Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
hehe... visst.
man kan börja dosera med 6-7 frön, men eftersom det är en - i allas ögon - så opålitlig drog, så tänkte jag bara vara lite förnuftig.
I en kapsel tvivlar jag på att potensen varierar - japp - men på en växt så tror jag nog att potens mellan de olika kapslarna kan variera.
Dessutom läste jag om en på Erowid som försökte klardrömma/lucid-drömma. Han hade tagit 2 frön innan han somnade, och fått sin vilja igenom.
Därför: börja med 2-3-4 frön [vill seriöst inte säga 6-7 här, faktiskt... har ingen aning om potens, ju... tycker inte man ska rekommendera så mycket första testet].
Visst är den opålitlig, men det cirkulerar även en hel del snack som är väldigt överdrivet.
Men det är stor skillnad på att klardrömma och få en mild tripp. Man ska tydligen kunna få klardrömmar genom att låta en planta stå i samma rum när man sover, även något som jag tänker testa med min änglatrumpet när det börjar bli för kallt för den.
I vilket fall så utgår jag ifrån mina egna och andras upplevelser samt en guide på Magiska Molekyler, men jag kan ju ha fel såklart. Säger inte att jag har rätt, utan doseringen är bara något jag har en liten åsikt om.
Du ha rätt i att man ska ta det lugnt, men ska man göra något så ska man ju göra det också. Folk trippar ganska lugnt på uppemot 50 frön, och jag har läst historier om 100 frön och mer därtill.
Skulle jag testat frön så skulle jag förmodligen testat 10-15, till att börja med.