2008-09-09, 01:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano-back
...Lenita våldtog en 60årig kvinna.
Lenita Grönfors hör inte till Grönforsfamiljen i Vojakkala.
Citera
2008-09-09, 01:28
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Dom tänker väl logiskt. Det finns ju inga grannar kvar där dom bor och eldar nån upp deras hus flyttar dom ju dit det finns andra grannar. Dom tycker väl att det är bättre att dom blir kvar där ändå ingen vill bo.

Just precis! Vem fan vill bo där dem bor?? Ingen! Därav dem kommer att bli kvar där. För vilken annan kommun är berred att ta emot den familjen.

Tvivlar på att kommuner runt om i Sverige står i kö.
Citera
2008-09-09, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lenita Grönfors hör inte till Grönforsfamiljen i Vojakkala.
Men hon bär på samma efternamn!
Citera
2008-09-09, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Just precis! Vem fan vill bo där dem bor?? Ingen! Därav dem kommer att bli kvar där. För vilken annan kommun är berred att ta emot den familjen.

Tvivlar på att kommuner runt om i Sverige står i kö.
Nja Campingen i Eksjö kan nog erbjuda dom gratis boende i nio år!
Citera
2008-09-09, 01:57
Bannlyst
Citat:
Är du psykiatriker eller?? Om dom har nån av de störningar du räknar upp ( men inte kan stava till ) så är det knappast det som är den utlösande faktorn för deras galenskap.
Jag har dom senaste dagarna ringt runt i bygden även till en av "Grönforsarna själv och fråga mig för dvs gjort grävande journalistisk
Och har det har via familjen och folk på bygden kommit fram till vad dom lider av begåvningshandikapp!

Här kommer symptomen på Adhd

* Är ofta ouppmärksam på detaljer eller gör slarvfel i skolarbetet, yrkeslivet eller andra aktiviteter
* Har ofta svårt att bibehålla uppmärksamheten inför uppgifter eller lekar
* Verkar ofta inte lyssna på direkt tilltal
* Följer ofta inte givna instruktioner och misslyckas med att genomföra skolarbete, hemsysslor eller arbetsuppgifter (beror inte på trots eller på att personen inte förstår instruktionerna)
* Har ofta svårt att organisera sina uppgifter och aktiviteter
* Undviker ofta, ogillar eller är ovillig att utföra uppgifter som kräver mental uthållighet (t.ex. skolarbete eller läxor)
* Tappar ofta bort saker som är nödvändiga för olika aktiviteter (t.ex. leksaker, läxmaterial, pennor, böcker eller verktyg)
* Är ofta lättdistraherad av yttre stimuli
* Är ofta glömsk i det dagliga livet

* Har ofta svårt att vara stilla med händer eller fötter eller kan inte sitta still
* Lämnar ofta sin plats i klassrummet eller i andra situationer där personen förväntas sitta kvar på sin plats en längre stund
* Springer ofta omkring, klänger eller klättrar mer än vad som anses lämpligt för situationen (hos ungdomar och vuxna kan detta vara begränsat till en subjektiv känsla av rastlöshet)
* Har ofta svårt att leka eller utöva fritidsaktiviteter lugnt och stilla
* Verkar ofta vara "på språng" eller "gå på högvarv"
* Pratar ofta överdrivet mycket

* Kastar ofta ur sig svar på frågor innan frågeställaren pratat färdigt
* Har ofta svårt att vänta på sin tur
* Avbryter eller inkräktar ofta på andra (t.ex. kastar sig in i andras samtal eller lekar)
Citera
2008-09-09, 02:01
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Än sen, det finns en hel del folk här i landet med samma efternamn som inte hör till samma familj.
Citera
2008-09-09, 02:05
Bannlyst
Att snuten avbeväpna denna " tungt kriminella" som media kallade han är för mig en stooor fråga!

