2011-10-15, 11:02
Medlem
Jag har alltid haft svårt att tro på Hitlers självmord. Med tanke på hur svårt det har varit att hitta de andra nazisterna så lär ju högsta hönset haft den bästa flyktplanen.

Med tanke på hans personlighet så borde hans självmord ha varit att ta gift, lägga sig ståtligt med alla medaljer på bröstet och visat upp sig för omvärlden. Om han planerade att dö för sitt land skulle han ha dött med pompa och ståt, som ett sista heroiskt meddelande till sina medborgare, lr dylikt.

Att tända eld på rasket var för att dölja spåren, tror jag, det har jag alltid trott.
Citera
2011-10-15, 11:03
Medlem
Inte en chans att Hitler skulle klarat sig undan Mossad.

Eichmann jagade man länge och fångade in 1960 i Buenos Aires.
Citera
2011-10-15, 11:50
Medlem
HansKammlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malgamori
Inte en chans att Hitler skulle klarat sig undan Mossad.

Eichmann jagade man länge och fångade in 1960 i Buenos Aires.

Varför inte? Klarade sig Eichmann till 60-talet kunde väl Hitler också göra det? Om man utgår från att hans hälsa var dålig så bör han vara död innan 60-talet och kunde mycket väl ha klarat sig undan judarna
Citera
2011-10-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansKammler
Varför inte? Klarade sig Eichmann till 60-talet kunde väl Hitler också göra det? Om man utgår från att hans hälsa var dålig så bör han vara död innan 60-talet och kunde mycket väl ha klarat sig undan judarna

Ja, precis, och lägger man sen till psykopat med en förvrängd självuppfattning så känns inte självmord som hans grej. Det handlar inte bara om att "ge upp så lätt" utan det handlar också om att hans och omgivningens uppfattning om hans oersättliga överhet.

Att fly torde i hans ögon snarare varit omgruppering.
Om hans psykiska och fysiska hälsa sedan hindrat honom är en annan fråga.

Jag tror ingenting, eftersom jag inte vet. Men jag har som sagt alltid tyckt att ett uppbrunnet lik, typ en råtta i en håla, inte borde ha varit Hitlers stil.
Hans självmord borde ha varit storstilat, för att entusiasmera hans likasinnade världen över.
Att dö för sin nation med flaggan i topp, alltså.

(Ha ha.. Det låter nästan som jag sympatiserar med Hitler men jag försöker tänka mig in i en galnings tankar. Sen var han ju smart och hade ju inte fel om allting, men det är egalt. Sjukt monster är min åsikt.)
Senast redigerad av Tina... 2011-10-15 kl. 12:19.
Citera
2011-10-15, 12:23
Medlem
Citat:
Vem är det som skriver historia? Den som vinner kriget eller den som förlorar?
Antagligen den som vinner då förlorarna inte lever?
Ont: jag tror att det är rent bullshit
Citera
2011-10-15, 12:26
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalist
Hur kan du veta det?

Hur kan du vara så säker på att inte stalin har opererat in små nanobilar i din hjärna som långsamt gör dig till kommunist? Jag menar, hur kan du vara HELT säker på det?
Citera
2011-10-15, 12:45
Medlem
HansKammlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananzo

Så alla som förlorar ett krig dör? Det var något nytt.
Citera
2011-10-15, 12:46
Medlem
Querls avatar
Hitler var livrädd att bli tillfångatagen av ryssarna. Att han skulle ha tagit risken att försöka fly är mycket osannolikt.
Citera
2011-10-15, 13:11
Medlem
hannes156s avatar
Citat:
Vem är det som skriver historia? Den som vinner kriget eller den som förlorar?

Definiera gärna vinst inom krig. Det är väl aldrig någon som vinner? Herr Josefs ansågs då som en av vinnarna i WW2 enligt dig? Han dödade minst 20 miljoner av sitt eget folk, skrev folket historia?

Väldigt svårt att definiera vinst inom krig, förlust, mark eller annat kan ju hjälp

Citat:
Ursprungligen postat av Bananzo

Alla förlorare i krig dör inte? Och jag tycker att det kan variera när det kommer till historia. Man kan än idag läsa om Tiberius Gracchus men under hans tid så mördades han av republiken, det är inte alltid "vinnarna" som skriver historian men i dem flesta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Querl
Hitler var livrädd att bli tillfångatagen av ryssarna. Att han skulle ha tagit risken att försöka fly är mycket osannolikt.

Källa på det tack
Visst han var rädd för att sluta som Herr och Fru Mussolini men rädd var han väl under hela kriget?
Håller dock med dig till viss del, Adolf hade nog aldrig i siktet att fly fältet för att rädda sig själv.

Har för mig att efter Sovjets fall så öppnades biblioteket och enligt dokumenten ska Stalin ha varit helt besatt av att hitta eller vara säker på att Adolf var död.
Senast redigerad av hannes156 2011-10-15 kl. 13:18.
Citera
2011-10-15, 13:37
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Borde inte tråden ligga i konspirationsforat? Hitler dog precis lika mycket som tupac, michael jackson och elvis.

Man hittade väll aldrig Hitlers kropp, utan det är väll praktiskt taget ett antagande som blivit accepterat som fakta att han dog i en bunker?

Isådanafall så är ingenting omöjligt
Citera
2011-10-15, 13:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes156
Definiera gärna vinst inom krig. Det är väl aldrig någon som vinner? Herr Josefs ansågs då som en av vinnarna i WW2 enligt dig? Han dödade minst 20 miljoner av sitt eget folk, skrev folket historia?

Väldigt svårt att definiera vinst inom krig, förlust, mark eller annat kan ju hjälp

Alla förlorare i krig dör inte? Och jag tycker att det kan variera när det kommer till historia. Man kan än idag läsa om Tiberius Gracchus men under hans tid så mördades han av republiken, det är inte alltid "vinnarna" som skriver historian men i dem flesta fall.

Källa på det tack
Visst han var rädd för att sluta som Herr och Fru Mussolini men rädd var han väl under hela kriget?
Håller dock med dig till viss del, Adolf hade nog aldrig i siktet att fly fältet för att rädda sig själv.

Har för mig att efter Sovjets fall så öppnades biblioteket och enligt dokumenten ska Stalin ha varit helt besatt av att hitta eller vara säker på att Adolf var död.

Källa på att Hitler var livrädd för bli tagen av de röda?? Driver du med oss? Tro varenda tysk var det.. Varför tro de var många av officerarna som ville sluta fred med väst? Innan ryssarna nåde Berlin. Varför tro du Eisenhower bromsade in sina armer så ryssarna skulle kunna ta Berlin?? Tyskarna fasade för de "röda". Ta läs "stalins hämnd" , så förstå du det bättre.

Ja det är rätt med Stalin gjorde allt, för att bekräfta herr hitler var död och inte hade flytt. Enligt rykte så fanns hans kranium i ryskt förvar fram tills 1970, då det förstördes. Det bekräftades både cyankapslen o kulhålet fanns på plats i kraniumet. Vilket tydligen lugnade herr stalin.
Citera
2011-10-15, 14:03
Medlem
HansKammlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes156

Väldigt lätt att säga vem som vann WWII, in my opinion. Behöver du verkligen en förklaring för vem som kommer ur ett krig som vinnare, även om man förlorat en massa människor på köpet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in