2008-08-27, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Du tänker så, men man använder ju inte uran-235 i kärnkraftverk vad jag minns?
Dessutom, om han nu på rysk mark skulle bygga en bomb. Så borde ju ryssarna varit ganska medvetna om detta. Varför fick han då inte en av ryssarnas bomber?

Sen har du ett par till frågor du kan ta och besvara.
Skulle gissa att han hade allyerade i ryssland eller så muta han rätt personer kanske ?

Och han kan ha gjort bomben av plotonium.

Men som jag sa jag bara chansar här xD
Citera
2008-08-27, 16:06
Bannlyst
Men fortsätt du skriva frågor e rätt kul att komma på förklaringar ^^
Citera
2008-08-29, 19:05
Medlem
The Crashs avatar
skapa ny tråd i paranormala fenomen. "Är Hitler ett spöke?".
Citera
2008-08-29, 20:03
Medlem
Mycket tveksamt...

Även om hitler hade överlevt bunkern så skulle han ha varit nästan 120 år gammal idag. Finns ju några lustiga konspirationer om att han eventuellt skulle gömma sig på sydpolen eller brasilien, bygga upp en handplockad armè där för att sedan utföra en eventuell comeback senare.

Hitler blev ju allt galnare på slutet. Även han insåg väl nu att hoppet var över och ville väl knappast bli hittad av ryssarna. Vad skulle han ha gjort istället? Flytt västerut? Han ville ju inte lämna sin huvudstad! Kanske hade han undvikit självmord om väst hade hunnit före att anfalla Berlin? Det kunde enbart Hitler svara på i April 1945...
Citera
2008-09-01, 21:38
Medlem
MiniGangsters avatar
Hitler lever och jorden är platt hahah not
Citera
2008-09-02, 05:46
Medlem
Fettogubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaaX59
Men fortsätt du skriva frågor e rätt kul att komma på förklaringar ^^

Haha! Ämnet i tråden är riktigt underhållande, men MaaX59 har bannemig höjt underhållningsvärdet med 100%! Går inte att beskrivas på annat sätt än att han är en gulllig liten figur.

OT:

Nu är jag inte speciellt påläst angående Hitlers självmord. Men varför brände dom kroppen? Var det för att ingen skulle skända hans kropp? Om det är så, så är det helt obegripligt, enligt mig. Någon som kan besvara lite kortfattat varför hans kropp brändes?
Citera
2008-09-02, 18:23
Medlem
Finlirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
skapa ny tråd i paranormala fenomen. "Är Hitler ett spöke?".
ha ha dagens bästa
Citera
2008-09-02, 22:36
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Rent teoretiskt hade han nog kunnat klara det. Bortsett från mustaschen och frisyren hade han ett väldigt vanligt utseende.
Citera
2008-09-02, 23:38
Medlem
Antevantes avatar
Hitler var väl bara en spillra under sina sista dagar.
Även om han skulle lyckats fly var han en märkt man (läkemedelsberoende och en hel rad sjukdomar) och han hade sannolikt inte någon längre tid kvar i livet ändå.
Citera
2008-09-03, 00:40
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben
Nu är jag inte speciellt påläst angående Hitlers självmord. Men varför brände dom kroppen? Var det för att ingen skulle skända hans kropp? Om det är så, så är det helt obegripligt, enligt mig. Någon som kan besvara lite kortfattat varför hans kropp brändes?

Det är inte alls speciellt obegripligt. Det är ganska svårt att skända en hög aska och några brända benstumpar. Hitler gav själv order om att hans lik skulle föras upp ur bunker, brännas och grävas ner efter det att han begått självmord. Han hade upprörts över hur kollegan Mussolinis lik skändats efter gripandet och han fruktade samma öde.

Att han verkligen dog är bortom all tvivel. Det finns allt för många vittnen från bunkern som berättat om vad som hände. De två SS-officerare som tjänstgjorde som hans betjänter, och som bägge var synnerligen aktiva i hanteringen av liken, överlevde båda kriget och satt flera år i sovjetiskt fångläger där KGB pumpade dem på all information. Stalin var ytterst misstänksam och en herre som gick till botten med saker och ting. Hade det funnits minsta misstanke om att Hitler överlevt och flytt, så hade sanningen kommit fram.

Man hittade Hitlers lik invid bunkerns huvudentré och en enhet ur den sovjetiska militära underrättelsetjänsten tog hand om kvarlevorna, liksom liken efter makarna Göbbels (halvt förbrända de med) och deras barn (intakta kroppar som påträffades i bunkern). Man säkerställde att det verkligen rörde sig om Hitler genom att jämföra delar av käken som klarat sig undan branden med material ur hans tandläkarjournal. Vidare identifierade Hitlers tandläkare OCH tandsköterna både Hitlers och Eva Hitlers tandlagningar, vilka var ganska omfattande. Eva hade mycket dåliga tänder...

