Lite av det jag mins från mina besök hos bilprovarna då:
1. Har en 240 turbo med en på tok för stor bård (typ solkydds remsa i övre kanten på vindrutan). Det enda jag får höra om det från killen som besiktade var, "Du ska nog ta bort den där innan polisen stoppar dig"
2. Besiktade en Volvo 144 -74 med röda bakblinkers = lagligt på den årsmoddellen, men fick ändå en tvåa på det

Men fick även några andra tvåor så jag tyckte det var onödigt o tjaffsa om det.
3. Hade en 240 GLT som jag skulle in och ombesikta efter att jag fixat dom felen som var. Men när jag kommer in i hallen och hoppar ur bilen så säger dom bara till mig att åka ut igen, jag står som ett frågetecken

. Det visar sig att en soppaledning hade sprungit läck på vägen dit så hela hallen var dränkt i soppa

Det var bara att rulla hem o fixa det.
4.Hadde bland annat fått en tvåa för att en broms låg på och eftersom det bara var en sketen vinterbil så ville jag inte kosta på ett nytt ok, så jag smörjde upp det gamla hjälpligt så det blev lite bättre iaf och så åker jag in och provar min lycka (det går fortfarande ganska så tungt men jag tänkte what the heck

) . Jag får en skittrevlig gubbe som jag står o diskuterar gamla jänkare med under ombesiktningen och när han kommer till den anliggande bromsen så rullar han fart med handen och hjulet stannar omedelbart när han släppt det och jag tänker, "shit jag skulle ha fixat det bättre"

Men han säger bara att det får gå för den här gången och det egentliga kravet dom har är att det ska gå att snurra med handkraft... Så bilen går igenom