Ingen vågar/vill ta tag i det där.
Så att han inte fick göra rent hus är obegripligt!
Citera
2008-09-09, 06:33
Medlem
Citat:

dom är säkert släkt..kusiner eller nåt sånt.
Citera
2008-09-09, 08:13
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Jag har dom senaste dagarna ringt runt i bygden även till en av "Grönforsarna själv och fråga mig för dvs gjort grävande journalistisk
Och har det har via familjen och folk på bygden kommit fram till vad dom lider av begåvningshandikapp!

* Är ofta ouppmärksam på detaljer eller gör slarvfel i skolarbetet, yrkeslivet eller andra aktiviteter
* Har ofta svårt att bibehålla uppmärksamheten inför uppgifter eller lekar
* Verkar ofta inte lyssna på direkt tilltal
* Följer ofta inte givna instruktioner och misslyckas med att genomföra skolarbete, hemsysslor eller arbetsuppgifter (beror inte på trots eller på att personen inte förstår instruktionerna)
* Har ofta svårt att organisera sina uppgifter och aktiviteter
* Undviker ofta, ogillar eller är ovillig att utföra uppgifter som kräver mental uthållighet (t.ex. skolarbete eller läxor)
* Tappar ofta bort saker som är nödvändiga för olika aktiviteter (t.ex. leksaker, läxmaterial, pennor, böcker eller verktyg)
* Är ofta lättdistraherad av yttre stimuli
* Är ofta glömsk i det dagliga livet

* Har ofta svårt att vara stilla med händer eller fötter eller kan inte sitta still
* Lämnar ofta sin plats i klassrummet eller i andra situationer där personen förväntas sitta kvar på sin plats en längre stund
* Springer ofta omkring, klänger eller klättrar mer än vad som anses lämpligt för situationen (hos ungdomar och vuxna kan detta vara begränsat till en subjektiv känsla av rastlöshet)
* Har ofta svårt att leka eller utöva fritidsaktiviteter lugnt och stilla
* Verkar ofta vara "på språng" eller "gå på högvarv"
* Pratar ofta överdrivet mycket

* Kastar ofta ur sig svar på frågor innan frågeställaren pratat färdigt
* Har ofta svårt att vänta på sin tur
* Avbryter eller inkräktar ofta på andra (t.ex. kastar sig in i andras samtal eller lekar)

Det där låter ju som nästan alla skolpojkar, och nästan alla tonåringar
Citera
2008-09-09, 11:51
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Jag har dom senaste dagarna ringt runt i bygden även till en av "Grönforsarna själv

Självklart har du ringt till familjen Grönfors.

Citat:
och fråga mig för dvs gjort grävande journalistisk

Självklart så har du gjort det. Lille hobby journalist.

Citat:

Komiskt! Hela byn därupe i ingenstans verkar krylla av dårår. Och för den delen nått fel i skallen.

Citat:

Du är verkligen ett geni du! Vad sägs om att flytta från lilla byn och skapa dig en karriär inom Psykatrin i valfri svensk stad med en befolkning över 10 000 invånare?
Citera
2008-09-09, 19:50
Bannlyst
Citat:
Självklart har du ringt till familjen Grönfors.

Självklart så har du gjort det. Lille hobby journalist.

Komiskt! Hela byn därupe i ingenstans verkar krylla av dårår. Och för den delen nått fel i skallen.

Du är verkligen ett geni du! Vad sägs om att flytta från lilla byn och skapa dig en karriär inom Psykatrin i valfri svensk stad med en befolkning över 10 000 invånare?
Nu är det så att jag bor inte ens i byn eller i norrland! Nu är det så att min flickvän är psykolog och det räcker nog med en i familjen!
Senast redigerad av ano-back 2008-09-09 kl. 19:52.
Citera
2008-09-09, 20:42
Medlem
dvraptors avatar
Citat:
Och har det har via familjen och folk på bygden kommit fram till vad dom lider av begåvningshandikapp

Bra initiativ. Vem av Grönforsarna pratade du med? Skulle nog intressera många är på forumet vad som framkom mer exakt under din research.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in