Makarna Hitlers lik var för illa brända för att en egentlig fullständig obduktion skulle kunna genomföras (jag har läst boken om obduktionen i svensk översättning från ryska) men makarna Göbbels och barnen Göbbels lik kunde obduceras. Efter kriget fördes kvarlevorna efter Hitler till en militärbas och begrovs i största hemlighet. Jag har för mig att man flyttade lämningarna en gång till trakterna av Jekatrineburg där man la dem under landningsbanan på en flygbas. Sedan grävdes de upp en gång till (ganska sent... någon gång på 70 eller 80-talet har jag för mig) och spreds i hemlighet i någon flod. Vad jag hört finns däremot en bit av Hitlers käke alltjämt kvar i något arkiv hos den ryska staten. Man sparade den bit som använts för identifieringen. Känner man en obetvinglig lust att lägga en krans på Führerns grav, så låter detta sig alltså inte göras. Det närmaste man kan komma är väl att söka upp hans salig fars grav som verkligen finns kvar någonstans i närheten av Salzburg i någon by där.

Hitler har idag levande släktingar i USA men man har bytt namn för länge sedan...

Vad som hände med Evas kvarlämningar vet jag inte.

Det finns ett par mycket intressanta böcker i ämnet. Inte minst den relativt nyligen på svenska utgivna Hitler-dossiern som Stalin lät upprätta är spännande.
Citera
2008-09-03, 03:24
Medlem
Fettogubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Text..

Tack så mycket för ett för ditt inlägg. Beundransvärt att det fortfarande finns skribenter utav hög kvalité kvar på detta forum! Mycket intressant läsning, tack!

Måste bara få poängtera att jag trodde att det var ryssarna som brände upp Hitlers kropp och inte hans egna medmänniskor. Därför tyckte jag att det vore obegripligt om det var ryssarna som hade gjort det, jag menar; varför skulle dom inte vilja skända honom?

Tack återigen för historielektionen!
Citera
2008-09-03, 08:07
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är inte alls speciellt obegripligt. Det är ganska svårt att skända en hög aska och några brända benstumpar. Hitler gav själv order om att hans lik skulle föras upp ur bunker, brännas och grävas ner efter det att han begått självmord. Han hade upprörts över hur kollegan Mussolinis lik skändats efter gripandet och han fruktade samma öde.

Att han verkligen dog är bortom all tvivel. Det finns allt för många vittnen från bunkern som berättat om vad som hände. De två SS-officerare som tjänstgjorde som hans betjänter, och som bägge var synnerligen aktiva i hanteringen av liken, överlevde båda kriget och satt flera år i sovjetiskt fångläger där KGB pumpade dem på all information. Stalin var ytterst misstänksam och en herre som gick till botten med saker och ting. Hade det funnits minsta misstanke om att Hitler överlevt och flytt, så hade sanningen kommit fram.

Man hittade Hitlers lik invid bunkerns huvudentré och en enhet ur den sovjetiska militära underrättelsetjänsten tog hand om kvarlevorna, liksom liken efter makarna Göbbels (halvt förbrända de med) och deras barn (intakta kroppar som påträffades i bunkern). Man säkerställde att det verkligen rörde sig om Hitler genom att jämföra delar av käken som klarat sig undan branden med material ur hans tandläkarjournal. Vidare identifierade Hitlers tandläkare OCH tandsköterna både Hitlers och Eva Hitlers tandlagningar, vilka var ganska omfattande. Eva hade mycket dåliga tänder...

Makarna Hitlers lik var för illa brända för att en egentlig fullständig obduktion skulle kunna genomföras (jag har läst boken om obduktionen i svensk översättning från ryska) men makarna Göbbels och barnen Göbbels lik kunde obduceras. Efter kriget fördes kvarlevorna efter Hitler till en militärbas och begrovs i största hemlighet. Jag har för mig att man flyttade lämningarna en gång till trakterna av Jekatrineburg där man la dem under landningsbanan på en flygbas. Sedan grävdes de upp en gång till (ganska sent... någon gång på 70 eller 80-talet har jag för mig) och spreds i hemlighet i någon flod. Vad jag hört finns däremot en bit av Hitlers käke alltjämt kvar i något arkiv hos den ryska staten. Man sparade den bit som använts för identifieringen. Känner man en obetvinglig lust att lägga en krans på Führerns grav, så låter detta sig alltså inte göras. Det närmaste man kan komma är väl att söka upp hans salig fars grav som verkligen finns kvar någonstans i närheten av Salzburg i någon by där.

Hitler har idag levande släktingar i USA men man har bytt namn för länge sedan...

Vad som hände med Evas kvarlämningar vet jag inte.

Det finns ett par mycket intressanta böcker i ämnet. Inte minst den relativt nyligen på svenska utgivna Hitler-dossiern som Stalin lät upprätta är spännande.

Tack för intressant inlägg. Även i Europa finns några släktingar till Hitler kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in