2008-10-22, 00:04
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaheed
Finns vetenskaplig fakta som säger att det inte är så. Som med många olika vetenskaper, beror det på vem du vill tro på
Även om det är medfödd, betyder inte att det är acceptabelt. Som sagt finns många olika saker som är medfödda, men samhället försöker då att bekämpa dessa saker.
Vem skall bedöma att en naturlig egenskap inte är acceptabel. Vad rör det dig eller staten vad två vuxna homosexuella ägnar sig åt under full frivillighet?

Inga vetenskapliga fakta finns som hävdar hävdar att homosexualitet inte är medfödd!
Citera
2008-10-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Eller som inom den muslimska världen nio år för flickor???!!! I den civiliserade världen brukar 15 år vara en vanlig ålder. Någonstans måste gränsen sättas! Anser du den vara felaktig?

Jag anser att ålden borde vara vid könsmognad. Det är ju det som sker här i Sverige, bara det att det sker utanför lagen. Jag känner ett otal tjejer och pojkar som förlorat sin oskuld när de var 12 och 13. Du svarade dock inte om vad du tyckte om ifall det nu hände att man ändrade lagen och tillät mig som 30 åring att ha sex med en 12, om lagen tillät det.
Är din moraliska syn sammankopplad med vad lagen tycker?
Citera
2008-10-22, 00:06
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Vad är den civiliserade världen?
Bl.a. den som inte använder en gubbe som hade samlag med en nioårig flicka som sin religiösa förebild.
Citera
2008-10-22, 00:08
Medlem
Citat:
Vem skall bedöma att en naturlig egenskap inte är acceptabel. Vad rör det dig eller staten vad två vuxna homosexuella ägnar sig åt under full frivillighet?

Inga vetenskapliga fakta finns som hävdar hävdar att homosexualitet inte är medfödd!

http://www.narth.com/docs/hom101.html

flera texter som motsäger din tes att det är medfödd enbart. Det är det jag försökt förklara vid flera tillfällen att en massa saker spelar roll.

Det rör inte mig, vi diskuterar ämnet och frågan var om ISlam och Homosexualitet. Vad folk stoppar sin penis i är deras ensak. Jag gillar att diskutera ämnet och gav min och ISlams syn.
Citera
2008-10-22, 00:08
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Jag anser att ålden borde vara vid könsmognad. Det är ju det som sker här i Sverige, bara det att det sker utanför lagen. Jag känner ett otal tjejer och pojkar som förlorat sin oskuld när de var 12 och 13. Du svarade dock inte om vad du tyckte om ifall det nu hände att man ändrade lagen och tillät mig som 30 åring att ha sex med en 12, om lagen tillät det.
En lag inom detta område kan inte utformas på ett sätt som ger den som har övertaget (mannen) möjlighet att själv tänja på gränserna.
Citera
2008-10-22, 00:10
Medlem
Citat:
Bl.a. den som inte använder en gubbe som hade samlag med en nioårig flicka som sin religiösa förebild.

Nej juste, civiliserade världen är alltså gubben i vita huset som talar med gud? Jag vet tyvärr inte mkt om dina förebilder, men kan tänka mig att det är en massa kändisar som super och knullar runt..om det är vad civiliserad är, så nej tack.
Hade du varit någorlunda insatt, så hade du vetat att Civilisationens vagga började i Mesopotamien..japp i nuvarande Irak. Att du använder ord som kommer från Arabiskan och att du använder arabiska siffror visar också hur långt din "civiliserade" världen kommit.

återgå till diskussionen istället för att försöka med några löjliga försök till att provocera
Citera
2008-10-22, 00:10
Medlem
Citat:
En lag inom detta område kan inte utformas på ett sätt som ger den som har övertaget (mannen) möjlighet att själv tänja på gränserna.

och än en gång undviker du frågan jag ställde..suck och åter suck
Citera
2008-10-22, 00:20
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
http://www.narth.com/docs/hom101.html

flera texter som motsäger din tes att det är medfödd enbart. Det är det jag försökt förklara vid flera tillfällen att en massa saker spelar roll.

Det rör inte mig, vi diskuterar ämnet och frågan var om ISlam och Homosexualitet. Vad folk stoppar sin penis i är deras ensak. Jag gillar att diskutera ämnet och gav min och ISlams syn.
Varje försök att hävda homosexualitet inte vara medfödd faller på två punkter:

1. Endera är den beroende av en blandning av genetiska och hormonella förändringar i moderslivet - den är då tveklöst medfödd

2. Om inga direkta belägg av typ (1) kan hittas, beror homosexualiteten på en läggning som likväl måste anses medfödd

Tillräckligt många studier finns som visar att homosexualitet inte är något man väljer.

