Citat:
Ursprungligen postat av Shaheed
Jag anser att ålden borde vara vid könsmognad. Det är ju det som sker här i Sverige, bara det att det sker utanför lagen. Jag känner ett otal tjejer och pojkar som förlorat sin oskuld när de var 12 och 13. Du svarade dock inte om vad du tyckte om ifall det nu hände att man ändrade lagen och tillät mig som 30 åring att ha sex med en 12, om lagen tillät det.
Är din moraliska syn sammankopplad med vad lagen tycker?
Vedervärdig inställning, och skev människosyn. TROR DU VERKLIGEN (!!!!) att en flicka blir kvinna samma dag hon får mens????
Om så är fallet så är du inte riktigt klok.
Jag var 11 år när jag fick min mens, men INTE FAN blev jag kvinna den dagen. Jag minns väl hur lång tid det tog att vänja mig vid att blöda 4-5 dgr varje månad och hur ont i magen jag hade första dygnet.
Jag var en flicka med mens varken mer eller mindre.
Att bli vuxen är en process.
Och glöm inte att det är stor skillnad mellan att ha ett förhållande och ha sex när man är 16-17 år och tvingas att gifta sig med en vuxen man, och föda barn och ta ansvaret som mor och maka-men det verkar vara svårt för er islamister att se att man ska skydda barn och ungdomar från att kunna växa upp, studera, resa, bli kära osv....
ER människosyn får mig att må illa!