2008-10-01, 10:49
Medlem
sturestolpskotts avatar
Att dem ska delas upp och skickas ut till Sunderbyn har ju vart på tapeten hela sommarn, men än har inget hänt. Däremot finns det redan en grönforsare i Sunderbyn, som jag förstod det velat ta lite "avstånd" från övriga släkten och fått hjälp av kommunen med husköp där.

Var ju även snack om att de skulle skickas till gamla missbruksbostäderna i karlsvik där mellan storheden och arcus. Idag stod det faktiskt i Kuriren att de något slitna husen där håller på att renoveras upp för att kunna användas för problemfamiljer i krissituationer. Karlsviksborna var tydligen rätt sura, och ville inte ha dit något mer skräp då det vart rätt stökigt sist...

Så något ska ju in där iallafall, time will tell!
Men sitter inte hela bunten typ inne nu, var väl nån häktningshistoria nyss? Är väl bara Hilkka kvar, men hon kan de ju slänga in på psyket...

Postkodslotterietversionen är jag iallafall starkt för, låter ju lysande!
Citera
2008-10-01, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willee
Det är ju bara att hoppas på ett mirakel är lite smått less på att behöva se dom nästintill varje jävla dag

berätta mer jag är så nyfiken
vad gör psykfallen när du ser dem?
Citera
2008-10-03, 16:48
Medlem
Senaste nytt

Fem syskon nu häktade efter yxdåd

Ytterligare två syskon häktades på fredagen, misstänkta för inblandning i ett mordförsök med yxa i Vojakkala norr om Haparanda i maj. Förra veckan häktades tre syskon misstänkta för dådet. (TT)
Citera
2008-10-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik

Ytterligare två syskon häktades på fredagen, misstänkta för inblandning i ett mordförsök med yxa i Vojakkala norr om Haparanda i maj. Förra veckan häktades tre syskon misstänkta för dådet. (TT)

Hur många är kvar i huset i Vojakkala?
Kanske läge för lite "dåliga elledningar" nu. Det brukar ju heta så när pundarnas kåkar brinner upp...
Citera
2008-10-03, 19:09
Bannlyst
Vem behöver zigenare? Man behöver inte vara särskilt intolerant för att önska total deportation av samtliga. När jag jobbade på Electrolux fick vi uttryckliga order om att ALDRIG sälja något till en zigenare. Inte ens om de betalade kontant.
Citera
2008-10-03, 22:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Hur många är kvar i huset i Vojakkala?
Kanske läge för lite "dåliga elledningar" nu. Det brukar ju heta så när pundarnas kåkar brinner upp...
Tänkte lite samma sak. Om det är läge för nån att göra nåt så är det nog just nu.
Citera
2008-10-03, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Tänkte lite samma sak. Om det är läge för nån att göra nåt så är det nog just nu.
Visst , sant, så är det, vet jag ochså, hej Hamilkar.
Citera
2008-10-03, 23:55
Medlem
jag hade grymt med tid till övers idag så jag roade mig med att parkera utanför tingshuset å se hur diversre tattare skrek alla möjliga slags svordomar osv mot poliser o kameramän från kuriren som inte riktigt förstog vad dom sade utanför tingshuset och ingen reagerade ett skit , det var så illa att jag nästan själv steg fram o skulle säga till men då hade jag väl blitt skjuten av snuten lr nåt...
Citera
2008-10-04, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kotsson
jag hade grymt med tid till övers idag så jag roade mig med att parkera utanför tingshuset å se hur diversre tattare skrek alla möjliga slags svordomar osv mot poliser o kameramän från kuriren som inte riktigt förstog vad dom sade utanför tingshuset och ingen reagerade ett skit , det var så illa att jag nästan själv steg fram o skulle säga till men då hade jag väl blitt skjuten av snuten lr nåt...
What´s your point...???
Citera
2008-10-04, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnveding
Vem behöver zigenare? Man behöver inte vara särskilt intolerant för att önska total deportation av samtliga. När jag jobbade på Electrolux fick vi uttryckliga order om att ALDRIG sälja något till en zigenare. Inte ens om de betalade kontant.

Efter att ha skummat den här tråden blir man ju mer än en smula förskräckt och bedrövad. Att människor i allmänhet är ganska pantade xenofober är väl ingen nyhet, men den grova fördomsfullhet och negativt generaliserande attityd som framförs mot "zigenare", "tattare", "finnar" (mfl?) i denna tråd är helt sjuk!

Två tips till alla ni som bara häver ur er en massa skit som bygger på att er morfars farfars mormor eller en polares polares polare, varav inga öht pratat med ngn person som tilldelas dessa gruppepitet men möjligtvis sett skymten av dem på TV, hört att "ALLA zigenare/tattare/finnar är tjuvar/mördare/våldtäktsmän, det är SÄKERT, de skulle ALDRIG varna för dem om det inte vore sant!":
http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050808/KULTUR/108080679
http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=984

Och varför i helvete envisas med att använda de pejorativa uttrycken "tattare" och "zigenare"?

/Dynggrep World Tour 2008
Senast redigerad av Dynggrep 2008-10-04 kl. 01:07.
Citera
2008-10-04, 01:12
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik

Har du en länk?
Citera
2008-10-04, 01:20
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kotsson
Det var underligt. Om hela familjen är häktad, vilka skulle då denna publik vara? Knappast andra Grönforsare, för dom vill väl inte bli associerade med den här historien på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in