2008-03-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staggy25
Avodart stoppade hravfallet helt..och jag fick tillbaka nstan allting jag hade tappat ocks...va skitnjd resultatmssigt fr att jag hade fullt hrtillvxt p skallen och tjockt hr.

Avodart r mycket effektivt fr att stnga ner konvertering till dihydrotestosterone (DHT) som gr att man tappar hret. Finasterid r inte lika effektivt. DHT behvs ju s att helt sl ut det r kanske inte speciellt nskvrt
Citera
2008-10-18, 21:42
Medlem
pinkyeyes avatar
Citat:
var fr ung fr att brja sabba hormon niverna jaa...men jag blev tunnhrig och brjade tappa redan vid 18.

Jag tappar ocks hr redan nu och nu tnkte jag kra en testo kur och hur skulle du gra med doseringarna fr att _minska_ hravfallet ?

finast.... 2.5mg, 1.25 varje dag genom kuren? Tappade ven lite hr under en dboll kur men dock bara efter duschen
Citera
2008-10-18, 22:17
Medlem
renoveralosts avatar
Citat:
Hur lnge har du anvnt proscar?

Mina pstenden handlar endast om egna erfarenheter.
Provat propecia frst ca 6mnader, tog jag till mig mer info om att man kan f tillbaka mycket mer hr och behlla med proscar..allts bara en doshjning av finasterid. Det provade jag i ett r. Efter vidare forskning om hravfall o mediciner upptckte jag Avodart som skulle vara dunder medicin. Provade den ett r ocks.

Bieffekterna av propecia var inga alls frutom lite minskad libido strax innan jag bytte till proscar. Resultaten av propecia var inte heller s tillfredsstllande..hravfallet hade bara minskad men inte stoppats.
Proscar gav bttre resultat vad gller minskad hravfall..det stoppades nstan helt. Bieffekterna av den var sklart mer n propecia...mer minskad libido, erektionsproblem vissa perioder under det ret, lite dem och gyno pga strogenbieffekter. Sedan fr man ocks tex frminskad prostata som kan stlla till med problem...men sdana inre bieffekter mrks ju inte av direkt...

Avodart stoppade hravfallet helt..och jag fick tillbaka nstan allting jag hade tappat ocks...va skitnjd resultatmssigt fr att jag hade fullt hrtillvxt p skallen och tjockt hr. Men sedan kom biverkningarna...mina tonrsgyno blomstrade verkligen ut! Libidon var frjvligt minskad, stora erektions problem. dem i hela kroppen...syntes som mest i ansiktet och runt magen m.m....vldigt ltt att lgga p sig fett p de stllen dr tjejer har sina kurvor pga att strogenet fr hrja fritt. Och vad det hade fr biverkningar p organen vet jag inte....

Jag lste vidare och brjade jaga efter AIs...skulle brja med femar och ven letade efter mediciner mot bieffekterna av femar, men hr satte min lkare stopp fr experimentet...och jag lade ner allting. Halvr eftert knde jag mig mer normal i kroppen och i psyket/sexdrive/sjlvfrtroendet osv frst d insg jag s korkad alltihopa var.
n idag finns hlften av den gyno jag fick kvar...det kommer aldrig dra sig tillbaka helt s lnge jag inte opererar..men allting annat r normalt igen, dock har jag skitsvrt fr att f ner BF och lgger p mig vldigt ltt ocks....men det r nog den kroppstypen jag har.

S,
Vad fr vriga biverkningar r s allvarliga att det inte r vrt fr att behlla kalufsen? De psykiska och fysiska.

Att bieffekterna av Finasterid skulle drja s lnge som upp till ett r har jag heller aldrig hrt??
Nej..det drjer inte s lng tid..men vid det laget..mot slutet av frsta ret allts, r bieffekterna p sitt max jmnfrt med brjan. Men jag krde inte proscar vidare mer n ett r..s jag vet inte om bieffekterna skulle fortstta till hgre grad.

Inte skert att alla fr dessa bieffekter jag beskrivit i ovan...men det r ocks vldigt dosberoende av finasterid och dutasterid..och hur lnge man anvnt, och den individuella aspekten spelar roll ocks, oavsett vilken medicin.

Vet att det r vetenskapligt bevisat att bde finasterid och dutasterid hindrar hravfall och ven ger tillbaka en del hr...men finasterid r fr svag fr riktigt tillfredsstllande resultatoch r drfr inte vrt med de bieffekterna tycker jag...och dutasterid r fr stark

Jvla bra skrivet! Imponerande nr ngn verkligen tar sig tid och beskriver sina egna erfarenheter.
r sjlv livrdd fr att tappa hr, har en del expriment bakom mig med intag av bde Proscar och Procepia. Dock tog jag aldrig den fulla dosen av Proscar. Dvs 5 mg, utan jag delade i 4 lika delar.

Knde som dig av minskad sex lust, har nu helt slutat ta dessa prep. Kommer endast anvnda i samband med att jag ev gr p en kur med testo.

