2008-09-03, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bultis
Skulle ett halvt blad räcka?

Går som sagt inte att svara på eftersom potensen varierar så kraftigt. ½ blad som du plockar idag kanske är lika starkt som fyra lika stora om en månad, eller tvärtom.

Jag tycker du gör så att du kokar upp te på en ganska stor mängd blad/frön/blommor och börjar sedan med en upptrappande dosering. Vänta minst 2 dagar vid varje upptrappning.

Problemet med dessa är eventuell tolerans och kanske att vätskan tappar potens efter ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
Jag måste säga att jag tror det kanske kan vara klokare att försöka dosera via frön.
Datura tror jag fröar kring sena september-oktober.
I en frökapsel (dvs: spikklubban), finns det väl en... äh, vet inte... 50 frön, kanske.
Dessa bör ju allihopa vara av ganska lika potens (helt hypotetiskt, men man kan ju hoppas).
Om så är fallet så skulle man kunna pröva sig fram med sin kapsel.

1 frö - händer det något?
Vänta en vecka...
2 frön - händer det något?

etc.

eller vad tror ni?

Efter vad jag har förstått så är frön mycket mer lättdoserade än blad, så jag tror att fröna i en och samma kapsel är ungefär lika potenta, men detta är bara spekuleringar.

Däremot händer antagligen ingenting om du bara äter 1 frö. Börja med i alla fall 6-7.
Citera
2008-09-03, 20:02
Medlem
NightShades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhoppen
Jag testade änglatrumpet med ett par polare för ett tag sen. (tripprapport kommer när jag orkar ) Min uppfattning är att om man ska testa, så ska man först och främst vara påläst, vara i en bra miljö där folk omkring vet vad som händer, och enligt mig ska man inte testa om man har "svagt psyke", jag vet inte hur jag ska förklara precis, men har man någon form av psykisk ohälsa så avråder jag. Jag tog 2 blad och drack lite te, det var lagom dos för mig. Min upplevelse var 100% positiv. Min ena vän tog 8 blad plus lite te, detta är en mycket stark dos, enligt mig överdos. Han fick så starka och så mycket hallisar att han liksom inte förstod att det var overkligt, det tyckte han inte var så kul sen i efterhand. Dock hände inget allvarligt. Den tredje hamnade på sjukhus efter att utomstående träffat honom, han hade tagit ca 6 blad (kan ha varit flera) och lite te. Han klarade sig bra, men det var nog inge vidare kul. Jaja, ska sova nu. Och detta kan inte sägas för många gånger. Blanda inte och återdosera inte enligt min mening tills någon annan dag om du nu inte känner något. Basic regler imo, gonatt

De e alltså inte fröna man ska ta hörde de från lite kompisar att de e fröna som ger effekten... men iaf Sätter detta sig som mer eller mindre "Alkohol" at de tar en stund innan effekten kommer och om du lägger på mer i magen så kmmer de änumer effter ett tag eller får du allt PANG SCHOOF bara så där?
Citera
2008-09-03, 21:40
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasersPekfinger
Däremot händer antagligen ingenting om du bara äter 1 frö. Börja med i alla fall 6-7.
hehe... visst.
man kan börja dosera med 6-7 frön, men eftersom det är en - i allas ögon - så opålitlig drog, så tänkte jag bara vara lite förnuftig.

I en kapsel tvivlar jag på att potensen varierar - japp - men på en växt så tror jag nog att potens mellan de olika kapslarna kan variera.

Dessutom läste jag om en på Erowid som försökte klardrömma/lucid-drömma. Han hade tagit 2 frön innan han somnade, och fått sin vilja igenom.

Därför: börja med 2-3-4 frön [vill seriöst inte säga 6-7 här, faktiskt... har ingen aning om potens, ju... tycker inte man ska rekommendera så mycket första testet].
Citera
2008-09-03, 22:24
Bannlyst
Citat:
hehe... visst.
man kan börja dosera med 6-7 frön, men eftersom det är en - i allas ögon - så opålitlig drog, så tänkte jag bara vara lite förnuftig.

