2008-09-07, 14:49
Medlem
Jkjnnss avatar
Teori första försöket
Uppkörning klarad första försöket - Ålder 18
Citera
2008-09-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Så du körde upp i Västerås?
Vilken sträcka körde du? Med lite detaljer.
Jag har teoriprovet på måndag och uppkörning den 19:de, i Västerås.

Känns som om terorin är jobbigast fast den är billigast.

Först körde vi ut från VV och in mot centrum. Svänga vänster efter röda torget och sedan direkt vänster in mot själva centrum. Följa lite skyltar och sen åka ut mot E18 där bakom högskolan vid kristiansborgsbadet. Vid rondellen så svänger man av ut på E18 och sedan vidare mot vallby. Av vid vallby och sen följde jag skylltarna mot Centrum. Åka in till vallby centrum och parkera, sedan åka ut igen mot E18. På E18 åka mot sjukhuset. Väl av E18 så istället för att åka till sjukhuset så åker man rakt på vid rödljuset och sedan första höger in på villaområde typ. Sen åka rakt på och tillbacka till VV.

Sagt och gjort, jag gjorde inga tabbar och klarade mig hur bra som helst
Citera
2008-09-07, 16:38
Medlem
core_s avatar
Dåså!

Då tas alla frågor om uppkörning och frågor kring den i den här fina samlingstråden framöver

/Mod
Citera
2008-09-07, 17:11
Medlem
flashen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Dåså!

Då tas alla frågor om uppkörning och frågor kring den i den här fina samlingstråden framöver

/Mod

BRA
Citera
2008-09-07, 17:22
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Nejnej, i den ärevördiga skithålan Skövde. Skolgatan för att vara exakt
Okej, det lät nämligen likt HBH. Där ligger vägverket precis intill polisen. Det kanske är någon baktanke när uppkärningsmittpunkten läggs intill snuten, kanske så de nyblivna förarna kan haffas när de lämnar vägverket i 180 knyck.

Bra förövrigt att smälla ihop alla de här trådarna!
Citera
2008-09-08, 13:13
Medlem
klistiers avatar
Ahhh vilken lättnad, underbar känsla!
Klarade både uppkörning och teorin på första försöket, tog dock väldigt många lektioner, runt 15 stycken.
Körde parkering, effektiv bromsning, vändning, backning, oskyddade trafikanter, körfältsbyte, gatukorsning, rondell, körning mot mål, motorväg/trafikled, sväng från landsväg. Inga klagomål, allt gick som smort, tack och hej!
Citera
2008-09-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klistier
Ahhh vilken lättnad, underbar känsla!
Klarade både uppkörning och teorin på första försöket, tog dock väldigt många lektioner, runt 15 stycken.
Körde parkering, effektiv bromsning, vändning, backning, oskyddade trafikanter, körfältsbyte, gatukorsning, rondell, körning mot mål, motorväg/trafikled, sväng från landsväg. Inga klagomål, allt gick som smort, tack och hej!

Gjorde du en vänstersväng eller åkte du och vände?
Citera
2008-09-08, 18:04
Medlem
klistiers avatar
Vänstersväng.
Citera
2008-09-08, 19:55
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missliidol
Gjorde du en vänstersväng eller åkte du och vände?

Vad är att föredra? beror självklart på situationen, men vad är i regel att föredra? Efter att jag tagit körkort kommer jag fan aldrig åka och vända, haha
Citera
2008-09-08, 21:16
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Vad är att föredra? beror självklart på situationen, men vad är i regel att föredra? Efter att jag tagit körkort kommer jag fan aldrig åka och vända, haha

Om sikten är god lååångt fram så är det nog kolugnt att svänga. Om det är efter (eller före om man vill det) ett backkrön, eller en skymd kurva bör man nog vända.
Citera
2008-09-08, 21:28
Medlem
Citat:

Uppkörningskillen/kvinnan ser nog helst att man åker och vänder, om det inte är absolut fritt på bilar typ... det är vad jag har hört iaf.
Citera
2008-09-08, 22:01
Medlem
Citat:

Bör ha god sikt framåt och bakåt. Du kan ha en bil bakom dig och fortfarande svänga vänster men då bör det va klart framför dig oxå . Sedan bör du inte svänga om du har skymd sikt. Har själv gjort en vänstersväng där man inte ser den mötande trafiken förens väldigt sent men det är väl inte liten chansning man får göra där .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in