Min summering av finastrid r att jag fick tillbaka det hr jag hade tappat (kan mkt vl vara en inbillning frn mig). Men det var ialf knslan.
Citera
2008-10-18, 22:17
Medlem
renoveralosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gosh
Avodart r mycket effektivt fr att stnga ner konvertering till dihydrotestosterone (DHT) som gr att man tappar hret. Finasterid r inte lika effektivt. DHT behvs ju s att helt sl ut det r kanske inte speciellt nskvrt

Tar man detta i samband/under en kur ox?
Citera
2008-10-18, 22:29
Medlem
staggy25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkyeye
Jag tappar ocks hr redan nu och nu tnkte jag kra en testo kur och hur skulle du gra med doseringarna fr att _minska_ hravfallet ?

finast.... 2.5mg, 1.25 varje dag genom kuren? Tappade ven lite hr under en dboll kur men dock bara efter duschen

Allting som jag har att sga ang finasterid och dutasterid str i den hr trden,
s det r bara att du provar dig fram...och testar olika doser.

Men som sagt, snkning av DHToch konvertering till DHT leder till hjd strogen
niv, ihop med tetso kurer lr det bli nnu vrre. Personligen kurade jag inte d
jag anvnde finasterid/dutasterid...s den biten kan jag inte.

rftlig hravfal gr att man tappar hret oavsett, man kan bara bromsa upp det
men det har sina bieffekter som str i trden.
Citera
2008-10-18, 22:32
Medlem
staggy25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renoveralost
Jvla bra skrivet! Imponerande nr ngn verkligen tar sig tid och beskriver sina egna erfarenheter.
r sjlv livrdd fr att tappa hr, har en del expriment bakom mig med intag av bde Proscar och Procepia. Dock tog jag aldrig den fulla dosen av Proscar. Dvs 5 mg, utan jag delade i 4 lika delar.

Knde som dig av minskad sex lust, har nu helt slutat ta dessa prep. Kommer endast anvnda i samband med att jag ev gr p en kur med testo.

Min summering av finastrid r att jag fick tillbaka det hr jag hade tappat (kan mkt vl vara en inbillning frn mig). Men det var ialf knslan.

Tack

Citat:
Ursprungligen postat av renoveralost
Tar man detta i samband/under en kur ox?

Om du menar avodart ( dutasterid ) s visst kan man ven ta denna under kur.
Dutasterid slr ut DHT helt ( ca 98% )..till skillnad frn finasterid.
Citera
2008-10-18, 22:46
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Tack

Om du menar avodart ( dutasterid ) s visst kan man ven ta denna under kur.
Dutasterid slr ut DHT helt ( ca 98% )..till skillnad frn finasterid.

D kan man inte kra det samtidigt som proviron?

Mvh M
Citera
2008-10-18, 22:53
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
D kan man inte kra det samtidigt som proviron?

Mvh M

Borde man huvudtaget undvika proviron om man har rfligt hravfall?
Citera
2008-10-18, 23:02
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Borde man huvudtaget undvika proviron om man har rfligt hravfall?

Eftersom proviron r ett DHT derivat s kan du riskera att tappa hr. Rtta mig om jag har fel ngn.

Mvh M
Citera
2008-10-18, 23:09
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Eftersom proviron r ett DHT derivat s kan du riskera att tappa hr. Rtta mig om jag har fel ngn.

Mvh M

Nej...nu missfrstod du mig, jag menar ifall man har problemet med hret, varfr ens huvudtaget ta provironet.

Jag uttryckte mig fr dligt i frra inlgget...

Mvh M

Edit... jag vet i min slkt har rftliga hravfall men n s lnge har det inte slagit till p mig men vill inte riskera att trappa upp processen s jag har skippat i min framtida kur att lgga in provironet...
Citera
2008-10-18, 23:14
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Nej...nu missfrstod du mig, jag menar ifall man har problemet med hret, varfr ens huvudtaget ta provironet.

Jag uttryckte mig fr dligt i frra inlgget...

Mvh M

Proviron har 4 olika egenskaper. Den frsta r strukturen som gr att den inte konventerar till strogen. Kortfattat kan man formulera det som att den binder starkt till den strogena receptoren och motverkar d konvertering om du kombinerar den med ex. testosteron, p s vis verkar den ocks ngot anti strogent.

Den andra r att den intensifierar den androgena effekten av testosteron. Tredje egenskapen r fr att den har en bra effekt p muskelhrdheten likt masteron. Sist men inte minst anvnds den fr att frmja personer med lga halter testosteron i kroppen eller kronisk impotens.

Mvh M
Citera
2008-10-19, 01:51
Medlem
staggy25s avatar
Dutasterid/finasterid och proviron pverkar inte varandra alls, s visst gr det
att kra samtidigt utan att proviron skulle tappa effekt.

Jag vet inte hur strukturen p proviron ser ut och hur pass likt den r DHT,
men om jag frsttt det rtt...s br den vara svagare n DHT och inte orsaka
hravfall lika effektivt som DHT. Men det kan ven vara dosrelaterad.

Vissa sger att de upplevt hravfall pga proviron, andra sger tvrtom...det finns
alldeles fr mnga faktorer som spelar roll fr att kunna sga exakt vad som r vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in