I en kapsel tvivlar jag på att potensen varierar - japp - men på en växt så tror jag nog att potens mellan de olika kapslarna kan variera.

Dessutom läste jag om en på Erowid som försökte klardrömma/lucid-drömma. Han hade tagit 2 frön innan han somnade, och fått sin vilja igenom.

Därför: börja med 2-3-4 frön [vill seriöst inte säga 6-7 här, faktiskt... har ingen aning om potens, ju... tycker inte man ska rekommendera så mycket första testet].

Visst är den opålitlig, men det cirkulerar även en hel del snack som är väldigt överdrivet.

Men det är stor skillnad på att klardrömma och få en mild tripp. Man ska tydligen kunna få klardrömmar genom att låta en planta stå i samma rum när man sover, även något som jag tänker testa med min änglatrumpet när det börjar bli för kallt för den.
I vilket fall så utgår jag ifrån mina egna och andras upplevelser samt en guide på Magiska Molekyler, men jag kan ju ha fel såklart. Säger inte att jag har rätt, utan doseringen är bara något jag har en liten åsikt om.

Du ha rätt i att man ska ta det lugnt, men ska man göra något så ska man ju göra det också. Folk trippar ganska lugnt på uppemot 50 frön, och jag har läst historier om 100 frön och mer därtill.

Skulle jag testat frön så skulle jag förmodligen testat 10-15, till att börja med.
Citera
2008-09-05, 10:21
Medlem
NightShades avatar
Shit va fan...Frö kaplsarna och blad Jag satte maj ner med en utslagen blomma och försökte hitta dessa jävla fröna, men jag förstod maj inte på möe av blomman...VAR fan sitter fröna
Citera
2008-09-05, 18:42
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Citat:
Visst är den opålitlig, men det cirkulerar även en hel del snack som är väldigt överdrivet.

Men det är stor skillnad på att klardrömma och få en mild tripp. Man ska tydligen kunna få klardrömmar genom att låta en planta stå i samma rum när man sover, även något som jag tänker testa med min änglatrumpet när det börjar bli för kallt för den.
I vilket fall så utgår jag ifrån mina egna och andras upplevelser samt en guide på Magiska Molekyler, men jag kan ju ha fel såklart. Säger inte att jag har rätt, utan doseringen är bara något jag har en liten åsikt om.

Du ha rätt i att man ska ta det lugnt, men ska man göra något så ska man ju göra det också. Folk trippar ganska lugnt på uppemot 50 frön, och jag har läst historier om 100 frön och mer därtill.

Skulle jag testat frön så skulle jag förmodligen testat 10-15, till att börja med.
jaså?
haha. ja, okej.
jag får väl ge mig.

Men jag tror vi fattade varann...
har du läst 50-100 så förstår jag att 2 verkar lite mesigt.

Som oerfaren ville jag bara inte skicka nån i fördärvet.

Citat:
Ursprungligen postat av NightShade
Shit va fan...Frö kaplsarna och blad Jag satte maj ner med en utslagen blomma och försökte hitta dessa jävla fröna, men jag förstod maj inte på möe av blomman...VAR fan sitter fröna
Ja, alltså. Har du Datura, är ju första frågan?

På Datura (stramonium) sitter fröna i spikklubban. Den är upprät stående, på många delar av växten. En växt kan säkert ha uppemot 15 spikklubbor/frökapslar.

Men på t.ex. Datura inoxia har jag för mig att spikklubborna hänger nedåt.

Hursomhelst ser frökapslarna/spikklubborna ut ungeför såhär:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...tura_fruit.jpg

Däri sitter fröna.

Om du har datura.
(och inte brugmansia, brunfelsia eller bolmört)
Citera
2008-09-08, 21:52
Medlem
NightShades avatar
Citat:
jaså?
haha. ja, okej.
jag får väl ge mig.

