2008-10-19, 23:23
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Vad vet ni om Ramberg? Han verkar inte ha någon egen tråd men torde vara kvalificerad för en. Är han fälld för kvinnomisshandel? Att han har fällts för misshandel minst en gång vet jag, likaså att han verkar skäligen enfaldig.

Hans eventuella kvinnomisshandel aktualiserades av frågan om det fanns några fall som var jämförbara med Papa Dee.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2008-10-19 kl. 23:26.
Citera
2008-10-20, 11:22
Medlem
Jag vet inte om han är fälld för kvinnomisshandel, men det var väl bla Josefine Nilsson från Ainbusk som det ryktadesom att han skulle ha misshandlat under deras förhållande?

Sedan saknar han väl all sorts självdistans..
Citera
2008-10-20, 13:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija
Jag vet inte om han är fälld för kvinnomisshandel, men det var väl bla Josefine Nilsson från Ainbusk som det ryktadesom att han skulle ha misshandlat under deras förhållande?

Sedan saknar han väl all sorts självdistans..

När han hade skallat in näsbenet på regissören Wilhelm Carlsson (sångerskan Robyns far) försvarade han sig med "assô jâ är oppvoxen på gâtan i Göteborg ô där gör man så här..."
Citera
2008-10-20, 14:12
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
"assô jâ är oppvoxen på gâtan i Göteborg ô där gör man så här..."

Det där var ju nästan bra. Ramberg är så pass socialt missanpassad och dryg att han blir rätt rolig på ett overkligt sätt. Det var väl han som jämförde kvinnor med hästar i något program på tv? "Man måste småprata lite innan man sätter in betslet."
Citera
2008-10-20, 14:34
Medlem
StinaFias avatar
Det enda bra han gjort är rollfiguren Bart i filmen Jack, å så har han ju en hyffsat snygg dotter.
Citera
2008-10-21, 00:43
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det där var ju nästan bra. Ramberg är så pass socialt missanpassad och dryg att han blir rätt rolig på ett overkligt sätt. Det var väl han som jämförde kvinnor med hästar i något program på tv? "Man måste småprata lite innan man sätter in betslet."

Mer overklig än direkt skojig. Han verkar inte ha någon humor direkt. "Sätta in betslet"-liknelsen visar på ett genomprimitivt sinnelag. Att han alltid ska skalla ned folk han inte gillar tyder på också på stor inskränkthet och ohälsosamt liten repertoar. Han riskerar att dra på sig pisksnärtsskador om han fortsätter så där.
Citera
2008-10-21, 15:12
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Mer overklig än direkt skojig. Han verkar inte ha någon humor direkt. "Sätta in betslet"-liknelsen visar på ett genomprimitivt sinnelag. Att han alltid ska skalla ned folk han inte gillar tyder på också på stor inskränkthet och ohälsosamt liten repertoar. Han riskerar att dra på sig pisksnärtsskador om han fortsätter så där.

Ja, men man kan skratta lite åt honom även om han inte har humor eller någonsin försöker vara rolig. Lite grejen med Ramberg är att han existerar i någon sorts parallell verklighet där skallningar och värsta sortens mansgriseri är helt normalt. Jag har svårt att se att han skulle funka i samhället om han inte vore i Dramatens skyddade lilla värld. Om inte annat skulle han förmodligen få på käften ganska ofta eftersom folk inte accepterar sånt skitsnack från vem som helst...
Citera
2008-10-21, 18:12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Lite grejen med Ramberg är att han existerar i någon sorts parallell verklighet där skallningar och värsta sortens mansgriseri är helt normalt. Jag har svårt att se att han skulle funka i samhället om han inte vore i Dramatens skyddade lilla värld. Om inte annat skulle han förmodligen få på käften ganska ofta eftersom folk inte accepterar sånt skitsnack från vem som helst...

Jo, Dramaten bakom kulisserna verkar ju vara rena djävla grisfarmen. Ramberg blir då själva avelsgalten. Det är något ängsligt över hans beteende, att han alltid måste befrukta varje någorlunda snygg skådespelerska han kommer åt - något slags urprimitiv revirmarkering.

Märkligt också att han lyckas.
Citera
2008-10-21, 18:18
Medlem
Dock bra skådis. Det kan man inte ta ifrån honom.
Citera
2008-10-21, 18:19
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
När han hade skallat in näsbenet på regissören Wilhelm Carlsson (sångerskan Robyns far) försvarade han sig med "assô jâ är oppvoxen på gâtan i Göteborg ô där gör man så här..."

Fräckt sagt.

Konstigt att ingen har sagt att Örjan Ramberg är pappa till Tilde Fröling. Men nu har det sagts och det var tvunget att sägas.
Citera
2008-10-21, 18:37
Medlem
styggvesnyggs avatar
Honom lade jag, försiktigt men bestämt, ned i ett buskage då han av någon anledning fått för sig att han skulle ha förtur till att lägra min dåvarande flickvän.
Detta var säkert 20 år sedan, och man kan väl säga att han inte var helt spiknykter, för att uttrycka sig milt.
Citera
2008-10-21, 18:55
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styggvesnygg
Honom lade jag, försiktigt men bestämt, ned i ett buskage då han av någon anledning fått för sig att han skulle ha förtur till att lägra min dåvarande flickvän.
Bra gjort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in