I det fallet att homosexualitet skulle kunna förvärvas i vuxen ålder skulle det f.ö. vara resandens ensak. I de fall sådana fall presenteras är det med stor sannolikhet fråga om bisexualitet i botten.

P.S.
Vad gäller åldersfrågan har jag redan besvarat den - du såväl som alla andra får följa den vettiga åldergräns som satts i västländerna!
Senast redigerad av Nickep 2008-10-22 kl. 00:22.
Citera
2008-10-22, 01:41
Medlem
Citat:
Varje försök att hävda homosexualitet inte vara medfödd faller på två punkter:

1. Endera är den beroende av en blandning av genetiska och hormonella förändringar i moderslivet - den är då tveklöst medfödd

2. Om inga direkta belägg av typ (1) kan hittas, beror homosexualiteten på en läggning som likväl måste anses medfödd

Tillräckligt många studier finns som visar att homosexualitet inte är något man väljer.

I det fallet att homosexualitet skulle kunna förvärvas i vuxen ålder skulle det f.ö. vara resandens ensak. I de fall sådana fall presenteras är det med stor sannolikhet fråga om bisexualitet i botten.

P.S.
Vad gäller åldersfrågan har jag redan besvarat den - du såväl som alla andra får följa den vettiga åldergräns som satts i västländerna!

Jag frågade dig vad du ansåg om saken ifall åldern ändrades, du besvarade inte det så nej där har du fel.
Vidare gav jag dig en länk EFTER, att du hävdat det inte finns några vetenskapliga belägg för att det inte är medfödd. Sidan hade olika källor, många av dem vetenskapsmän, som inte stödde din åsikt. Erkänn ner du har fel
Citera
2008-10-22, 11:16
Medlem
Citat:

Vedervärdig inställning, och skev människosyn. TROR DU VERKLIGEN (!!!!) att en flicka blir kvinna samma dag hon får mens????

Om så är fallet så är du inte riktigt klok.

Jag var 11 år när jag fick min mens, men INTE FAN blev jag kvinna den dagen. Jag minns väl hur lång tid det tog att vänja mig vid att blöda 4-5 dgr varje månad och hur ont i magen jag hade första dygnet.

Jag var en flicka med mens varken mer eller mindre.

Att bli vuxen är en process.

Och glöm inte att det är stor skillnad mellan att ha ett förhållande och ha sex när man är 16-17 år och tvingas att gifta sig med en vuxen man, och föda barn och ta ansvaret som mor och maka-men det verkar vara svårt för er islamister att se att man ska skydda barn och ungdomar från att kunna växa upp, studera, resa, bli kära osv....

ER människosyn får mig att må illa!
Citera
2008-10-22, 11:22
Medlem
Citat:
Nej juste, civiliserade världen är alltså gubben i vita huset som talar med gud? Jag vet tyvärr inte mkt om dina förebilder, men kan tänka mig att det är en massa kändisar som super och knullar runt..om det är vad civiliserad är, så nej tack.
Hade du varit någorlunda insatt, så hade du vetat att Civilisationens vagga började i Mesopotamien..japp i nuvarande Irak. Att du använder ord som kommer från Arabiskan och att du använder arabiska siffror visar också hur långt din "civiliserade" världen kommit.

återgå till diskussionen istället för att försöka med några löjliga försök till att provocera

Men ändå så kommer NI, i miljoner till väst från era underutevcklade länder, där små flickor arbetar som slavar, flickor gifts bort, där kaos och smuts råder...KONSTIGT att NI ändå VÄLJER att flytta hit och VI inte till ER.

jag har sett och levt i den muslimska världen-er utveckling är så efter vår att det är skrattretande. Muslimer från irak, och andra länder drömmer om att slippa skiten, fattigdomen och ofrihten och komma hit, när ni väl är här klarar ni inte att leva som cicilicerade människor utan förtrycker era döttrar (mördar dem ibland), sitter och klagar på västvärlden medan ni glatt tar emot bidrag efter bidrag och resultatet av den civilisation du pratar om finns att skåda i Tensta och Rosengård osv

NI har inte bidragit med ett skit...och om det inte passar att leva här så STICK HEM, för NI för oss bara tillbaks till ökenmedeltid med erat våld och förkärlek för att kasta stenar.
Citera
2008-10-22, 12:29
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NumeroUno
Det finns inga bra argument för att det skulle vara något något fel med homosexualitet. I Sverige får du tycka vad du vill. Jag kan tycka det är onormalt att kvinnor ska få rösta om jag känner för det men sen kan jag inte kräva att någon ska ta mina åsikt på allvar om jag inte kan argumentera för den.
Visst, men du menar alltså att vi alltid måste motivera våra åsikter? Blir ju ytterligare en tvångsåtgärd då som jag ser det. Varför bubblar ordet 'byråkrati-Sverige' upp till ytan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in