Men jag tror vi fattade varann...
har du läst 50-100 så förstår jag att 2 verkar lite mesigt.

Som oerfaren ville jag bara inte skicka nån i fördärvet.

Ja, alltså. Har du Datura, är ju första frågan?

På Datura (stramonium) sitter fröna i spikklubban. Den är upprät stående, på många delar av växten. En växt kan säkert ha uppemot 15 spikklubbor/frökapslar.

Men på t.ex. Datura inoxia har jag för mig att spikklubborna hänger nedåt.

Hursomhelst ser frökapslarna/spikklubborna ut ungeför såhär:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...tura_fruit.jpg

Däri sitter fröna.

Om du har datura.
(och inte brugmansia, brunfelsia eller bolmört)

jag kollade runt lite på google om blommorna...tydligen har jag Datura för blommorna ser ut så här när de e klara, fast dock påminner de lite mera som en majskolv innan de e klara och inte en sånn boll som du länkade

http://www.skelleftea.org/forening/burehem/Trumpet.JPG

...men får man större effekt på fröna eller kan man bara koka de vita/gula bladen i lite Te och sedan dricka? som jag läste här innan...
Citera
2008-09-08, 22:05
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
...men får man större effekt på fröna eller kan man bara koka de vita/gula bladen i lite Te och sedan dricka? som jag läste här innan...
Både bladet, fröna och blommorna lär innehålla deliriant-substanser... Kolla på www.erowid.org så får du info om hur stora doser folk har tagit... Men var försiktig!
Citera
2008-09-08, 23:29
Medlem
NightShades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Både bladet, fröna och blommorna lär innehålla deliriant-substanser... Kolla på www.erowid.org så får du info om hur stora doser folk har tagit... Men var försiktig!

Alltid...det är en mycket farlig växt...
Citera
2008-09-08, 23:50
Bannlyst
Citat:

jag kollade runt lite på google om blommorna...tydligen har jag Datura för blommorna ser ut så här när de e klara, fast dock påminner de lite mera som en majskolv innan de e klara och inte en sånn boll som du länkade

http://www.skelleftea.org/forening/burehem/Trumpet.JPG

Det där är en änglatrumpet.

Man kan få effekt på både löv, blommor och frön. Man kan äta dom råa eller göra te på dom. Skulle tro att det är lättare att dosera en stor mängd te ifall man har lite tålamod.
Ta det lugnt...
Citera
2008-09-09, 10:56
Medlem
NightShades avatar
Citat:
Det där är en änglatrumpet.

Man kan få effekt på både löv, blommor och frön. Man kan äta dom råa eller göra te på dom. Skulle tro att det är lättare att dosera en stor mängd te ifall man har lite tålamod.
Ta det lugnt...

Visste inte att de fanns många olika varrianter...men iaf tackar Tackar för informationen och ja de e klart att man ska va försiktigt..De fungerar ju som ett närgift....ganska livshotande
Citera
2008-09-10, 15:02
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Läste igenom ett dokument igår...
Hallucinogens and dissociative agents naturally growing in the United States.pdf

Det finns ett avsnitt däri, som omnämner Datura.
Dokumentet verkar dessutom vara rätt så officiellt. Utfärdat av:
"Biological Psychiatry Laboratory, Alcohol and Drug Abuse Research Center, Harvard Medical School, USA"

"Most of these plants were introduced into the United States as ornamental flowers, but Datura spp. grow wild throughout the United States except for Wyoming and Alaska (USDA, 2004). Smoking or eating the leaves results in intoxication, but dangerous overdose is possible from the rest of the plant, as well, with the seeds being particularly toxic."

Så fröna ska väl inte underskattas. Det kanske är härifrån jag fått mina lågdos-förslag.

I övrigt tycker jag inte dokumentet är speciellt utförligt eller intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in