar att köpa bostad för.
Att hela tiden hänvisa till "högern" känns väldigt mycket 90-tal.

Slutsatsen - att sossarna behöver någon snyggare än Mona - håller jag dock helt med om.
Citera
2008-10-24, 19:32
Medlem
Ari.Golds avatar
Egentligen går det emot all reson. Hon är socialdemokrat, säger konstiga saker och representerar väl den vänsterelit jag ogillar så skarpt.

Men jag kan inte hjälpa att tycka att hon är ganska snygg och framförallt sexig.
Det ska dock förklaras att jag fick den bilden efter att ha sett henne full med en kåt blick på Donners Brunn i sommras.
Fan för att man måste hålla upp en bra fasad, tänk om man fick tokragga utan att bry sig om konsekvenserna.

Nåja, tids nog så går det väl.
Citera
2008-10-25, 10:59
Medlem
Birgitta61s avatar
Sosse Bimbo!

Hon ar definitivt inkvoterad, ung, snygg vanster kvinna. Ar bra pa att tugga och reproducera feministiska myter.

Hon har blivit inkvoterad i nyhetspanelen pa P1 God Morgon Varlden. Har definitivt inte kott pa benen for att delta i en allmanpolitisk debatt. Saknar helt enkelt allmanbildning och har ogenomtankta asikter som rinner ut i sanden. Hon har blivit utskrattad vid minst 2 olika tillfallen da hennes "asikt" avslutades med "...ah! Jag vet inte"

Kort och gott ar hon overskattad, hade hon varit ful hade det inte gatt, och en mindre om hon var man.
Citera
2008-10-26, 17:51
Medlem
Ari.Golds avatar
Är hon singel?
Citera
2008-10-27, 22:24
Medlem
Braqckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Är hon singel?

Det går rykten i vissa kretsar om att hon har haft ihop det med ett socialdemokratiskt tidigare statsråd.
Citera
2008-10-27, 22:52
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braqckt
Det går rykten i vissa kretsar om att hon har haft ihop det med ett socialdemokratiskt tidigare statsråd.
Du menar ryktena om henne och Bodström? Jag tror inte de stämde.
Citera
2008-10-27, 23:14
Moderator
rotadents avatar
Hon var väldigt söt på de där pressbilderna. På profilbilden i Fokus ser hon så ihopsnörpt ut, den är verkligen inte smickrande. Annars är jag oimponerad av det hon skriver. Som någon sagt här också är det väldigt mycket partilinjen i krönikorna. Jag tycker inte riktigt hon passar in där i Fokus heller, hon är den enda av skribenterna som hårdnackat kör en partilinje varje vecka hon skriver. Som de flesta socialdemokrater lider hon av idémässig förstoppning även om hon försöker skriva kritiskt gentemot partiet.
Citera
2008-10-27, 23:25
Medlem
Braqckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Du menar ryktena om henne och Bodström? Jag tror inte de stämde.

Nej, ett annat fd statsråd.
Citera
2008-10-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Tack för de fina bilderna på en vacker kvinna! Speciellt bild 1 och 2 värmde mitt frusna hjärta.

Apropå hennes bok om våldtäkt (om jag nu har fattat det rätt) så tar den även upp kvinnliga fantasier kring att bli våldtagen, så hon verkar problematisera att det inte är så enkelt, vilket är positivt. Jag har inte läst boken men kanske kan beställa den billigt från adlibris.

På vilket sätt är det positivt? Menar du att om en kvinna haft sexuella fantasier om att bli våldtagen och blir våldtagen i verkligheten, att det skulle ursäkta själva våldtäkten? Man kan fantisera om mycket, men det är absolut inte säkert att man vill uppleva det i verkligheten.
Citera
2008-10-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braqckt
Nej, ett annat fd statsråd.

Berätta mer, tack.
Citera
2008-10-29, 23:19
Medlem
Braqckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loekstroem
Berätta mer, tack.

Det här är ju iochförsig Skvaller-forumet, och det här är bara tredje- och femtehandsrykten. Men KK ska ha hänvisat till vederbörande genom att parafrasera Mona Sahlins "Jag gick inte med i socialdemokraterna, jag gick med i Olof Palme", fast med statsrådet i fråga istället för Olof Palme då...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in